Звернення:
За тендером : Кабелі та проводи
Тема:
Строк оплати
Зміст:
Шановний Замовник, якщо Ви вважаєте, що 250 робочих днів це адекватний термін для оплати, то Ви сильно помиляєтесь, це очевидна дискримінаційна вимога від Замовника щоб налякати потенційних Постачальників. Просимо керівництво КП ВУВКГ переглянути умови співпраці.
Дата оприлюднення звернення:
05.04.2024 14:54
Добрий день. По суті Вашого питання повідомляємо, що відповідно до пункту 24 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію.
Згідно з пунктом 17 Особливостей, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
При проведенні закупівлі Замовник має керуватися вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Маємо зазначити, що м. Горішні Плавні має населення близько 50 тисяч та майже повністю залежить від Полтавського гірнозбагачувального комбінату, яке по суті є містоутворюючим підприємством. З початку повномасштабного вторгнення обсяги споживання послуг з водопостачання та водовідведення ПГОК фактично зменшились на 42%, що не тільки скоротило оплату за послуги, а і знизило платоспроможність більшості жителів міста. Водночас, Законом України № 2479-IX «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування», на період дії воєнного стану та шести місяців після його завершення діє заборона на підвищення тарифів на послуги з розподілу природного газу, теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та гарячої води. Також впродовж дії воєнного стану органам, уповноваженим встановлювати тарифи, рекомендовано не підвищувати тарифи для населення на комунальні послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (постанова КМУ від 29.04.2022 № 502 «Деякі питання регулювання діяльності у сфері комунальних послуг у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану»), завдяки чому тариф на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для населення залишився на рівні 2021 року. Окрім цього, підприємство не є бюджетною установою, а отримує кошти від власної господарської діяльності. Всі вищезазначені фактори призвели до несприятливої фінансової ситуації на підприємстві. Витрати на поточний та капітальний ремонт мереж, ремонт технологічного та електричного обладнання, утримання технологічних споруд та об’єктів, придбання матеріалів, запчастин, інструментів та іншого обладнання на даний час мають часткове фінансування або залишаються без фінансування. Замовник мінімізує щомісячні витрати, в тому числі і введенням неповного робочого тижня, що вплинуло і на оперативність надання відповіді на Ваше запитання.
Але, так як підприємство відноситься до критичної інфраструктури та забезпечує місто питною водою, а також враховуючи специфіку роботи підприємства, неможливо зупинити робочі процеси на підтримку яких необхідні матеріали, що є предметом закупівлі.
Відповідно до пункту 7 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати. Замовник визначає (зокрема, у проекті договору у складі тендерної документації) умови розрахунку за постачання товару, надання послуги чи виконання роботи. При цьому враховується, що такі умови повинні бути реальними, оскільки за порушення строків оплати наступає відповідальність Замовника, тому, строки оплати за товар є економічно обґрунтованими та обумовленими фінансовими можливостями підприємства, а також не суперечать нормам Цивільного та Господарського кодексів України. Вважаємо, що зі сторони Замовника не відображення реального фінансового становища підприємства є порушенням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також що Ваші припущення є недопустимими.
Дата оприлюднення відповіді:
08.04.2024 19:50