Звернення:
За тендером : Рентгенозахисні двері
Тема:
Дискримінуюча вимога
Зміст:
Додаток 2 до тендерної документації, пункт 11: "На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України."
Екологічний аудит не є обов'язковим для поставки рентгенозахисних дверей. Вимога є дискримінючою, адже потенційні Учасники не можуть провести екологічний аудит протягом існування можливості взяти участь у даній публічній закупівлі. Така вимога до Предмету закупівлі встановлюється вперше (не даним Замовником, а взагалі - така вимога не містилася в будь-яких публічних закупівлях даного Товару раніше), - ба більше, мотивація Замовника щодо цієї вимога є незрозумілою.
Резуюмуємо:
1. Екологічний аудит не є обов'язковим згідно з чинним Законодавством (якщо у Замовника є інша інформація, вимагаємо надати чітки посилання на існуючі Закони, Постанови Кабінету Міністрів тощо, що підтвердили б юридичну обгрунтованість даної вимоги).
2. Дана вимога є дискримінуючою, тому що потенційні Учасники не встигнуть пройти екологічний аудит протягом існування можливості взяти участь у даній Закупівлі (нагадуємо, що екологічний аудит не є обов'язковим, а тому відсутність даного документу не є проблемою потенційних Учасників, адже вони працюють відповідно до чинного Законодавства, яке не вимагає від Них отримання даного документу).
3. Дана вимога обмежує кількість потенційних Учасників та знищує конкурентість і можливість прибання Товару за нижчою ціною на підставі доброчесної конкуренції під час аукціону.
Заходи з екологічної безпеки на підприємствах, що виробляють рентгенозахисні двері можуть встановлюватися внутрішніми положеннями, що відповідають чинним вимогам Законодавства; дані заходи контролюються відповідними органами (а не екологічними аудиторами на обов'язкових умовах).
Просимо Замовника ознайомитися з державними вимогами до Предмету закупівлі та вимагаємо прибрати дискримінуючу вимогу (отримання добровільного документу, що ніяким чином не підтверджує питомі характеристики Товару, - ба більше, обмежує кількість потенційних Учасників). В іншому випадку ми будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України задля їхньої фахової правової оцінки публікації даної вимоги до Товару Замовником.
P.S. Обов'язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування по об'єктах або видами діяльності, що становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках:
- Банкрутство;
- Приватизація, передача в концесію об'єктів державної та комунальної власності, крім визначених законом випадків;
- Передача або придбання в державну чи комунальну власність;
- Передача в довгострокову оренду об'єктів державної або комунальної власності;
- Створення на основі об'єктів державної та комунальної власності спільних підприємств;
- Екологічне страхування об'єктів;
- Завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону;
- В інших випадках, передбачених законом.
Потенційні Учасники можуть не підпадати під дані випадки. У разі якщо Замовник має на меті впевнитися у відповідності Учасників, що підпадають під дані випадки, дана вимога (Додаток 2, пункт 11) має стосуватися виключно тих Учасників, що підпадають під обов'язкове проведення екологічного аудиту відповідно до чинного Законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
11.04.2024 12:50
Добрий день! Уповноважена особа розглянула ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників враховуючи норми чинного законодавства. Відповідно до п.28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно із п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
У п.11 Загальних вимог Додатку №2 ТД нами встановлено вимогу щодо надання Учасниками у складі тендерних пропозицій звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора.
Ми не вважаємо вказану вимогу дискримінаційною, так як вищезазначені документи можуть бути отримані будь-яким учасником.
Враховуючи вищевикладене, наша тендерна документація, у тому числі технічне завдання, складене у відповідності до норм чинного законодавства в тендерній документації встановлені однакові вимоги для всіх учасників торгів та не порушено принципи здійснення публічних закупівель. У Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
12.04.2024 14:47