Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01 січня 2024 року №03, тендерну пропозицію ТОВ «Радивилівмолоко», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29 січня 2024 року №44, повідомлення про намір укласти договір та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 15 квітня 2024 року через електронну систему закупівель.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16 грудня 2020 року №1266) (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 10 квітня 2024 року про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник зазначив, що не розміщував вказане обґрунтування.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці вебсайту.
Крім того, моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Радивилівмолоко», якого обрано переможцем торгів, умовам тендерної документації Замовника.
Так, у підпункті «в» пункту 5 Додатку 3 тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати копію експертного висновку, що підтверджує відсутність у товарі токсичних елементів і мікотоксинів, антибіотиків, пестицидів і радіонуклідів.
На виконання вищевказаної вимоги учасником ТОВ «Радивилівмолоко» у складі тендерної пропозиції надано експертні висновки від 13 грудня 2023 року №006341 п/23 та від 02 серпня 2023 року №003265 п/23, при цьому експертного висновку, що підтверджує відсутність у товарі «Молоко незбиране згущене з цукром 8,%» антибіотиків не надано, чим порушено вимоги підпункту «в» пункту 5 Додатку 3 тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови №1178.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Радивилівмолоко», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а прийняв рішення про намір укласти з ним договір.
Згідно з абзацом 4 пункту 49 Постанови №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Моніторингом установлено, що Замовник 29 січня 2024 року оприлюднив на вебпорталі Уповноваженого органу протокольне рішення уповноваженої особи про намір укласти договір про закупівлю товару з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Радивилівмолоко».
Однак, у визначений Законом строк Замовником договір про закупівлю не укладено, чим не дотримано вимоги абзацу 4 пункту 49 Постанови №1178.
Згідно із інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником на підставі протоколу уповноваженої особи від 15 квітня 2024 року №116 відмінено закупівлю у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанова №1178 - порушень не установлено.