Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Джерело Маяк» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 13.03.2024 б/н, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Тищенко Олени Сергіївни (далі – ФОП Тищенко О.С.), протокол уповноваженої особи від 21.03.2024 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 21.03.2024 в електронній системі закупівель, договір про закупівлю від 27.03.2024 № 9 (далі – Договір), пояснення та документи, отримані 25.04.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у тому числі інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – відповідно до вимог, наведених у Додатку 1 до ТД.
Відповідно до вимог Додатка 1 до ТД учасник процедури закупівлі подає довідку за формою, наведеною в Додатку 1.1 до ТД, за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою підприємства.
Відповідно до вимог Додатка 1.1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен подати у складі своєї пропозиції за встановленим зразком (формою) через електронний майданчик у систему Prozorro інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного договору шляхом завантаження файлу у форматі доступному для відображення такого електронного документа.
Слід зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Тищенко О.С. надано довідку про наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) (файл: «Довідка про наявність досвіду (дод1).pdf»), яка містить інформацію про виконання аналогічного постачання без укладання договору.
Проте учасник процедури закупівлі ФОП Тищенко О.С. у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) від 19.03.2024 б/н, у якій відсутня інформація щодо номеру та дати укладання договору, суми договору, а також зазначено, що постачання відбувалось без укладання аналогічного договору, а отже – інформація про наявність досвіду виконання саме аналогічного договору відсутня, чим не дотримав вимог Додатка 1 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби на пояснення від 22.04.2024 стосовно вищевказаного питання Замовник 25.04.2024 надав відповідь, у якій зокрема зазначив, що відповідно до норм статті 639 Цивільного кодексу України договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом; якщо сторони домовилися укласти договір у письмовій формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.
Дане пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника та не обґрунтовує рішення Замовника, оскільки Замовник у Додатку 1.1 до ТД прямо вимагає від учасника процедури закупівлі надати інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного договору, натомість учасник процедури закупівлі ФОП Тищенко О.С. зазначив, що постачання відбувалось без укладення договору.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у тому числі інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника встановленим вимогам Замовника – відповідно до вимог, наведених у Додатку 3 то ТД.
Відповідно до вимог пункту 6 Додатка 3 до ТД учасник процедури закупівлі повинен подати у складі тендерної пропозиції довідку (лист) в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника про гарантії застосування заходів із захисту довкілля при виконанні зобов’язань за договором.
Проте учасник процедури закупівлі ФОП Тищенко О.С. у складі тендерної пропозиції не надав таку довідку (лист), чим не дотримав вимог пункту 6 Додатка 3 то ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби на пояснення від 22.04.2024 стосовно вищевказаного питання Замовник 25.04.2024 надав відповідь, яка не спростовує факту встановленого порушення.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у тому числі про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог, визначених у Додатку 2 до ТД.
Відповідно до вимог пункту 2 Додатка 2 до ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у тому числі у підпунктах 5, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а саме: витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій); довідку, складену переможцем процедури закупівлі у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно з абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей.
Проте переможцем ФОП Тищенко О.С. у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель вищезазначені документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 5, 12 та абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, чим не дотримано вимог пункту 2 Додатка 2 до ТД.
Отже, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Тищенко О.С. як таку, що не відповідає вимогам, встановленим у ТД відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в ТД, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 5, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», Договір оплачений на суму 270 000,00 гривень.