Звернення:
За тендером : Реконструкція покрівлі (влаштування шатрового даху з впровадженням заходів з енергозбереження), заміна воріт, влаштування водовідведення пожежного депо 1 ДПРП 5 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області, за адресою: вул. Шевченка. 130, смт. Велика Багачка Полтавська область
Тема:
Щодо дискримінаційної вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику! Умовами Вашої тендерної документації передбачено наступне: «Для оцінки власних можливостей, та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції, Учасник повинен у період уточнень виконати візуальний огляд об’єкту зі складанням Акту візуального огляду, який має бути наданий у складі пропозиції засвідчений підписом керівника Учасника, підписом керівника Замовника. Акт також повинен містити номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі згідно тендерної документації, назву Замовника та креслення перерізів конструкцій воріт, креслення панелей воріт з нанесеними розмірами. Витрати пов’язані з таким оглядом покладаються на Учасника».
Частиною першою ст. 5 Закону визначено, що закупівля здійснюється, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того, згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Встановлення замовником вимоги щодо відвідування об`єкту та в подальшому надання у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об`єкта є необґрунтованою, несе у собі корупційні ризики та є такою, що суперечить вимогам Закону. Адже, з незалежних від учасника причин, замовник може не підписати такий акт, або не допустити учасника на територію об`єкта, перешкоджаючи виконанню такої вимоги одним учасникам і «підіграючи» іншим.
Тому дана вимога тендерної документації є дискримінаційною.
Крім того, встановлення вимоги щодо відвідування об`єкта та надання у складі тендерної пропозиції учасника акту його обстеження вважається АМКУ дискримінаційною, що підтверджується безліччю рішень АМКУ з розгляду цього питання.
Як приклад - Рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 р., з яким замовник може ознайомитися детальніше.
Виходячи з вище викладеного, тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, для врегулювання даної ситуації та для приведення у відповідність вимоги тендерної документації ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу, що є дискримінаційною, а саме: «Для оцінки власних можливостей, та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції, Учасник повинен у період уточнень виконати візуальний огляд об’єкту зі складанням Акту візуального огляду, який має бути наданий у складі пропозиції засвідчений підписом керівника Учасника, підписом керівника Замовника. Акт також повинен містити номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі згідно тендерної документації, назву Замовника та креслення перерізів конструкцій воріт, креслення панелей воріт з нанесеними розмірами. Витрати пов’язані з таким оглядом покладаються на Учасника».
Дата оприлюднення звернення:
16.04.2024 14:49
Детально вивчивши умови вашої вимоги, Замовник не вважає за необхідне видалення із тендерної документації вимоги щодо надання учасниками Акту візуального огляду, який має бути наданий у складі пропозиції засвідчений підписом керівника Учасника, підписом керівника Замовника. Акт також повинен містити номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі згідно тендерної документації, назву Замовника та креслення перерізів конструкцій воріт, креслення панелей воріт з нанесеними розмірами. Витрати пов’язані з таким оглядом покладаються на Учасника. Тендерна документація може містити й іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. (Підстава: ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі"). Дана вимога не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним в будь-який робочий час. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути об'єм робіт і визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування вартості послуг, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України « Про публічні закупівлі». Таким чином дана вимога не порушує права Учасників
Дата оприлюднення відповіді:
29.04.2024 11:32