Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Хмельницької обласної державної лікарні ветеринарної медицини (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.12.2023 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 20.12.2023, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 22.12.2023 № 924, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.12.2023, пояснення та документи від 11.03.2024, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відміну відкритих торгів від 05.03.2024 № 359, інформацію про відміну відкритих торгів від 06.03.2024
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Моніторингом встановлено, що за результатами розгляду тендерної пропозиції відповідно до протоколу від 22.12.2023 № 924 Замовником прийнято рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» та про намір укласти договір про закупівлю.
Проте, станом на дату прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі (27.02.2024) в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо укладеного у строки, визначені пунктом 49 Особливостей, договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ», а також інформація щодо обґрунтування необхідності продовжити строк для укладення договору до 60 днів.
Згідно пояснень від 11.03.2024, отриманих від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель, договір про закупівлю з ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» за результатами проведення зазначеної процедури закупівлі не укладався.
Таким чином, за результатами аналізу питання своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Станом на дату завершення моніторингу Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів відповідно до протоколу від 05.03.2024 № 359 та 06.03.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відміну відкритих торгів.
Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником порушено термін надання пояснень (інформації, документів) на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, чим не дотримано вимог абзацу першого пункту 5 статті 8 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення абзацу першого пункту 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей – порушень не встановлено.