Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.03.2024 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)на рішення замовника (щодо відміни закупівлі) , у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського районубуло оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі та надав найбільш економічно вигідну пропозицію очікуючи на розгляд тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбаченіп.п.2, п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та протоколі щодо прийняття рішенняуповноваженої особи №1 від 09.08.2023 року, процедуру закупівлі відмінено через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, із зазначенням опису порушень, які допущено Замовником.
1. Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке.
У Протоколі, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року, зазначено, що Уповноважена особа вирішила: «відмінити тендер UA-2024-03-04-009332-a з підстави, що передбачена п.п.2 п.50 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме:
«Пiд час проведениязакупiвлi встановлено наступнi порушення: кiнцевий
термiн поставки товару зазначено невiрно. У зв'язку iз початком опалювального сезону з жовтня 2024 року, в Замовника існує потреба в отриманні дрів паливних твердих порід до початку опалювального сезону, а не до 31 грудня 2024 року як зазначено в електроннiйсистемiзакупiвель та тендернiйдокументацiї.
Вiдповiдно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками. В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженоiздiйснювати зв'язок з учасниками. Зазначенi порушення на цьому етапiзакупiвлi усунути неможливо».
Учасник не погоджується з даними підставами для відміни закупівлі та вважає, що перелічені підстави не є суттєвими для відміни пропозиції з огляду на наступне:
По-перше, відповідно до п.2. Додатку №2тендерної пропозиції Замовника встановлено: «2. Вимоги до поставки товару.
- товар, закупівля якого передбачена цією документацією, має постачатися партіями у кількості та асортименті відповідно до замовлення, яке здійснюється уповноваженими особами замовника;
- товар повинен постачатися за рахунок постачальника, транспортом, обладнаним для перевезення товару, що є предметом закупівлі;
- постачальник самостійно проводить навантаження та розвантаження товару, вартість навантаження, розвантаження, доставки товару повинна бути включена до ціни пропозиції;
- доставка товару повинна здійснюватися за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки».
Таким чином, виходячи з вимог тендерної документації Замовника можна встановити, що доставка товару здійснюється за заявкою Замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки.
Отже, Замовник має змогу замовити в Учасника будь-який обсяг товару, без обмежень і покрити необхідний обсяг задля забезпечення опалювального сезону в будь-який момент, а не до 31 грудня 2024 року.
Також, звертаємо увагу, що тендерна документація не містить чіткої вказівки про те, що товар має бути доставлено саме - 31.12.2024 року. Навпаки, тендерна документація містить посилання на те, що доставка здійснюється за заявками замовника протягом 3-х календарних днів.
Виходячи із зазначеного вище, Замовник має всі можливості отримати необхідний обсяг товару до почату опалювального сезону, а Учасник, в свою чергу, в складі тендерної пропозиції надав погодження з Додатком №2 (файл:19 Додаток 2 (вимоги Замовника) та файл №20 (Додаток №2 (пропозиція Учасника) тендерної документації Замовника, що свідчить про те, що Учасник не відмовляється здійснювати поставку товару за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки, а отже, Учасник має змогу здійснити поставку Деревина паливна в обсязі 118 метр кубічний до дати, необхідної для Замовника, а саме: до початку опалювального сезону.
Отже, зазначена вище підстава для відміни закупівлі є абсолютно несуттєвою та такою, що не унеможливлює отримати Замовнику необхідний товар у необхідні терміни.
По-друге,Замовник зазначає у Протоколі відміни закупівлі про те, що «відповідно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками.
В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженої здiйснювати зв'язок з учасниками.».
Скаржник не погоджується з даною причиною відміни Закупівлі у зв’язку з наступним: відповідно до п.2.3. Розділу 1 Тендерної документації наявна інформацію про уповноважену особу, а саме:
2.3 прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками
Васильєва Олена Борисівна
0505486817
[email protected]
Таким чином, зазначена вище підстава є несуттєвою для відміни закупівлі.
2. Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі:
1)відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2)неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3)скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4)коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Як вбачається із протоколу, Замовник одноосібно виявив порушення та надав йому своєрідне трактування як таке, що виникло у сфері публічних закупівель.
Органи контролю визначені частиною 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Жодним із органів контролю регламентованих частиною 4 статті 7 Закону не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів.
За таких обставин, Уповноважена особа Замовника безпідставно відмінила процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію "порушення у сфері публічних закупівель".
3. Також, Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
В першу чергу звертаємо увагу Комісії, що відсутній факт самого виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково слід зазначити, що в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, зокрема відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст. 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, по-типу: органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2)Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3)Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів з особливостями неправомірним та таким що йде всупереч Закону.
З огляду на вищезазначеневважаємо, щоправа та законніінтересиСкаржникаможуть бути захищені шляхом зобов'язаннязамовникаскасуватирішення про відмінупроцедуризакупівлі,оформленеПротоколом №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів неправомірним та таким що йде всупереч закону.
Додатково звертаємо увагу, що згідно п.59 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 18.03.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані Скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015 03410000-7 Деревина (Дрова паливні твердих порід), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a.
3) Зобов’язати Замовника –"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського району – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 рокущодо рішення про відміну процедури закупівлі.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського районубуло оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі та надав найбільш економічно вигідну пропозицію очікуючи на розгляд тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю. Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбаченіп.п.2, п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та протоколі щодо прийняття рішенняуповноваженої особи №1 від 09.08.2023 року, процедуру закупівлі відмінено через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, із зазначенням опису порушень, які допущено Замовником. 1. Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке. У Протоколі, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року, зазначено, що Уповноважена особа вирішила: «відмінити тендер UA-2024-03-04-009332-a з підстави, що передбачена п.п.2 п.50 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме: «Пiд час проведениязакупiвлi встановлено наступнi порушення: кiнцевий термiн поставки товару зазначено невiрно. У зв'язку iз початком опалювального сезону з жовтня 2024 року, в Замовника існує потреба в отриманні дрів паливних твердих порід до початку опалювального сезону, а не до 31 грудня 2024 року як зазначено в електроннiйсистемiзакупiвель та тендернiйдокументацiї. Вiдповiдно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками. В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженоiздiйснювати зв'язок з учасниками. Зазначенi порушення на цьому етапiзакупiвлi усунути неможливо». Учасник не погоджується з даними підставами для відміни закупівлі та вважає, що перелічені підстави не є суттєвими для відміни пропозиції з огляду на наступне: По-перше, відповідно до п.2. Додатку №2тендерної пропозиції Замовника встановлено: «2. Вимоги до поставки товару. - товар, закупівля якого передбачена цією документацією, має постачатися партіями у кількості та асортименті відповідно до замовлення, яке здійснюється уповноваженими особами замовника; - товар повинен постачатися за рахунок постачальника, транспортом, обладнаним для перевезення товару, що є предметом закупівлі; - постачальник самостійно проводить навантаження та розвантаження товару, вартість навантаження, розвантаження, доставки товару повинна бути включена до ціни пропозиції; - доставка товару повинна здійснюватися за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки». Таким чином, виходячи з вимог тендерної документації Замовника можна встановити, що доставка товару здійснюється за заявкою Замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки. Отже, Замовник має змогу замовити в Учасника будь-який обсяг товару, без обмежень і покрити необхідний обсяг задля забезпечення опалювального сезону в будь-який момент, а не до 31 грудня 2024 року. Також, звертаємо увагу, що тендерна документація не містить чіткої вказівки про те, що товар має бути доставлено саме - 31.12.2024 року. Навпаки, тендерна документація містить посилання на те, що доставка здійснюється за заявками замовника протягом 3-х календарних днів. Виходячи із зазначеного вище, Замовник має всі можливості отримати необхідний обсяг товару до почату опалювального сезону, а Учасник, в свою чергу, в складі тендерної пропозиції надав погодження з Додатком №2 (файл:19 Додаток 2 (вимоги Замовника) та файл №20 (Додаток №2 (пропозиція Учасника) тендерної документації Замовника, що свідчить про те, що Учасник не відмовляється здійснювати поставку товару за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки, а отже, Учасник має змогу здійснити поставку Деревина паливна в обсязі 118 метр кубічний до дати, необхідної для Замовника, а саме: до початку опалювального сезону. Отже, зазначена вище підстава для відміни закупівлі є абсолютно несуттєвою та такою, що не унеможливлює отримати Замовнику необхідний товар у необхідні терміни. По-друге,Замовник зазначає у Протоколі відміни закупівлі про те, що «відповідно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками. В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженої здiйснювати зв'язок з учасниками.». Скаржник не погоджується з даною причиною відміни Закупівлі у зв’язку з наступним: відповідно до п.2.3. Розділу 1 Тендерної документації наявна інформацію про уповноважену особу, а саме: 2.3 прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками Васильєва Олена Борисівна 0505486817 [email protected] Таким чином, зазначена вище підстава є несуттєвою для відміни закупівлі. 2. Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі: 1)відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2)неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3)скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4)коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Як вбачається із протоколу, Замовник одноосібно виявив порушення та надав йому своєрідне трактування як таке, що виникло у сфері публічних закупівель. Органи контролю визначені частиною 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Жодним із органів контролю регламентованих частиною 4 статті 7 Закону не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів. За таких обставин, Уповноважена особа Замовника безпідставно відмінила процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію "порушення у сфері публічних закупівель". 3. Також, Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно. В першу чергу звертаємо увагу Комісії, що відсутній факт самого виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Додатково слід зазначити, що в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, зокрема відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення у сфері публічних закупівель. Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст. 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, по-типу: органу оскарження та органів державного фінансового контролю. Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що: 1) відсутній сам факт порушення законодавства у сфері публічних закупівель; 2)Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель; 3)Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень. Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню. Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів з особливостями неправомірним та таким що йде всупереч Закону. З огляду на вищезазначеневважаємо, щоправа та законніінтересиСкаржникаможуть бути захищені шляхом зобов'язаннязамовникаскасуватирішення про відмінупроцедуризакупівлі,оформленеПротоколом №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року. Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів неправомірним та таким що йде всупереч закону. Додатково звертаємо увагу, що згідно п.59 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 18.03.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані Скаржником у повній мірі. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015 03410000-7 Деревина (Дрова паливні твердих порід), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a. 3) Зобов’язати Замовника –"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського району – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 рокущодо рішення про відміну процедури закупівлі. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського районубуло оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі та надав найбільш економічно вигідну пропозицію очікуючи на розгляд тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбаченіп.п.2, п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та протоколі щодо прийняття рішенняуповноваженої особи №1 від 09.08.2023 року, процедуру закупівлі відмінено через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, із зазначенням опису порушень, які допущено Замовником.
1. Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке.
У Протоколі, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року, зазначено, що Уповноважена особа вирішила: «відмінити тендер UA-2024-03-04-009332-a з підстави, що передбачена п.п.2 п.50 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме:
«Пiд час проведениязакупiвлi встановлено наступнi порушення: кiнцевий
термiн поставки товару зазначено невiрно. У зв'язку iз початком опалювального сезону з жовтня 2024 року, в Замовника існує потреба в отриманні дрів паливних твердих порід до початку опалювального сезону, а не до 31 грудня 2024 року як зазначено в електроннiйсистемiзакупiвель та тендернiйдокументацiї.
Вiдповiдно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками. В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженоiздiйснювати зв'язок з учасниками. Зазначенi порушення на цьому етапiзакупiвлi усунути неможливо».
Учасник не погоджується з даними підставами для відміни закупівлі та вважає, що перелічені підстави не є суттєвими для відміни пропозиції з огляду на наступне:
По-перше, відповідно до п.2. Додатку №2тендерної пропозиції Замовника встановлено: «2. Вимоги до поставки товару.
- товар, закупівля якого передбачена цією документацією, має постачатися партіями у кількості та асортименті відповідно до замовлення, яке здійснюється уповноваженими особами замовника;
- товар повинен постачатися за рахунок постачальника, транспортом, обладнаним для перевезення товару, що є предметом закупівлі;
- постачальник самостійно проводить навантаження та розвантаження товару, вартість навантаження, розвантаження, доставки товару повинна бути включена до ціни пропозиції;
- доставка товару повинна здійснюватися за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки».
Таким чином, виходячи з вимог тендерної документації Замовника можна встановити, що доставка товару здійснюється за заявкою Замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки.
Отже, Замовник має змогу замовити в Учасника будь-який обсяг товару, без обмежень і покрити необхідний обсяг задля забезпечення опалювального сезону в будь-який момент, а не до 31 грудня 2024 року.
Також, звертаємо увагу, що тендерна документація не містить чіткої вказівки про те, що товар має бути доставлено саме - 31.12.2024 року. Навпаки, тендерна документація містить посилання на те, що доставка здійснюється за заявками замовника протягом 3-х календарних днів.
Виходячи із зазначеного вище, Замовник має всі можливості отримати необхідний обсяг товару до почату опалювального сезону, а Учасник, в свою чергу, в складі тендерної пропозиції надав погодження з Додатком №2 (файл:19 Додаток 2 (вимоги Замовника) та файл №20 (Додаток №2 (пропозиція Учасника) тендерної документації Замовника, що свідчить про те, що Учасник не відмовляється здійснювати поставку товару за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки, а отже, Учасник має змогу здійснити поставку Деревина паливна в обсязі 118 метр кубічний до дати, необхідної для Замовника, а саме: до початку опалювального сезону.
Отже, зазначена вище підстава для відміни закупівлі є абсолютно несуттєвою та такою, що не унеможливлює отримати Замовнику необхідний товар у необхідні терміни.
По-друге,Замовник зазначає у Протоколі відміни закупівлі про те, що «відповідно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками.
В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженої здiйснювати зв'язок з учасниками.».
Скаржник не погоджується з даною причиною відміни Закупівлі у зв’язку з наступним: відповідно до п.2.3. Розділу 1 Тендерної документації наявна інформацію про уповноважену особу, а саме:
2.3 прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками
Васильєва Олена Борисівна
0505486817
[email protected]
Таким чином, зазначена вище підстава є несуттєвою для відміни закупівлі.
2. Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі:
1)відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2)неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3)скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4)коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Як вбачається із протоколу, Замовник одноосібно виявив порушення та надав йому своєрідне трактування як таке, що виникло у сфері публічних закупівель.
Органи контролю визначені частиною 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Жодним із органів контролю регламентованих частиною 4 статті 7 Закону не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів.
За таких обставин, Уповноважена особа Замовника безпідставно відмінила процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію "порушення у сфері публічних закупівель".
3. Також, Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
В першу чергу звертаємо увагу Комісії, що відсутній факт самого виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково слід зазначити, що в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, зокрема відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст. 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, по-типу: органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2)Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3)Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів з особливостями неправомірним та таким що йде всупереч Закону.
З огляду на вищезазначеневважаємо, щоправа та законніінтересиСкаржникаможуть бути захищені шляхом зобов'язаннязамовникаскасуватирішення про відмінупроцедуризакупівлі,оформленеПротоколом №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів неправомірним та таким що йде всупереч закону.
Додатково звертаємо увагу, що згідно п.59 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 18.03.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані Скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015 03410000-7 Деревина (Дрова паливні твердих порід), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a.
3) Зобов’язати Замовника –"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського району – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 рокущодо рішення про відміну процедури закупівлі.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського районубуло оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі та надав найбільш економічно вигідну пропозицію очікуючи на розгляд тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбаченіп.п.2, п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та протоколі щодо прийняття рішенняуповноваженої особи №1 від 09.08.2023 року, процедуру закупівлі відмінено через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, із зазначенням опису порушень, які допущено Замовником.
1. Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке.
У Протоколі, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року, зазначено, що Уповноважена особа вирішила: «відмінити тендер UA-2024-03-04-009332-a з підстави, що передбачена п.п.2 п.50 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме:
«Пiд час проведениязакупiвлi встановлено наступнi порушення: кiнцевий
термiн поставки товару зазначено невiрно. У зв'язку iз початком опалювального сезону з жовтня 2024 року, в Замовника існує потреба в отриманні дрів паливних твердих порід до початку опалювального сезону, а не до 31 грудня 2024 року як зазначено в електроннiйсистемiзакупiвель та тендернiйдокументацiї.
Вiдповiдно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками. В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженоiздiйснювати зв'язок з учасниками. Зазначенi порушення на цьому етапiзакупiвлi усунути неможливо».
Учасник не погоджується з даними підставами для відміни закупівлі та вважає, що перелічені підстави не є суттєвими для відміни пропозиції з огляду на наступне:
По-перше, відповідно до п.2. Додатку №2тендерної пропозиції Замовника встановлено: «2. Вимоги до поставки товару.
- товар, закупівля якого передбачена цією документацією, має постачатися партіями у кількості та асортименті відповідно до замовлення, яке здійснюється уповноваженими особами замовника;
- товар повинен постачатися за рахунок постачальника, транспортом, обладнаним для перевезення товару, що є предметом закупівлі;
- постачальник самостійно проводить навантаження та розвантаження товару, вартість навантаження, розвантаження, доставки товару повинна бути включена до ціни пропозиції;
- доставка товару повинна здійснюватися за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки».
Таким чином, виходячи з вимог тендерної документації Замовника можна встановити, що доставка товару здійснюється за заявкою Замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки.
Отже, Замовник має змогу замовити в Учасника будь-який обсяг товару, без обмежень і покрити необхідний обсяг задля забезпечення опалювального сезону в будь-який момент, а не до 31 грудня 2024 року.
Також, звертаємо увагу, що тендерна документація не містить чіткої вказівки про те, що товар має бути доставлено саме - 31.12.2024 року. Навпаки, тендерна документація містить посилання на те, що доставка здійснюється за заявками замовника протягом 3-х календарних днів.
Виходячи із зазначеного вище, Замовник має всі можливості отримати необхідний обсяг товару до почату опалювального сезону, а Учасник, в свою чергу, в складі тендерної пропозиції надав погодження з Додатком №2 (файл:19 Додаток 2 (вимоги Замовника) та файл №20 (Додаток №2 (пропозиція Учасника) тендерної документації Замовника, що свідчить про те, що Учасник не відмовляється здійснювати поставку товару за заявкою замовника (письмовою чи усною) протягом 3-х календарних днів після отримання такої заявки, а отже, Учасник має змогу здійснити поставку Деревина паливна в обсязі 118 метр кубічний до дати, необхідної для Замовника, а саме: до початку опалювального сезону.
Отже, зазначена вище підстава для відміни закупівлі є абсолютно несуттєвою та такою, що не унеможливлює отримати Замовнику необхідний товар у необхідні терміни.
По-друге,Замовник зазначає у Протоколі відміни закупівлі про те, що «відповідно до частини 2 п.17 статтi 22 Закону У тендернiйдокументацii зазначаються такiвiдомостi: прiзвище, iм'я та по-батьковi, посада та електронна адреса одієї чи кiлькох посадових осiб замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками.
В оприлюдненiйтендернiйдокументацiiвiдсутняiнформацiя щодо посади посадової особи замовника, уповноваженої здiйснювати зв'язок з учасниками.».
Скаржник не погоджується з даною причиною відміни Закупівлі у зв’язку з наступним: відповідно до п.2.3. Розділу 1 Тендерної документації наявна інформацію про уповноважену особу, а саме:
2.3 прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками
Васильєва Олена Борисівна
0505486817
[email protected]
Таким чином, зазначена вище підстава є несуттєвою для відміни закупівлі.
2. Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі:
1)відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2)неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3)скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4)коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Як вбачається із протоколу, Замовник одноосібно виявив порушення та надав йому своєрідне трактування як таке, що виникло у сфері публічних закупівель.
Органи контролю визначені частиною 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Жодним із органів контролю регламентованих частиною 4 статті 7 Закону не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів.
За таких обставин, Уповноважена особа Замовника безпідставно відмінила процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію "порушення у сфері публічних закупівель".
3. Також, Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
В першу чергу звертаємо увагу Комісії, що відсутній факт самого виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково слід зазначити, що в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, зокрема відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст. 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, по-типу: органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2)Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3)Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів з особливостями неправомірним та таким що йде всупереч Закону.
З огляду на вищезазначеневважаємо, щоправа та законніінтересиСкаржникаможуть бути захищені шляхом зобов'язаннязамовникаскасуватирішення про відмінупроцедуризакупівлі,оформленеПротоколом №18/03-24-1_ від 18.03.2024 року.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів неправомірним та таким що йде всупереч закону.
Додатково звертаємо увагу, що згідно п.59 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 18.03.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані Скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015 03410000-7 Деревина (Дрова паливні твердих порід), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-03-04-009332-a.
3) Зобов’язати Замовника –"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського району – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №18/03-24-1_ від 18.03.2024 рокущодо рішення про відміну процедури закупівлі.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Доброго дня, рішення АМКУ прийнято до уваги та до виконання, додаємо протокол щодо прийняття рішення про визнання єдиного учасника переможцем, дякуємо з повагою директор ЦНСП Баран В.В.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
03410000-7 Деревина
(Дрова паливні твердих порід)
Тендер:
UA-2024-03-04-009332-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
18.03.2024 15:36
Кінець періоду оскарження з часом
29.03.2024 00:00
Стан
скасовано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
За лотом Код ДК 021:2015:03410000-7 Деревина
(Дрова паливні твердих порід)
UA-2024-03-04-009332-a.b1
Дата:
06.03.2024 16:53
Стан:
Відмовлено в задоволенні
Дискримінаційна вимога
Шановний Замовнику, в п.п.10, п.2 Розділу №5 Документації, Замовникомвстановленонаступнудискримінаційнувимогу:
"10. Фактом подання тендерної пропозиції учасникпідтверджує (жоднихокремихпідтверджень не потрібноподавати в складі тендерної пропозиції), що у попередніхвідносинахміжУчасником та Замовникомтаку оперативно-господарську/і санкцію/ї, передбачену/і пунктом 4 частини 1 статті 236 ГКУ, як відмовавідвстановленнягосподарськихвідносин на майбутнє, не булозастосовано. Надатидовідкудовільноїформи, видануЗамовникомвідкритих торгівз особливостями не ранішедатиоголошенняданої процедури про те, щоЗамовник не має негативного досвідуспівпраці з Учасником."
ВимогащодонаданнядовідкивиданоїЗамовникомвідкритих торгів з особливостями не ранішедатиоголошенняданої процедури про те, щоЗамовник не має негативного досвідуспівпраці з Учасником- прямо порушуєнорми чинного законодавства у сферіпублічних закупівель, аджеЗамовник та потенційніучасники (без ідентифікації особи) мають право на електроннеспілкування (роз'яснення) лише на веб-порталіУповноваженого органу.
ВстановленняЗамовникомтакоївимогищодонаданняпотенційнимучасникомдовідкидовільноїформи, виданоїЗамовникомданої закупівлі не ранішедатиоголошенняданої закупівлі, міститькорупційні та дискримінаційніознаки, оскількибезпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складіякоївін повинен подаватися, залежить не відучасника, а напрямувід самого Замовника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможутьлишесуб’єктигосподарювання, якізможутьотриматитакудовідкусаме з датиоголошенняданої закупівлі та маючизв'язкиізЗамовником.
Дана вимога є дискримінаційною, оскількиЗамовникпорушує право учасника на конфіденційністьінформації, також дана вимоганесе у собікорупційніризики, адже для участі у тендеріучасникунеобхідноотриматитакудовідку, тобтоще до подання пропозиції та відкриттяучасників, щоприймуть участь в закупівлі, Замовникувжебудутьвідоміпотенційніучасники процедури закупівлі. Зазначенавимогапорушує право учасників та наступніпринципипроведення закупівель – максимальна економія та ефективність, запобіганнякорупційнимдіям та добросовіснаконкуренціясередучасників. Оскількипісляотриманнятакоїдовідки, яка видана Замовником на ім’яучасникаінформація про те, якіучасникибудутьбрати участь у закупівлі стає не конфіденційною.
Також, Замовник не обґрунтувавнеобхідністьвстановлення у ДокументаціїнаведеноївищевимогиДокументації у вказанійредакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможутьлишетіучасники, якізможутьнадатидовідкудовільноїформи, видануЗамовникомвідкритих торгів не ранішедатиоголошенняданої процедури про те, щоУчасник не має негативногодосвідуспівпраці з Замовником,що є дискримінацією по відношенню до іншихсуб'єктівгосподарювання, у тому числіУчасника.
Крім того, з незалежнихвідучасникапідстав, Замовникможе не видатизазначенудовідку, що у подальшомуможе стати підставою для відхилення Пропозиції учасника, щоє дискримінаційним по відношенню до іншихсуб’єктівгосподарювання, у тому числі, Учасника.
Частиноюпершоюстатті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінаціїучасників, відкритості та прозорості на всіхстадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлюватижоднихдискримінаційнихвимог до учасників.
Відповіднодо абзацупершого пункту 28 Особливостейтендернадокументаціяформуєтьсязамовникомвідповідно до вимогстатті 22 Закону з урахуваннямцихособливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, щотендернадокументація не повинна міститивимог, щообмежуютьконкуренцію та призводять до дискримінаціїучасників, а такожвимогщодо документального підтвердженняінформації про відповідністьвимогам тендерної документації, якщотакаінформація є публічною, щооприлюднена у формівідкритихданихзгідноіз Законом України "Про доступ до публічноїінформації" та/абоміститься у відкритихєдинихдержавнихреєстрах, доступ до яких є вільним.
ДіїЗамовника в частинівстановлення у Документаціїнаведенихвищевимогпорушуютьвимогичастиничетвертоїстатті 5 та частиничетвертоїстатті 22 Закону, якимипередбаченанедискримінаціяУчасників, а також права та законніінтересиУчасника, пов'язані з йогоучастю у Процедурі закупівлі, та принципинедискримінаціїучасників, відкритості та прозорості на всіхстадіях закупівель, передбаченічастиноюпершоюстатті 5 Закону.
Враховуючивищевикладене, Замовник повинен усунутинаведенівищеневідповідності шляхом внесеннявідповіднихзмін до Документації в ційчастині.
В разі ігнорування даної вимоги інформуємо, що буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України.
Шановний Учасник, з приводу Вашої вимоги повідомляємо наступне. Замовник жодним чином не обмежує участь потенційних учасників в участі в даній закупівлі. Будь-який Учасник, який звернеться до Замовника з листом про надання інформації щодо відсутності негативного досвіду співпраці, отримає вказану довідку.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
260 000
грн.
Період подання пропозицій
до
17.03.2024 00:00
Замовник:
"Центр надання соціальних послуг" Костринської сільської ради Ужгородського району