Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2023 № 1275 (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене рішенням уповноваженої особи від 12.08.2024 № 23 (далі – Оголошення), реєстр отриманих пропозицій від 20.03.2024, протокол розкриття від 20.03.2024, пропозицію ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ» (код ЄДРПОУ 35557259) (далі – Переможець), протокол уповноваженої особи про визначення переможця від 22.03.2024 № 44, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.03.2024, договір від 03.04.2024 № 184, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 24.04.2024.
Переможцем спрощеної закупівля обрано пропозицію єдиного учасника ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ», з остаточною пропозицією 162 000 000,00 гривень.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить умови, які не відповідають вимогам Закону № 922-VIII, з урахуванням Особливостей № 1275 з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275, установлено що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Так, відповідно до частини 6 статті 14 Закону № 922-VIII, установлено, що замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону.
Згідно з абзацом 3 частини 1 статті 25 Закону № 922-VIII, розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт.
Натомість, умовами Оголошення Замовником передбачено надання забезпечення пропозиції учасників у розмірі 1% від очікуваної вартості предмета закупівлі (1 620 057,26 гривень), що перевищує установлені законом межі, чим, відповідно, порушено вимоги частини 1 статті 25 Закону № 922-VIII.
Крім того, моніторингом установлено невідповідність пропозиції Переможця вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог Додатку 3 до Оголошення, Замовником установлено, що підтвердженням ціни пропозиції є розрахунок (кошторис) ціни пропозиції за предметом закупівлі, складений Учасником з урахуванням умов Додатку 3, крім того для перевірки запропонованої Учасником вартості об’єкта будівництва та на відповідність вимогам «Настанови з визначення вартості будівництва» такий Учасник повинен завантажити файл у складі своєї пропозиції формат котрого буде сумісний з програмним комплексом «АВК», а саме в форматі «.bdcu».
Однак, у складі пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ» завантажено розрахунки у іншому аніж «.bdcu» форматі, а саме у форматі «.imd» (файл «2863.imd»), чим, відповідно, не дотримано вимоги Додатку 3 до Оголошення.
Разом з тим, відповідно до пункту 14 Оголошення, зазначено, що пропозиції подаються учасниками шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема, проєкт договору про закупівлю з додатками, підписаний керівником або уповноваженою особою учасника, завірений печаткою (у разі її наявності та використання) (Додаток № 7 до оголошення).
Так, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Додаток 7 до Оголошення (файл «Додаток № 7 - проєкт договору.pdf»), відповідно до пункту 2.7. якого Замовником установлено, що до складу ціни Договору включаються кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами, які використовуються за погодженням із Замовником та призначені для відшкодування збільшення вартості трудових, матеріально-технічних ресурсів, що може бути спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом встановленого Договором строку будівництва об’єкта.
Відповідно до пункту 1.2. Розділу І Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281, установлено, що договірна ціна – це кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі.
Враховуючи викладене, у складі своєї пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ» завантажено Договірну ціну (файл «Договірна ціна.pdf»), до якої Переможцем не враховано (не включено) кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами, чим, відповідно, не дотримано вимоги Додатку № 7 до Оголошення.
Слід також зазначити, що зазначене вище спричинило укладення між сторонами договору від 03.04.2024 № 184 вартістю 162 000 000,00 гривень, умови якого, зокрема Договірна ціна, не відповідають визначеним у Оголошенні вимогам Замовника.
Разом з тим, відповідно до частини 4 Закону № 922-VIII передбачено, що вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
Так, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено файл «Додаток 3 до договору - проєкт договірної ціни.pdf» (що є додатком 3 до Додатку 7 до Оголошення), відповідно до якого зазначено, зокрема: учасник надає договірну ціну, (у тому числі локальні кошториси в форматі pdf) зміст якої повинен відповідати змісту оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі такого учасника.
Відповідно до пункту 37 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII, установлено, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію. При цьому, пунктом 19 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII, передбачено, що переможець спрощеної закупівлі - учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, у ході моніторингу установлено, що учасником спрощеної закупівлі - ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ», не надано (не завантажено) до електронної системи закупівель локальні кошториси в форматі pdf, чим, відповідно, не дотримано вимоги Додатку 3 до Проєкту договору (Додаток 7 до Оголошення).
Відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону № 922-VIII установлено, що замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Проте, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ» як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а, натомість, уклав з ним договір на суму 162 000 000,00 гривень, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 1 частини 13 статті 14 Закону № 922-VIII.