Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 04 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Гладковицької сільської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.02.2024,тендерна пропозиція учасника ПП «СКЕФАЛД-2», тендерна пропозиція учасника -переможця ФОП Целик Ольга Сергіївна, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення учасника ПП «СКЕФАЛД-2» від 04.03.2024 № 15, лист про відмову від підписання договору від 01.03.2024 № 6, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця від 06.03.2024 № 17, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 05.03.2024, повідомлення про намір укласти договір від 06.03.2024, договір про закупівлю від 20.03.2024 № 34, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 28.03.2024.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ФОП Целик Ольга Сергіївна не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання довідки в довільній формі за формою № 3, що наведена у Додатку 1 до тендерної документації.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що для документального підтвердження наявності власних транспортних засобів учасник у складі тендерної пропозиції має надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які вказані у довідці (за виключенням навісного, ручного та іншого обладнання, яке не потребує реєстрації), а також, якщо транспортні засоби, що вказані у довідці, не перебувають у власності учасника, а використовуються на підставі договору (ів), що посвідчують право користування (договір оренди, лізингу/надання послуг, інше право на користування) - учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати скановану копію чинного договору (-ів) оренди/лізингу/надання послуг/іншого права на користування на кожну одиницю, вказану в довідці.
На виконання вищевказаних умов учасник ФОП Целик Ольга Сергіївна у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із інформацією про транспортні засоби, а саме:
- Кун МТЗ ковш Борекс МТЗ 80 погрузчик КОМПЛЕКТ Навантажувач МТЗ ЮМЗ т40 (орендований на час виконання замовлення);
- Bobcat S250 Turbo (орендований на час виконання замовлення);
- Газ 3707 Самоскид (орендований на час виконання замовлення);
- Citroen Jumper (використовується на підставі права на користування);
- Газель 2705 (в користуванні сім’ї);
- Peugeot 307 (власний).
Однак, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Целик Ольга Сергіївна відсутні копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Peugeot 307 та договори оренди на транспортні засоби Кун МТЗ ковш Борекс МТЗ 80 погрузчик КОМПЛЕКТ Навантажувач МТЗ ЮМЗ т40, Bobcat S250 Turbo та Газ 3707 Самоскид, а також договір на право на користування транспортним засобом Citroen Jumper та документальне підтвердження права на користування транспортним засобом Газель 2705, чим не підтверджено наявність в учасника вищевказаних транспортних засобів, та як наслідок не дотримано вимоги встановлені підпунктом 2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, а відтак не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 28.03.2024 надав пояснення: «Після відмови переможця торгів «СКЕФАЛД 2» від підписання договору підряду з виконання робіт по об’екту - « Будівництво меморіального комплексу із встановленням пам’ятного знаку загиблим воїнам в с. Гладковичі Гладковицької територіальної громади», наступним переможцем закупівлі було обрано ФОП «Целик О.С».
Оскільки за весь час проведення закупівлі учасники не можуть знати хто буде переможцем, ФОП «Целик О.С», відповідно до підпункту 2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, було опубліковано лише довідку про наявність транспортних засобів. Тому договори оренди та свідоцтва про право власності автотранспортних засобів які будуть використовуватись під час виконання підрядних робіт, були надані після визначення ФОП «Целик О.С» переможцем торгів особисто.
У відкритих торгах з особливостями приймала обмежена кількість учасників, всього два учасника «Будівництво меморіального комплексу із встановленням пам’ятного знаку загиблим воїнам в с. Гладковичі Гладковицької територіальної громади». Скасування закупівлі та проведення повторних торгів може привести до збільшення вартості робіт та витрачення зайвих коштів громади.
Тому позиція Замовника визнати переможцем закупівлі ФОП «Целик О.С» обгрунтована, оскільки це буде повною мірою відповідати інтересам громади.
В подальшому при проведені закупівель зобов’язуємось строго дотримуватись всіх правил та вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель і в подальшому не допускати помилок.»
Слід зазначити, що пояснення Замовника підтверджує, що в учасника ФОП Целик Ольга Сергіївна у складі тендерної пропозиції відсутні вищезазначені документи щодо документального підтвердження транспортних засобів, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», які стосуються усіх учасників процедури закупівлі.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Целик Ольга Сергіївна, як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Целик Ольга Сергіївна установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.