Закупівля Придбання додаткових робіт «Нове будівництво укриття для закладу освіти Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за адресою вул.Спортивна, 75-А, с.Куяльник » (ДК 021-2015 (CPV) 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт) від Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області.
Придбання додаткових робіт «Нове будівництво укриття для закладу освіти Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за адресою вул.Спортивна, 75-А, с.Куяльник » (ДК 021-2015 (CPV) 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)
роботи
Опціональні параметри закупівлі
Конфігурація закупівлі:
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Обґрунтування звіту:
Позиція
Опис предмета закупівлі
Придбання додаткових робіт «Нове будівництво укриття для закладу освіти Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за адресою вул.Спортивна, 75-А, с.Куяльник » (ДК 021-2015 (CPV) 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області
Придбання додаткових робіт «Нове будівництво укриття для закладу освіти Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за адресою вул.Спортивна, 75-А, с.Куяльник » (ДК 021-2015 (CPV) 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.11.2023 Одеса № 281
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 20.11.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 20.11.2023 № 281
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
1 UA-2023-09-19-014909-a 19.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 19.09.2023, обґрунтування закупівлі без використання електронної системи – протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 15.09.2023 № 32/1 (далі – Обґрунтування), договір від 15.09.2023 № 46 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані 23.11.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до вимоги абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно пункту 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Водночас відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовник здійснює закупівлю шляхом укладення Договору без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей у зв’язку із виникненням необхідності у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт після укладення договору про закупівлю.
При цьому в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив Договір без додатка 1 до нього, передбаченого підпунктом 15.1.1 пункту 15.1 розділу 15 цього Договору, а саме – локального кошториса, підсумкової відомості ресурсів до договірної ціни.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.11.2023 щодо неоприлюднення вищезазначених документів Замовник 23.11.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що при завантаженні через авторизований електронний майданчик Договору з усіма невід’ємними частинами (додатками) виник технічний збій, що призвело до неповного завантаження документів до системи. Також Замовник до пояснення завантажив Договір з додатками.
Проте, на порушення вимог абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 Особливостей Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у встановлений Особливостями та Законом строк, додаток 1 до Договору, передбачений підпунктом 15.1.1 пункту 15.1 розділу 15 цього Договору, а саме – локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Особливостей та Закону, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-19-014909-a в ході моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмет закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі за предметом: Придбання додаткових робіт «Нове будівництво укриття для закладу освіти Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за адресою вул. Спортивна, 75-А, с.Куяльник » (ДК 021-2015 (CPV) 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт),
12959593.41 UAH, 45000000-7, ДК021, 1– порушень не встановлено.
З огляду на встановлене відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області (далі – Замовник) зазначає, що при завантаженні через авторизований електронний майданчик договору від 15.09.2023 № 46 з усіма невід’ємними частинами (додатками) – виник технічний збій, що призвело до неповного завантаження документів до системи, що унеможливлює усунення виявленого порушення.
Звертаємо Вашу увагу, що в подальшому Замовник зобов’язується здійснювати заходи щодо недопущення таких порушень.
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо)) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Надати обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді передбаченому Особливостями (розпорядче рішення замовника або інший документ підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника) шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді передбаченому Особливостями?
4. Надати укладений договір від 15.09.2023 № 46 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього, якщо це не суперечить нормам чинного законодавства.
5. Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель додатки до договору від 15.09.2023 № 46, які передбачені підпунктом 15.1.1 пункту 15.1 розділу 15 договору, а саме: локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо)) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
09.12.2022 було укладено договір № 25 між Відділом житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради та ТОВ «Град - Строй» на виконання робіт на об'єкті: «Нове будівництво укриття для закладу освіти Куяльницької сільської ради Подільского району Одеської області за адресою вул.Спортивна,75-А, с. Куяльник». Вартість робіт склала - 27 547 636,38 грн. (двадцять сім мільйонів п'ятсот сорок сім тисяч шістсот тридцять шість грн. 38 коп.) без ПДВ, оскільки підрядник на момент укладення договору був платником єдиного податку.
Під час виконання робіт було виявлено значне підвищення ґрунтових вод, яке унеможливлювало будівництво захисної споруди відповідно до будівельних норм. У серпні було закінчено коригування проєкту, який передбачав заходи щодо запобігання затоплення захисної споруди. Вартість робіт за відкоригованим проектом склала 42 954 590 грн. (сорок два мільйони дев'ятсот п'ятдесят чотири тис. п'ятсот дев'яносто грн.). Експертний звіт № ЕК-5087/06-23 від 14 серпня 2023 року.
У зв’язку з тим, що 01 серпня 2023 року набув чинності Закон України від 30 червня 2023 року № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219), яким визначено порядок та умови повернення суб’єктів господарювання, які використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, підрядник повернувся на загальну систему оподаткування з ПДВ 20%, на якій перебував до обрання таких особливостей оподаткування.
На підставі вищевикладеного, з урахуванням п.п. 14.1 пп.5 договору підряду було виконано перерахунок Договірної ціни на суму 27 547 636,38 грн.. (двадцять сім мільйонів п'ятсот сорок сім тисяч шістсот тридцять шість грн. 38 коп.), з ПДВ 4 171 234,83 грн.
На обсяг робіт, що передбачений проєктною документацією, але не увійшов до перерахованої договірної ціни договору підряду №25, була визначена очікувана вартість предмета закупівлі на суму 12 959 593,41 грн.
2. Відповідно до пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Надати обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді передбаченому Особливостями (розпорядче рішення замовника або інший документ підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника) шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Звертаємо увагу, що Особливостями передбачено формулювання «або іншого документа», тобто це може бути і будь-який інший документ на розсуд замовника.
Замовником на виконання вищезазначених норм було оприлюднено протокольне рішення (протокол) №32/1 уповноваженої особи від «15» вересня 2023 року, в якому міститься обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді, передбаченому Особливостями.
Також звертаємо увагу, що дане протокольне рішення (протокол) було затверджене наказом начальника відділу № 11/1 від 15.09.2023 (долучаємо).
3. Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді передбаченому Особливостями?
Було оприлюднено протокольне рішення (протокол) №32/1 уповноваженої особи від «15» вересня 2023 року, в якому міститься обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді, передбаченому Особливостями.
4. Надати укладений договір від 15.09.2023 № 46 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього, якщо це не суперечить нормам чинного законодавства.
Договір від 15.09.2023 № 46 з усіма невід’ємними частинами (додатками) надаємо.
5. Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель додатки до договору від 15.09.2023 № 46, які передбачені підпунктом 15.1.1 пункту 15.1 розділу 15 договору, а саме: локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни?
При завантаженні через авторизований електронний майданчик договору від 15.09.2023 № 46 з усіма невід’ємними частинами (додатками) – виник технічний збій, що призвело до неповного завантаження документів до системи.
Перелік скарг порожній. Якщо Ви бажаєте подати скаргу
Увійти
або
Підписатися.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
12 959 593.41
грн.
Замовник:
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області