Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Теплозабезпечення» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.03.2024, тендерні пропозиції учасників: ТОВ «Продмаркетпром» та ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.04.2024, від 11.04.2024, та від 22.04.2024, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 25.04.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що було розглянуто тендерні пропозиції двох учасників: ТОВ «Продмаркетпром» та ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ».
Разом з тим, Замовником, відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції від 04.04.2024, відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Продмаркетпром», яка за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною, на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, зокрема, не дотримання вимог Додатку 2 до тендерної документації, а саме не надання порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Слід відмітити, що на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продмаркетпром», Замовником від 25.04.2024 надано пояснення, що тендерну пропозицію було відхилено тому що, документи технічної специфікації не підпадають під виправлення протягом 24 годин.
Крім того, відповідно до наданого пояснення від 25.04.2024 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Продмаркетпром», з наступною аргументацією, а саме: «Відповідно Додатку №2 нашої тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) за предметом закупівлі: Труби сталеві безшовні гарячедеформовані, було чітко встановлено вимогу, що «*Учасник у складі тендерної пропозиції надає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника» за встановленою формою, де Учасник мав вказати технічні характеристики запропонованого товару який вимагався Замовником. Учасником ТОВ «Продмаркетпром» не було надано в тендерній пропозиції порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника. Документи технічної частини не правляться і не підпадають під виправлення протягом 24 годин, недоліки технічної частини - це або відхилення або ТП відповідає вимогам. В зв’язку з цим ми правомірно відхилили таку тендерну пропозицію по підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, яким вказано що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Надаючи 24 години для завантаження відсутньої порівняльної таблиці відповідності технічним характеристикам, про що зазначає аудитор, ми вчинили б порушення пункту 43 Особливостей, оскільки під виправлення підпадає відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Аналогічна правова позиція викладена в рішенні АМК України №351-р/пк-пз від 11.01.2023.
Учасник ТОВ «Продмаркетпром» надав «файл: Цінова пропозиція», однак в нашій тендерній документації чітко прописано в п1. ч.7 розділу І, що: «Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд…». Цінова пропозиція нами в складі тендерної не вимагалась, отже брати її до уваги, як це зазначає аудитор, всупереч своїй же тендерній документації ми не мали права. Такі дії з нашого боку поставили б в нерівні умови учасників процедури закупівлі».
Слід зазначити, що відповідно Додатку 2 до тендерної документації, встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
В свою чергу, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Продмаркетпром» учасником надано файл: «Цінова пропозиція» в якому визначено технічні, якісні, цінові та кількісні характеристики запропонованого товару, які відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам запропонованого товару відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації, тобто у вказаному файлі фактично відсутня лише інформація щодо відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, при наявності усієї інформації щодо технічним, якісних та кількісних характеристик запропонованого товару.
Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей та пункту 1 розділу V тендерної документації, передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, не надання у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продмаркетпром» інформації щодо відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, при наявності усієї інформації щодо технічним, якісних та кількісних характеристик запропонованого товару, які відповідають встановленим вимогам Додатку 2 до тендерної документації не призводить до зміни предмета закупівлі та може бути усуненим шляхом виправлення таких невідповідностей.
Крім того, моніторингом також встановлено, що в тендерній пропозиції учасника ТОВ «Продмаркетпром» надано документи які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі а саме: сертифікат відповідності від 04.02.2022 № UA.ПР.10120-005022, інспекційні сертифікати від 16.10.2023 № 4556/Б, від 31.07.2023 № 3422, від 22.08.2023 № 3628, від 18.10. 2023 № 4468 та від 21.02.2023 № 0433.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовником на порушення пунктів 41 та 43 Особливостей не надано можливість щодо усунення невідповідності в документах, які надаються учасником процедури закупівлі та відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Продмаркетпром» за відсутності підстав визначених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей та визнано переможцем тендерну пропозицію ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ», яка за результатами аукціону була дорожчою на 39 990, 00 грн за пропозицію відхиленого учасника, що не відповідає принципам здійснення закупівель встановленим в статті 5 Закону та пункту 3 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.