Звернення:
За тендером : 24320000–3 Основні органічні хімічні речовини (Метанол технічний)
Тема:
про усунення порушення/роз’яснення
Зміст:
Відповідно до Розділу ІІ п.1 Тендерної документації по процедурі відкриті торги з особливостями) на закупівлю товару за предметом закупівлі: 24320000–3 Основні органічні хімічні речовини метанол технічний звертаємось до замовника з вимогою про усунення порушення/роз’яснення розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації наведено наступні вимоги до учасників конкурсних торгів, що містять дискримінаційні вимоги:
1.1. Довідка, складена у довільній формі, або згідно Таблиці 1 цього підпункту про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічного договору за 2020 – 2024 р.р., скріплена підписом та завірена печаткою ( у разі її застосування /використання) у сканованому вигляді , або електронний документ з накладеним електронним підписом.
Під визначенням « аналогічний договір « мається на увазі будь – який договір Учасника, яким передбачалася поставка товару Учасником , а саме: метанолу технічного.
1.2. В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, зазначеного у довідці надати скан-копії наступних документів: а) скан-копія одного повіністю виконаного договору ( з додатками до нього), вказаного у довідці щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору ( далі у цьому пункті – Договір).
Зі змісту вказаних положень Тендерної документації, можливо зробити висновок, що у цих конкурсних торгах може брати участь лише учасник, який вже має документального підтверджений досвід укладання та постачання метанолу технічного у період з 2020 по 2024 р.р.
Але метанол технічний є продуктом нафтопереробки, діяльність з продажу цього товару охоплюється описом діяльності з продажу натфопродуктів/продуктів нафтопереробки. Суб’єкт, що здійснює таку діяльність не має отримувати іншу ліцензію, якщо він має ліцензію на здійснення оптової торгівлі нафтопродуктами.
За таких обставин, вимоги щодо надання документального підтвердження досвіду з виконання договорів з постачання саме метанолу технічного фактично встановлює надмірні та необгрунтовані вимоги до потенційного учасника таких торгів, якщо такий учасник вже є суб’єктом, що здійснює оптову торгівлю нафтопродуктами, має відповідну ліцензію на здійснення оптової торгівлі нафтопродуктами та має досвід виконання договорів постачання нафтопродуктів / продуктів нафтопереробки.
Крім того варто зазначити що тендерній документації вказано, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь в процедурах закупівель на рівних умовах.
Але при цьому, у цьому ж розділі тендерної документації передбачено, що учасники – нерезиденти для виконання вимог щодо подання документів, передбачених м Додатком 2 цієї документації подають документи, передбачені законодавством держави, де вони зареєстровані з відповідними поясненнями;
«… У разі, якщо законодавством держави, де зареєстрований учасник – нерезидент, не передбачено надання відповідних документів, учасник надає лист – роз’яснення , у якому зазначає законодавчі підстави ненадання документів, передбачених Додатком 2 до цієї тендерної документації.»
Отже, можливо зробити висновок, що для учасників – нерезидентів відповідно до затвердженої тендерної документації створені більш сприятливі вимоги законодавства, ніж для учасників, що є резидентами України.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено принципи здійснення публічних закупівель одним із яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Окрім цього, частина 4 статті 5 Закону визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дата оприлюднення звернення:
27.03.2024 18:06
Добрий день, шановний Учасник!
На Ваше звернення повідомляємо наступне:
Одним із кваліфікаційних критеріїв згідно зі статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Однак чинне законодавство не містить поняття «аналогічний договір». Тому замовники можуть у кожному конкретному випадку самостійно визначати вимоги до цього кваліфікаційного критерію, враховуючи законодавчі норми.
Дата оприлюднення відповіді:
29.03.2024 09:55