Показати схожі тендери

Закупівля Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування від Славська селищна рада.

Тип закупівлі Відкриті торги з особливостями
Тендер UA-2023-05-24-009422-a
План UA-P-2023-05-24-003052-a link
Статус Завершена закупівля
Остання зміна 15.06.2023 10:28
Перевірити КЕП
Очікувана вартість:
4 703 073.6 грн. (З ПДВ)
Розмір мінімального кроку пониження ціни:
23 515.37 грн. (0,50 %)
Вартість подання пропозиції:
4 080 грн.
Подання пропозицій ( Завершено )
з 24.05.2023 14:32 до 02.06.2023 00:00
Завершено
Період уточнень
з 24.05.2023 14:32
до 30.05.2023 00:00
Завершено
Період оскарження
з 24.05.2023 14:32
до 30.05.2023 00:00
Завершено
Період кваліфікації
з 02.06.2023 15:23
до 06.06.2023 10:10
Завершено
Період оскарження рішення на кваліфікації
з 06.06.2023 10:10
до 12.06.2023 00:00
Завершено
Підписання договору
з 06.06.2023 10:10
до 15.06.2023 10:28
Період уточнень
з 24.05.2023 14:32 до 30.05.2023 00:00
Період оскарження
з 24.05.2023 14:32 до 30.05.2023 00:00
Період кваліфікації
з 02.06.2023 15:23 до 06.06.2023 10:10
Період кваліфікації
з 02.06.2023 15:23 до 06.06.2023 10:10
Основні параметри
Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
роботи
Опціональні параметри закупівлі
Конфігурація закупівлі:
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Обґрунтування закупівлі:
Критерій оцінки пропозицій:
Лоти
Лот № 1 Статус - завершено лот закупівлі
4 703 073.6 грн.
Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
Назва предмета закупівлі
Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
Очікувана вартість
4 703 073.6 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
23515,37
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
02.06.2023 15:00
Закінчення аукціону
02.06.2023 15:23
Позиція
Опис предмета закупівлі
Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
Код ДК 021:2015
45000000-7 - Будівельні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
82633, Україна, Львівська область, с. Либохора, вул. Шевченка
Дата постачання по
31.12.2023 14:36
Умова оплати
Виконання робіт
Тип оплати: Пiсляплата
Період: 15 календарні днів
Розмір оплати: 100,0 %
Критерії лоту
Реєстр пропозицій
Учасник:
ПП ЗАХІДБУД-ПЛЮС
Пропозиція:
4 324 000 грн.
Відповіді на критерії
Учасник:
ФОП БЛАЩАК РОМАН ПЕТРОВИЧ
Пропозиція:
4 301 670 грн.
Відповіді на критерії
Посилання на аукціон Cтарт аукціону: 02.06.2023 15:00
Критерії закупівлі
Документи закупівлі
24.05.2023 15:00
-
Проект договору
Технічний опис предмету закупівлі (опис об'єкту)
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Хрипта Ростислав Михайлович
Відповідальний за закупівлю (англійською мовою)
Електронна пошта
Телефон
+380325142534
Факс
+380325142298
Замовник
ЄДРПОУ
04370314
Повна назва
Славська селищна рада
Поштовий індекс
82660
Країна
Україна
Область або регіон
Львівська область
Населений пункт
Славське
Адреса
вул. В.Івасюка, 24
Кваліфікація
Лот № 1 Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
Період вимог/скарг з 06.06.2023 10:10 по 12.06.2023 0:00
Показати документи пропозиції
Відповіді на критерії
Документи кваліфікації
09.06.2023 00:21
Довідка НАЗК
08.06.2023 22:50
Довідка НАЗК
08.06.2023 20:58
Довідка НАЗК
08.06.2023 20:28
Довідка НАЗК
08.06.2023 19:56
Довідка НАЗК
08.06.2023 15:54
Довідка НАЗК
08.06.2023 14:03
Довідка НАЗК
06.06.2023 10:10
-
06.06.2023 10:08
Повідомлення про рішення
02.06.2023 15:23
Витяг з ЄДР
02.06.2023 15:23
Витяг з ЄДР
Договір
UA-2023-05-24-009422-a-a1
Підписаний і діє
Номер
01/237
4 301 670 грн.
4 301 670 грн.
Без ПДВ
Підписано
15.06.2023
Строк дії договору з
15.06.2023
по
31.12.2023
Сума оплати за договором
0
Сума оплати за договором без ПДВ
0
Номенклатура
1 (роботи)
Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
Номенклатура
Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Ціна за одиницю
Валюта
грн.
Документи договору
15.06.2023 10:28
-
15.06.2023 10:20
Підписаний договір
Моніторинги
Об'єкт моніторингу
Унікальний номер об'єкту моніторингу
UA-M-2023-07-11-000076
Дата створення проекту
11.07.2023 14:15
Статус
порушення виявлені
Дата публікації моніторингу
11.07.2023 15:23
Дата публікації висновку про результати
01.08.2023 12:08
Дата завершення усунення порушень
16.08.2023 00:00
Дата завершення моніторингу
02.08.2023 00:00
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Електронна пошта
Телефон
+38 (0 32) 297-02-35
Орган державного фінансового контролю
ЄДРПОУ
40479801
Назва
Західний офіс Держаудитслужби
Країна
Ukraine
Населений пункт
Львів
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Електронна пошта
Телефон
+38 (0 32) 297-02-35
Орган державного фінансового контролю
ЄДРПОУ
40479801
Назва
Західний офіс Держаудитслужби
Країна
Ukraine
Населений пункт
Львів
Рішення про початок моніторингу
Опис підстав для здійснення моніторингу
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.07.2023 № 209 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.07.2023 № 209. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-24-009422-a, 24.05.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу
11.07.2023 00:00
Документи рішення
11.07.2023 15:23
-
Висновок про результати моніторингу
Виявлено порушення
Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
встановлено порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 31 липня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славської селищної ради на 2023 рік (UA-P-2023-05-24-003052-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Блащака Романа Петровича (далі – ФОП Блащак Р.П.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 06.06.2023 №96; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Блащаком Р.П. як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 15.06.2023 №01/237; опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормами пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (далі - Наказ Мінекономрозвитку №710). Моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних помилок, та приклади формальних помилок. Проте, у тендерній документації Замовником зазначено формальну помилку, що не відповідає (відсутня) Наказу Мінекономрозвитку №710, а саме «Інші несуттєві помилки, які не впливають на зміст тендерної пропозиції. Рішення щодо визначення помилки формальною чи неформальною приймається замовником». Крім того, за умовами частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю; достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Проте, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру. Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня. Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 та Наказу №710, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 1.1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що вимагаються у тендерній документації та підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема: з інформацію про відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення такої вимоги в Додатку 2), - згідно з Додатком 2 до тендерної документації та частини 6 розділу 3 тендерної документації. У Додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації Замовника визначено, що у складі тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність наступним технічним вимогам: на поліуретанове покриття, учасник повинен надати зокрема, сертифікат, що підтверджує відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013. Таким чином, Замовником самостійно встановлено вимогу щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції саме сертифікату, що підтверджує відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013. Водночас, в складі тендерної пропозиції ФОП Блащака Р.П. відсутній сертифікат, що підтверджує відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Блащака Р.П., а визнано вказаного учасника переможцем та укладено з ним договір про закупівлю. Згідно з нормою пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Також, у частині першій статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. При цьому, відповідно до пункту 18 Особливостей №1178, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Крім цього, за нормами пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, відповідно до абзацу 3 пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Постанова КМУ №668) гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Згідно з частиною першою статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства, а відповідно до частини першої статті 638 Цивільного кодексу України - договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Крім того, відповідно до пункту 5 Постанови КМУ №668 гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків є істотною умовою договору підряду. Проведеним моніторингом встановлено, що за умовами тендерної документації Замовника (пункт 6.8. частини 6 розділу 3) гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником, початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі Об’єкта будівництва, про що учасник має надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. Учасником ФОП Блащаком Р.П. у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 29.05.2023 № 29, яким він гарантує, що строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником. Водночас, аналізом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що договором від 15.06.2023 №01/237, укладеним між Замовником та ФОП Блащаком Р.П. не визначено гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва. Таким чином, умови укладеного договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, Замовником укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, не у відповідності до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, чим порушено норми пунктів 3, 18 та 49 Особливостей №1178. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей №1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. Крім того, не зазначення у договорі підряду гарантійних строків якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) є порушенням норм пункту 5 та абзацу третього пункту 103 Постанови КМУ №668 та частини першої статті 638 Цивільного кодексу України, а також частини першої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Блащака Р.П. та визначення його переможцем тендеру встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання укладання договору, а також відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру встановлено порушення вимог пунктів 3, 18 та 49 Особливостей №1178, а також норм пункту 5 та та абзацу третього пункту 103 Постанови КМУ №668 та частини першої статті 638 Цивільного кодексу України, частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Блащака Р.П. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3, 18 та 49 Особливостей №1178, а також норм пункту 5 та абзацу третього пункту 103 Постанови КМУ №668 та частини першої статті статті 638 Цивільного кодексу України при укладанні договорів, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Дата висновку
31.07.2023 00:00
Дата публікації
01.08.2023 12:08
Документи висновку
01.08.2023 12:08
-
Інформація про усунення порушення
Зміст
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-07-11-000076, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник на предмет виявлених органом фінансового контролю порушень повідомляє наступне. 1. Щодо формальних помилок. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущене уповноваженою особою порушення у вигляді зазначення у тендерній документації опису формальної помилки, якої немає у Переліку формальних помилок (далі – Перелік), який затверджено наказом Міністерства від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». Щодо вказаного порушення орган місцевого самоврядування звертає увагу на наступне. Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі –Особливості) Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) серед відомостей, які повинна містити тендерна документація, передбачені, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. При цьому в ч.2 ст.22 Закону зазначено, що Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. В свою чергу, в пункті 11 частини 1 статті 9 Закону міститься вказівка на повноваження Мінекономіки розробити та затвердити перелік формальних помилок. На виконання вимог Закону Мінекономіки розроблено відповідний Перелік формальних помилок та затверджено його наказом від 15.04.2020 № 710. Перелік зареєстрований в Мінюсті 29.07.2020р. за № 715/34998. Водночас, в Законі не передбачено вказівки, що перелік формальних помилок в тендерній документації має співпадати з переліком, який затверджує Мінекономіки. Інакше кажучи: правова роль переліку формальних помилок № 710 у Законі про публічні закупівлі не відповідає принципу формальної визначеності. Тому питання вичерпності та обов’язковості Переліку № 710 є доволі спірним. Той факт, що ніде в законодавстві не вказано прямо, кому і навіщо потрібен Перелік № 710 дозволяє припустити, що цей Перелік № 710, хоча і зареєстрований у Мін’юсті та є частиною законодавства, однак на роль вичерпного та загальнообов’язкового акта не претендує. Водночас, Тендерна документація на закупівлю «Будівництво спортивного майданчика по вул. Шевченка в с. Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, викладені у п.1-12 ч.1 Розділу 3 Тендерної документації, передбачені Переліком №710. Більше того, п.1.5 ч.2 Розділу 3 Тендерної документації передбачає опис формальних помилок з відсилкою на наказ Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». При цьому, на додаток до затвердженого Мінекономіки переліку помилок в тендерній документації замовника зазначено: «Інші несуттєві помилки, які не впливають на зміст тендерної пропозиції. Рішення щодо визначення помилки формальною чи неформальною приймається замовником.» Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На підставі вищевикладеного, не можемо погодитись із твердженням наведеним у висновку щодо проведеного моніторингу UA-M-2023-07-11-000076, що при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 та Наказу №710, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Попри це, щодо вказаного порушення уповноваженою особою прийнято рішення в майбутньому його не допускати та врахувати зазначене зауваження під час під час складання наступних тендерних документацій. 2. Щодо вимоги надання ліцензії. Суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності регулюються Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» який зокрема визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають обов’язковому ліцензуванню. Отже даний закон містить пряму вказівку на необхідність наявності ліцензії у суб’єктів господарювання для провадження певного виду діяльності. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Оскільки наявність ліцензії для провадження певних видів діяльності передбачена законодавством, то уповноваженою особою було прийнято рішення про включення в тендерну документацію вимоги, щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю «достовірної інформації про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.» Варто зазначити, що дана вимога встановлена таким чином, що не зобов’язує переможця надавати саме чинну ліцензію чи інший дозвільний документ під час укладання договору, оскільки у самій вимозі зазначається обов’язковість надання достовірної інформації про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, окрім того зазначається: якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. На підставі вищевикладеного, не можемо погодитись із твердженням наведеним у висновку щодо проведеного моніторингу UA-M-2023-07-11-000076, що при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 та Наказу №710, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Попри це, щодо вказаного порушення уповноваженою особою прийнято рішення в майбутньому його не допускати та врахувати зазначене зауваження під час під час складання наступних тендерних документацій. 3. Щодо невідхилення тендерної пропозиції ФОП Блащака Р.П. Відповідно до пункту 1.1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що вимагаються у тендерній документації та підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема, з інформацію про відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення такої вимоги в Додатку 2) згідно з Додатком 2 до тендерної документації та частини 6 розділу 3 тендерної документації. У Додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації Замовника визначено, що у складі тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність наступним технічним вимогам: на поліуретанове покриття, учасник повинен надати зокрема, сертифікат, що підтверджує відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013. Згідно з зауваженням наведеним у висновку моніторингу у складі тендерної пропозиції ФОП Блащака Р.П. відсутній сертифікат, що підтверджує відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013. Проте замовником при розгляді пропозиції взято до уваги, що у складі пропозиції ФОП Блащака, а саме у файлі «25.1 Сертифікати по технічній частині.pdf» наявний протокол лабораторних випробувань на відповідність стандарту EN 14877:2013, який містить висновок про відповідність поліуретанового покриття зазначеному стандарту. Відповідно до ч.1.ст1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Таким чином, закон визначає що сертифікат відповідності є не єдиним документом, який підтверджує відповідність та за юридичною силою прирівнює його до декларації про відповідність, протоколу випробувань, звіту, висновку, свідоцтва чи будь-якого іншого документа, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. При цьому, тендерна документація замовника не містила окремих вимог до документа, яким учасник має підтвердити відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013, зокрема, в частині того, ким має бути виданим відповідний документ чи яку інформацію він має містити. Вважаємо, що відхилення пропозиції Блащака Р.П. лише з підстав, що у документі, який надав учасник на виконання вимоги відсутнє слово «Сертифікат» не було б аргументованим, оскільки за своїм визначенням, СЕРТИФІКАТ - це, всього лиш, письмовий офіційний документ. Учасник надав у складі пропозиції документ, що підтверджує відповідність поліуретанового покриття нормі EN 14877:2013, а саме протокол лабораторних випробувань на відповідність стандарту EN 14877:2013 чим виконав вимоги тендерної документації в цій частині. Рішення щодо визначення учасника ФОП Блащак Р.П. переможцем було прийнято, в першу чергу, опираючись на мету ЗУ «Про публічні закупівлі» та, керуючись його принципами, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності. 4. Щодо не зазначення у договорі про закупівлю гарантійного строку експлуатації. Проведеним моніторингом встановлено, що за умовами тендерної документації Замовника (пункт 6.8. частини 6 розділу 3) гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником, початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі Об’єкта будівництва, про що учасник має надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. Учасником ФОП Блащаком Р.П. у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 29.05.2023 № 29, яким він гарантує, що строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником. Водночас, аналізом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що договором від 15.06.2023 №01/237, укладеним між Замовником та ФОП Блащаком Р.П. не визначено гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва. Щодо вказаного порушення повідомляємо, що завантаження договору в електронну систему закупівель без зазначення у договорі підряду гарантійних строків якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) сталося в результаті технічної/механічної помилки та було усунуто шляхом укладення додаткової угоди між сторонами за №1/364-1 від 07.08.2023 року, яка була в установленому порядку опублікована в електронній системі закупівель. В частині зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель замовник повідомляє наступне. У висновку моніторингу зазначено «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Блащака Р.П. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3, 18 та 49 Особливостей №1178, а також норм пункту 5 та абзацу третього пункту 103 Постанови КМУ №668 та частини першої статті статті 638 Цивільного кодексу України при укладанні договорів, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень». Щодо наведених зобов’язань щодо усунення порушень замовник вважає за необхідне зазначити на неможливості його виконання з огляду на наступне. Зауваження наведені у висновку стосуються роботи уповноваженої особи – провідного спеціаліста юридичного відділу Ростислава Хрипти. При цьому, уповноважена особа відповідає лише за проведення процедури закупівлі, але жодним чином не наділена повноваженнями на спонукання суб’єкта господарювання на припинення зобов’язань за договором. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Сторона договору ФОП Блащак в усній формі повідомив нас про свою незгоду з розірванням договору. Договір також може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Тобто, для того, щоб розірвати договір в судовому порядку повинні бути причини. Проте у Висновку не зазначено, які саме правові підстави слід застосувати для розірвання договору про закупівлю. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Натомість, на даний час, договір про закупівлю перебуває в процесі виконання, претензії щодо якості виконаних робіт в замовника відсутні, а тому відсутні будь-які підстави для розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку. Зобов’язання щодо усунення порушення законодавства передбачене у Висновку у даному випадку є непропорційним встановленим порушенням. Договір, за яким нам пропонують припинити зобов’язання є укладеним ще 15 червня 2023 року і на даний момент є більшою частиною виконаним, за попередньою домовленістю Підрядник гарантував його повне виконання до 01 вересня 2023 року. При цьому, захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю, що наразі майже виконаний, відноситься до виключних заходів, обрання яких можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Відповідної позиції дотримується , зокрема, суд у Справі № 140/15644/20 від 27 .01.2021 (оголошення № UA-2020-07-21-007760-b). У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Аналогічної позиції дотримується і суд у Справі № 500/3676/20 від 20.01.2021 (оголошення № UA-2020-07-16-04233-b) З огляду на такі обставини вважаю, що зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним. Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Розірвання договору в даних обставинах призведе до безпідставного порушення майнових прав суб’єктів — сторін договору про закупівлю, в тому числі, порушення прав та інтересів третьої особи – підрядника, який сумлінно і належним чином виконував свої зобов’язання і в діях якого немає жодної вини. А також — матиме негативні наслідки для репутації замовника. Тобто ці дії є непропорційними порівняно з виявленими недоліками. ( Рішення Вінницького окружного адміністративного суду у справі № 120/1297/20-а від 16.06.2020, моніторинг закупівлі (UA-M-2020-02-24-000024) Вважаємо, Висновок Держаудитслужби необґрунтованим, надміру формальним, таким, що не відповідає критеріям та розсудливості та «пропорційності», а вимогу про зобов’язання замовника вжити заходів до припинення зобов’язань за договором, що не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси територіальної громади та не порушує принципів здійснення публічних закупівель, визначених законодавством. Зважаючи на те, що процедура моніторингу процедури закупівлі в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачена не як каральна функція, а спрямована на запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (п. 14 ст.1 Закону) дозволяємо собі припустити, що запропонований в висновку спосіб усунення порушень не є можливо єдиним. Звертаємо увагу на те, що завдання замовника — усунути порушення, діючи при цьому добросовісно та розумно, але не обов’язково саме тим способом, який визначив контролюючий орган. З огляду на все вищевикладене, з метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2023-07-11-000076 закупівлі «Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» уповноважена особа зобов’язується вжити всіх можливих заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, та повідомляє, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Дата публікації
08.08.2023 16:18
Документи інформації про усунення порушення
08.08.2023 16:23
-
Повідомлення
Запит
Про надання інформації
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-05-24-009422-a, яка проведена Славською селищною радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань: 1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Рішеня
13.07.2023 10:59
Орган перевірки
19.07.2023 00:00
Документи повідомлення
13.07.2023 10:59
-
Відповідь
Пояснення
Щодо надання пояснень з приводу поставлених питань, замовник повідомляє наступне. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб у закупівлі з урахуванням вимог законодавства. Технічні, якісні та кількісні характеристики відображені в проектній документації "Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування.", виконаній відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», пройшла експертизу, отримано позитивний експертний Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРОЕКСПЕРТИЗА" №1753/23 від 27.04.2023 року. Документація затверджена рішенням сесії Славської селищної ради. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ, ГОСТ та чинному законодавству. Обгрунтування розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення на 2023 рік на "Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування." визначений виходячи з потреб територіальної громади та затверджений рішенням Славської селищної ради на 2023 рік в сумі 5 417,662 тис. грн. (П’ять мільйонів чотириста сімнадцять тисяч шістсот шістдесят дві гривні 00 коп.). Обгрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі: Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено відповідно до Настанова з визначення вартості будівництва та згідно із зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації: "Будівництво спортивного майданчика по вул.Шевченка в с.Либохора Сколівського району Львівської області. Коригування.". Очікувана вартість предмету закупівлі складає 4 703 073,60 грн. (Чотири мільйони сімсот три тисячі сімдесят три гривні 60 коп.), в тому числі ПДВ. Крім зазначеного, доводимо до відома, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі опубліковано на офіційному веб-сайті громади за посиланням: «https://gromada.org.ua/gromada/slavska/news/1689252617/».
Рішеня
13.07.2023 18:48
Замовник
Документи повідомлення
13.07.2023 18:48
-
Завершена закупівля
Очікувана вартість
4 703 073.6 грн.
Період подання пропозицій
до 02.06.2023 00:00
Замовник:
Славська селищна рада
Контактний телефон:
+380325142534
Статус
Завершена закупівля
Очікувана вартість
4 703 073.6 грн.
Період подання пропозицій
до 02.06.2023 00:00
Замовник:
Славська селищна рада
Контактний телефон:
+380325142534
Офіційний майданчик публічних закупівель
© 1997-2023 Всі права захищено. Політика конфіденційності