Закупівля теплова енергія; пара від Комунальне некомерційне підприємство "Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області".
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.03.2024 15:37
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.03.2024 15:37
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.03.2024 15:37
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Дискримінаційна вимога встановлена у п.2 частини «Додаткові документи, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» Додатку 3 до тендерної документації
Дискримінаційна вимога встановлена у п.2 частини «Додаткові документи, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» Додатку 3 до тендерної документації, а саме: Учасник повинен надати «2.Сканкопію зроблену з оригіналу схеми приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж КНП “Калуська ЦРЛ” з погодженням та підписом зі сторони представника КНП "Калуська ЦРЛ”.».
Тендер
UA-2024-03-20-010075-a
Інші дії замовника
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
1.1. Відповідно до вимоги п.2 частини «Додаткові документи, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» Додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати «2.Сканкопію зроблену з оригіналу схеми приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж КНП “Калуська ЦРЛ” з погодженням та підписом зі сторони представника КНП "Калуська ЦРЛ”.».
Скаржник уважно дослідив вимоги, що регулюють діяльність суб’єктів господарювання, які здійснюють постачання теплової енергії й пари та встановив наступне.
Відповідно до п.1.2. Постанови НКРЕКП від 04.10.2023 №1823 "Про затвердження Порядку приєднання до теплових мереж":
договір на приєднання - домовленість між оператором зовнішніх інженерних мереж (далі - Оператор) та замовником послуги з приєднання, яка укладається відповідно до вимог цього Порядку, визначає їх правовідносини під час виконання приєднання об’єкта замовника до теплових мереж Оператора;
межа розділу мереж - точка розмежування теплових мереж між суміжними суб’єктами відносин у сфері теплопостачання за ознаками права власності чи користування тепловими мережами;
замовник - фізична чи юридична особа, або фізична особа-підприємець, яка на підставі відповідного договору замовляє у Оператора послугу з приєднання до теплових мереж Оператора;
мережі замовника (МЗ) - теплові мережі (у тому числі мережі гарячого водопостачання) від точки приєднання до теплогенеруючих/когенераційних установок або теплових пунктів (включно) замовника та до теплової мережі третіх осіб (замовників, споживачів);
мережі Оператора (МО) - теплові мережі (у тому числі мережі гарячого водопостачання) від місця забезпечення потужності до точки приєднання;
Оператор - власник зовнішніх інженерних мереж, а в разі якщо зовнішні інженерні мережі використовуються іншою, ніж власник, особою - особа, якій такі мережі власником передано у користування (управління, господарське відання, оренду, концесію) для транспортування відповідно теплової енергії, гарячої води (на підставі відповідної ліцензії);
підключення до теплових мереж (підключення) - фізичне з’єднання в точці приєднання (на межі розділу мереж) теплових мереж суміжного суб’єкта відносин у сфері теплопостачання (зокрема споживача) з тепловими мережами Оператора, що на законних підставах перебувають у власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), здійснене в установленому законодавством порядку, зокрема, згідно з цим Порядком;
підключення МЗ - надання Оператором послуги замовнику з фізичного з’єднання МЗ в точці приєднання на межі розділу мереж з МО, яка є складовою приєднання до теплових мереж, а її вартість визначається згідно з цим Порядком;
підключення МО - надання Оператором послуги замовнику з фізичного з’єднання МО в місці забезпечення потужності з діючою тепловою мережею Оператора (у тому числі через мережі суміжних суб’єктів відносин у сфері теплопостачання), яка є складовою приєднання до теплових мереж, а її вартість визначається згідно з цим Порядком;
послуга з приєднання - послуга, що надається Оператором на договірній основі з метою приєднання об’єктів замовника до теплових мереж;
приєднання до теплових мереж (приєднання) - сукупність організаційних і технічних заходів, у тому числі робіт, спрямованих на створення технічної можливості для здійснення транспортування (постачання) теплової енергії (у тому числі гарячої води), у зв’язку з підключенням об’єкта будівництва чи існуючого об’єкта замовника до теплових мереж;
точка приєднання - запроєктована або існуюча межа розділу мереж між МО та МЗ.
Відповідно до п.3.8. Постанови НКРЕКП від 04.10.2023 №1823 "Про затвердження Порядку приєднання до теплових мереж":
3.8. Оператор впродовж десяти робочих днів після надання йому замовником підтвердних документів про введення в експлуатацію МЗ, а також передачі Оператору одного екземпляра проєкту МЗ (в частині, погодженій з Оператором) зобов’язаний забезпечити підключення об’єкта замовника (фізичне з’єднання МО і МЗ) за умови оплати замовником вартості послуги з приєднання (плати за приєднання), якщо договором на приєднання не встановлений більш пізніший термін.
На момент підключення МЗ Оператор:
1) забезпечує приймання вузла обліку в експлуатацію;
2) складає та підписує з власником МЗ акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, який має містити схему теплових мереж з визначенням на них межі розділу мереж, межі експлуатаційної відповідальності сторін, точок вимірювання, розрахункові втрати теплової енергії на ділянці мережі від межі розділу мереж до місця встановлення вузла комерційного обліку/приладу комерційного обліку тощо;
3) здійснює заходи з унеможливлення несанкціонованого споживання теплової енергії (без укладання відповідного договору), в тому числі шляхом встановлення інвентарної заглушки та/або опломбування запірних пристроїв.
З огляду на вищезазначені норми, схема теплових мереж з визначенням на них межі розділу мереж надається Оператором у складі акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, який складається та підписується з власником МЗ виключно на момент підключення МЗ (мереж замовника), яке здійснює Оператор впродовж десяти робочих днів після надання йому замовником підтвердних документів про введення в експлуатацію МЗ, а також передачі Оператору одного екземпляра проєкту МЗ (в частині, погодженій з Оператором) та за умови оплати замовником вартості послуги з приєднання (плати за приєднання), якщо договором на приєднання не встановлений більш пізніший термін.
Скаржником встановлено, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено необхідності та/або обов’язку здійснювати погодження схеми приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж Замовника з погодженням та підписом зі сторони представника Замовника.
За відсутності чіткої та єдиної процедури/документу/нормативного акту, що регламентує погодження схеми приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж Замовника з погодженням та підписом зі сторони представника Замовника, потенційний учасник, у тому числі і Скаржник, не має можливості завчасно та у встановлений термін отримати таке погодження від Замовника, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, у складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Скаржник може бути позбавлений можливості підписати наявну схему приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж Замовника, оскільки Замовник може не підписати таку схему до кінцевого строку подання пропозицій або уникати її підписання та погодження, що в подальшому може стати підставою для відхилення нашої пропозиції з незалежних від Скаржника причин.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати у складі тендерної пропозиції підписану Замовником схему приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж Замовника, що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання.
Також, користуючись таким обов’язком, Замовник ще до моменту розкриття тендерних пропозицій буде мати інформацію про учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційний метод формування тендерної документації.
Встановлення Замовником такої вимоги порушує такі принципи здійснення публічних закупівель, як запобігання корупційним діям і зловживанням, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимога, встановлена Замовником у п.2 частини «Додаткові документи, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» Додатку 3 до тендерної документації, а саме: «2. Сканкопію зроблену з оригіналу схеми приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж КНП “Калуська ЦРЛ” з погодженням та підписом зі сторони представника КНП "Калуська ЦРЛ”.» є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому повинна бути вилучена.
Відсутність необхідності та/або обов’язку здійснювати погодження схеми приєднання мереж постачальника до зовнішніх теплових мереж Замовника з погодженням та підписом зі сторони представника Замовника
Дискримінаційна вимога встановлена у п.1 Додатку 1 до тендерної документації
Дискримінаційна вимога встановлена у п.1 Додатку 1 до тендерної документації , а саме Учасник повинен надати:
«1. Сканкопію зроблену з оригіналу інформаційної довідки на фірмовому бланку (у разі наявності), складену у довільній формі, яка містить інформацію про наявність у учасника обладнання та матеріально – технічної бази, необхідної для постачання товару, що є предметом закупівлі. Дана довідка повинна бути складена за наступним зразком:
*зразок таблиці*
Дана довідка повинна містити інформацію про обладнання, матеріально-технічну базу, приміщення за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6 в якому розміщені твердопаливні котли, власне або орендоване (надати сканкопію документів, що підтверджують право власності чи договору оренди (суборенди, позички) з актом прийому-передачі приміщень в якому розміщені твердопаливні котли та інші документи необхідні для набрання чинності такого договору оренди (за наявності) чи інший документ чинний на момент подання пропозиції).».
Тендер
UA-2024-03-20-010075-a
16 стаття
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
1.2. Відповідно до вимоги п.1 Додатку 1 до тендерної документації Учасник повинен надати:
«1. Сканкопію зроблену з оригіналу інформаційної довідки на фірмовому бланку (у разі наявності), складену у довільній формі, яка містить інформацію про наявність у учасника обладнання та матеріально – технічної бази, необхідної для постачання товару, що є предметом закупівлі. Дана довідка повинна бути складена за наступним зразком:
*зразок таблиці*
Дана довідка повинна містити інформацію про обладнання, матеріально-технічну базу, приміщення за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6 в якому розміщені твердопаливні котли, власне або орендоване (надати сканкопію документів, що підтверджують право власності чи договору оренди (суборенди, позички) з актом прийому-передачі приміщень в якому розміщені твердопаливні котли та інші документи необхідні для набрання чинності такого договору оренди (за наявності) чи інший документ чинний на момент подання пропозиції).».
Звертаємо увагу, що відповідно до умов цієї вимоги, Замовник вимагає від учасників зазначення у довідці з інформацією про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для постачання товару, власного або орендованого приміщення саме за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6, що і є адресою місця розташування Замовника цієї Закупівлі, а також в якому повинні бути розміщені саме твердопаливні котли. Відповідно до умов цього ж абзацу Замовник вимагає надати сканкопію документів, що підтверджують право власності чи договору оренди (суборенди, позички) з актом прийому-передачі приміщень в якому розміщені твердопаливні котли та інші документи необхідні для набрання чинності такого договору оренди (за наявності) чи інший документ чинний на момент подання пропозиції).
Предметом Закупівлі є Теплова енергія у кількості 1426 Гкал та Пара у кількості 369 Гкал.
Щодо місця розташування
Відповідно до абз.4 п.1.3 розділу 1 “Загальні положення” Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 22 березня 2017 року № 308, місце провадження господарської діяльності, - територія розташування споживачів теплової енергії та приладів обліку теплової енергії, що зазначена в документах, які додаються до заяви про отримання ліцензії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом в установленому цими Ліцензійними умовами порядку).
Відповідно до пп.3 п.3.2 розділу 3 “Організаційні вимоги до провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії” Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, ліцензіат може провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до органу ліцензування згідно з вимогами цих Ліцензійних умов.
Скаржник має діючу ліцензію на постачання теплової енергії Серії АЕ №287136, діючу ліцензію на виробництво теплової енергії Серії АЕ №287135 та діючу ліцензію на транспортування теплової енергії №518 від 05.02.2017 року, відповідно до яких Скаржник може постачати теплову енергію в межах Івано-Франківської області. Враховуючи вищезазначене, для виконання умов майбутнього договору, а саме для постачання теплової енергії Замовнику в межах даної закупівлі, Учасник не повинен мати власне або орендоване приміщення за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6 в якому повинні бути розміщені твердопаливні котли.
Оскільки вказана у вимозі адреса є місцезнаходженням Замовника, то розміщення та/або встановлення будь-якого обладнання можливе лише за його згоди.
Для виконання умов майбутнього договору про закупівлю Учаснику достатньо здійснити приєднання до мереж Замовника.
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено необхідності та/або обов’язку мати у власності або користуванні приміщення саме за адресою Замовника.
Встановлення даної вимоги у тендерній документації не дозволяє взяти участь у Закупівлі учасникам, які відповідно до Закону України “Про теплопостання”, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 22 березня 2017 року № 30 та Постанови НКРЕКП від 04.10.2023 №1823 "Про затвердження Порядку приєднання до теплових мереж" мають можливість здійснити приєднання до мереж замовника (МЗ) та здійснювати постачання товару, що є предметом закупівлі.
Також додатково повідомляємо, що аналогічна вимога тендерної документації була визнана як дискримінаційна рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18926-р/пк-пз від 24.11.2023 (пункт 1) (додається до скарги як доказ).
Щодо твердопаливного котла
Відповідно до абз.3 п.1.3 розділу 1 “Загальні положення” Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 22 березня 2017 року № 308, засіб провадження господарської діяльності - теплогенеруюча установка, встановлена на об'єкті у сфері теплопостачання, що призначена для виробництва теплової енергії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом в установленому цими Ліцензійними умовами порядку).
Відповідно до ст.1 Закону України “Про теплопостання”, теплогенеруюча установка - комплекс взаємопов’язаного обладнання, що виробляє теплову енергію, незалежно від місця його розташування.
Відповідно до ст.1 Закону України “Про теплопостання”, об’єкти у сфері теплопостачання - теплогенеруючі станції чи установки, теплові електростанції, теплоелектроцентралі, котельні, когенераційні установки, теплові мережі, які призначені для виробництва і транспортування теплової енергії, а також об’єкти та споруди, основне і допоміжне обладнання, що використовуються для забезпечення безпечної та надійної експлуатації теплових мереж;
Враховуючи вищезазначене, для виробництва теплової енергії, що є предметом закупівлі, Учасник повинен мати у власності або користуванні теплогенеруючу установку.
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено необхідності та/або обов’язку мати у власності або користуванні саме твердопаливний котел.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати у складі тендерної пропозиції довідку з інформацією про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для постачання товару, з інформацією про наявність приміщення за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6 в якому розміщені твердопаливні котли, власне або орендоване та які зможуть надати сканкопію документів, що підтверджують право власності чи договору оренди (суборенди, позички) з актом прийому-передачі приміщень в якому розміщені твердопаливні котли та інші документи необхідні для набрання чинності такого договору оренди (за наявності) чи інший документ чинний на момент подання пропозиції), що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційний метод формування тендерної документації.
Встановлення Замовником такої вимоги порушує такі принципи здійснення публічних закупівель, як запобігання корупційним діям і зловживанням, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимога, встановлена Замовником у абз.2 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Дана довідка повинна містити інформацію про обладнання, матеріально-технічну базу, приміщення за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6 в якому розміщені твердопаливні котли, власне або орендоване (надати сканкопію документів, що підтверджують право власності чи договору оренди (суборенди, позички) з актом прийому-передачі приміщень в якому розміщені твердопаливні котли та інші документи необхідні для набрання чинності такого договору оренди (за наявності) чи інший документ чинний на момент подання пропозиції).», є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому повинна бути вилучена.
Також додатково повідомляємо, що аналогічна вимога тендерної документації була визнана як дискримінаційна рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18926-р/пк-пз від 24.11.2023 (пункт 1) (додається до скарги як доказ).
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18926-р/пк-пз від 24.11.2023 відповідно до якого аналогічна вимога тендерної документації була визнана як дискримінаційна.
Дискримінаційна вимога встановлена у п.1 Додатку 1 до тендерної документації
Дискримінаційна вимога встановлена у п.1 Додатку 1 до тендерної документації, а саме: "«ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
1. Сканкопії відомостей про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308, які Замовник подавав до органу ліцензування із заявою про отримання ліцензії на виробництво теплової енергії, з урахуванням повідомлень, наданих органу ліцензування про актуальні зміни цих даних, і які будуть використовуватися при виконанні умов Договору цієї закупівлі».
"
1.1. 01 травня 2024 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Такими змінами у п.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником була встановлена наступна вимога:
«ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
1. Сканкопії відомостей про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308, які Замовник подавав до органу ліцензування із заявою про отримання ліцензії на виробництво теплової енергії, з урахуванням повідомлень, наданих органу ліцензування про актуальні зміни цих даних, і які будуть використовуватися при виконанні умов Договору цієї закупівлі».
Дана вимога сформована не у відповідності до чинного законодавства, оскільки Замовник є споживачем теплової енергії, що є предметом Закупівлі, та не провадить господарську діяльність з виробництва теплової енергії і відповідно не подає до органу ліцензування відомості про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308.
Такі відомості (разом із заявою) подають виключно Здобувачі ліцензії, які мають намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, відповідно до п.1.7. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання".
А отже, жоден Учасник у законний спосіб не зможе виконати таку вимогу, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників Закупівлі.
Дискримінаційні вимоги встановлені у п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації
Дискримінаційні вимоги встановлені у п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації, а саме: "«ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
1. Сканкопії відомостей про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308, які Замовник подавав до органу ліцензування із заявою про отримання ліцензії на виробництво теплової енергії, з урахуванням повідомлень, наданих органу ліцензування про актуальні зміни цих даних, і які будуть використовуватися при виконанні умов Договору цієї закупівлі.
2. Сканкопії документів, що підтверджують наявність права власності, або права користування (в тому числі договору оренди) чи концесії або права управління на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агенством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, заявлених вище засобів провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, в тому числі й технологічних теплових мереж, які будуть використовуватися для виконання умов Договору цієї закупівлі.»"
1.2. 01 травня 2024 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Такими змінами у п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовником були встановлені наступні вимоги:
«ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
1. Сканкопії відомостей про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308, які Замовник подавав до органу ліцензування із заявою про отримання ліцензії на виробництво теплової енергії, з урахуванням повідомлень, наданих органу ліцензування про актуальні зміни цих даних, і які будуть використовуватися при виконанні умов Договору цієї закупівлі.
2. Сканкопії документів, що підтверджують наявність права власності, або права користування (в тому числі договору оренди) чи концесії або права управління на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агенством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, заявлених вище засобів провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, в тому числі й технологічних теплових мереж, які будуть використовуватися для виконання умов Договору цієї закупівлі.»
Скаржник уважно дослідив вимоги, що регулюють діяльність суб’єктів господарювання, які здійснюють постачання теплової енергії й пари та встановив наступне.
Відповідно до п.1.2. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання":
«1.2. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - їм відповідати».
Відповідно до п.1.4. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання":
«засіб провадження господарської діяльності - теплогенеруюча установка, встановлена на об'єкті у сфері теплопостачання, що призначена для виробництва теплової енергії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом в установленому цими Ліцензійними умовами порядку);».
«місце провадження діяльності - територія розташування об'єкта у сфері теплопостачання, де розміщені теплогенеруючі установки, у межах якої провадиться виробництво теплової енергії та яке зазначається у відомості про місця провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом в установленому цими Ліцензійними умовами порядку)».
Відповідно до п.1.7. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання":
«Здобувач ліцензії, який має намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії за формою згідно з додатком 1 до Ліцензійних умов».
Відповідно до пп.1 п.1.8. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання":
«1.8. До заяви про отримання ліцензії здобувач подає документи згідно з переліком, який є вичерпним:
1) відомості про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (додаток 2);».
Відповідно до пп.3 п.1.8. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання":
«1.8. До заяви про отримання ліцензії здобувач подає документи згідно з переліком, який є вичерпним:
…
3) засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують наявність у здобувача ліцензії на праві власності, користування, на підставі договору концесії або в управлінні на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, заявлених засобів провадження господарської діяльності;».
Відповідно до п.1.4. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання" технологічні теплові мережі не є засобом провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, а отже вони не можуть міститися у відомостях про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308, як цього вимагає Замовник у Додатку 1 до тендерної документації. А отже, жоден Учасник не зможе надати сканкопії відомостей про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308, у яких будуть міститись відомості про наявність, в тому числі й технологічних теплових мереж (як цього вимагає Замовник).
А отже, жоден Учасник у законний спосіб не зможе виконати таку вимогу, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників Закупівлі.
Скаржник має діючу ліцензію на виробництво теплової енергії Серії АЕ №287135, діючу ліцензію на постачання теплової енергії Серії АЕ №287136 та діючу ліцензію на транспортування теплової енергії №518 від 05.02.2017 року, відповідно до яких Скаржник може постачати теплову енергію в межах Івано-Франківської області. Враховуючи вищезазначене, для виконання умов майбутнього договору, а саме для постачання теплової енергії Замовнику в межах даної закупівлі, Учасник відповідно до законодавства не зобов’язаний подавати Замовнику жодних відомостей про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що зазначені у формі додатку 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №308 та/або документів, що підтверджують наявність права власності, або права користування (в тому числі договору оренди) чи концесії або права управління на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агенством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, заявлених вище засобів провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, в тому числі й технологічних теплових мереж, які будуть використовуватися для виконання умов Договору цієї закупівлі, оскільки такі відомості відповідно до п.1.8. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання" повинні подавати виключно Здобувачі ліцензії, які мають намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії.
Скаржник на даному етапі не є здобувачем ліцензії (відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 року №308 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання"), а є потенційним Учасником даної закупівлі. Скаржник у встановленому законодавством порядку отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії 12.09.2014 року, тобто ще до набрання чинності Постанови НКРЕКП від 22.03.2017 року №308.
Відповідно до п.2.5. Додатку 5 (Проект договору) до тендерної документації:
«2.5. Право власності на Енергію переходить від Виробника до Споживача на межі балансової належності теплових мереж Споживача і Виробника за адресою м. Калуш, вул. Медична, 6».
Відповідно до п.3 Правил користування тепловою енергією, затверджених Постановою КМУ від 03 жовтня 2007 року №1198:
«межа балансової належності (відповідальності) - межа розподілу теплової мережі між теплопостачальною організацією і споживачем;».
Відповідно до п.4.1. та п.4.2 Додатку 5 (Проект договору) до тендерної документації:
«4.1. Облік споживання теплової енергії проводиться згідно показників приладу обліку теплової енергії (теплового лічильника), а пари згідно розрахунку.
«4.2. Проектування та встановлення приладів обліку теплової енергії виконується організаціями, які мають відповідні ліцензії. Встановлення приладів обліку виконується згідно з узгодженим Виробником проектом на межі балансової належності мереж Виробника та Споживача. У разі встановлення приладів обліку не на межі балансової належності до обсягів теплової енергії, визначеної за фактичними показниками приладів обліку, додаються втрати теплової енергії на ділянках мереж, що перебувають на балансі Споживача від межі балансової належності до місця встановлення приладів обліку».
Відповідно до п.20 Правил користування тепловою енергією, затверджених Постановою КМУ від 03 жовтня 2007 року №1198:
«Облік обсягу споживання теплової енергії і параметрів теплоносія ведеться на межі балансової належності теплових мереж теплопостачальної організації та споживача або за домовленістю сторін в іншому місці».
Предметом Закупівлі є Товар – Теплова енергія у кількості 1426 Гкал та Пара у кількості 369 Гкал.
З огляду на вищезазначене, для виконання умов майбутнього договору про закупівлю Учаснику достатньо здійснити приєднання до мереж Замовника та мати необхідну ліцензію.