Перелік скарг порожній. Якщо Ви бажаєте подати скаргу
Увійти
або
Підписатися.
годинники наручні із символікою
Звернення:
За тендером : годинники наручні із символікою
Тема:
Просимо Вас надати наступні РОЗ’ЯСНЕННЯ:
Зміст:
1. На якій підставі прийнято рішення проводити спрощену процедуру закупівлі та чим обґрунтована відмова від проведення відкритих торгів?
2. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме торгової марки “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
3. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме моделей «TIME-R 495-524» та «TIME-R 401-403» ТОВ «Київський годинниковий завод»
4. Керуючись якими нормами чинного законодавства та особистими міркуваннями, Замовник не передбачає надання еквівалентів заявлених моделей «TIME-R 495-524» та «TIME-R 401-403»?
5. Надати обґрунтування встановлення вимог до діаметру чоловічого годинника саме 39 мм та параметрів жіночого - 26мм х 37,8 мм
6. Пояснити яким чином зазначення розмірів корпусів до десятої долі мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі.
7. Надати обґрунтування вимоги механізму саме S. Epson Corp. Y121E
8. Надати обґрунтування вимог до кольору корпусів годинників, циферблатів, типу та кольору цифр, стрілок та інших вимог до предмету закупівлі
9. Надати економічне обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 28 005 гривень всього за 22 годинника, що складає, в середньому, 1 273 грн. за один годинник найпростішої комплектації та порядку її формування
10. Надати обґрунтування встановлення наступних параметрів упаковки годинників: картонний футляр синього кольору (для чоловічих годинників) та червоного (для жіночих годинників) розміром 100мм х 100мм, висотою - 80мм з внутрішньою частиною, ложементом футляру - тканиною сірого кольору, з виключно вертикальним розміщенням годинників у футлярах, за допомогою подушечки з тканини також лише сірого кольору, яким чином це може впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі
11. Просимо ЧІТКО ПРОПИСАТИ технологію виробництва ремінця з «натуральної шкіри природньої структури», яка вимагається Замовником та СТАНДАРТИ, яким мають відповідати зазначені ремені, щоб їх вважати такими, що відповідають визначенню Замовника
12. Просимо ПОЯСНИТИ на якій підставі Замовник, вимагаючи у якості предмета закупівлі годинник наручний чоловічий “Time-R” 495-524 та годинник наручний жіночий “Time-R” 401-403, встановлює вимоги до ременів «Натуральна шкіра природньої структури (цільна, не прессована)», у той час коли зазначені найменування НЕ відповідають за своєю структурою та матеріалом виконання вимогам Оголошення, оскільки НЕ вироблені з ЦІЛЬНОЇ натуральної шкіри ПРИРОДНЬОЇ структури, а вироблені з пресованої шкіри та мають у своєму складі «штучно-створений матеріал із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи», що легко доведе будь-яка експертиза
13. Просимо З’ЯСУВАТИ на якій підставі за попередньою процедурою спрощеної закупівлі UA-2021-03-15-012613-b у ТОВ «Київський годинниковий завод» прийняті ремені, які НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ вимогам до предмету закупівлі, зокрема НЕ вироблені з цільного шмату натуральної шкіри природної структури, навпаки вироблені з пресованої шкіри, яка має у своєму складі «штучно-створений матеріал із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи», у той час коли найбільш економічно вигідна пропозиція ТОВ «ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» була протиправно відхилена
14. На якій підставі Замовник всупереч п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у вимогах до предмета закупівлі розмістив зазначені у нашій скарзі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
15. Чому Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, вимагаючи годинники конкретної торгової марки TIME-R, конкретних моделей TIME-R 495-524» та «TIME-R 401-403» конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
16. Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр-міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за БІЛЬШ НІЖ ВДВІЧІ завищеною ціною у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами у Оголошенні про закупівлю. Яка публічна позиція Голови Харківської обласної ради та голів депутатських фракцій та груп Харківської обласної ради з зазначеного приводу?
Заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ПО СУТІ поставлених питань, на кожне питання ОКРЕМО та приведення оголошення у відповідність до чинного законодавства України.
Дата оприлюднення звернення:
22.10.2021 22:59
Відповідно до положень ч.7 ст.14 Закону учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі. Таким чином, учаснику Законом надано право звертатися до замовника за роз’ясненням в межах конкретної закупівлі, тобто запитання з порядковим номером 13 не стосується поточної спрощеної закупівлі (UA-2021-10-19-012376-c).
Вид цієї закупівлі (UA-2021-10-19-012376-c) обрано відповідно до положень п.5 ч.2 ст.4 Закону.
Замовником обрано та оголошено спрощену закупівлю, яка проводиться відповідно до вимог ч.2 ст.3, статей 10 та 14 Закону.
Відповідно до п.3 ч.3 ст.14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до ст.10 Закону, обов’язково зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Таким чином, замовнику Законом надано право самостійно на свій розсуд визначати конкретні вимоги до предмета закупівлі.
Відповідно до абз.2 ч.4 ст.14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Таким чином, замовнику Законом надано право самостійно на свій розсуд за потребою визначати конкретний предмет закупівлі БЕЗ зобов’язання зазначення аналогів чи еквівалентів товару, які можуть бути прийняті замовником у пропозиції учасника.
Враховуючи зазначене, інформація про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі складені замовником у повній відповідності до вимог Закону.
Дата оприлюднення відповіді:
23.10.2021 18:01
На даному тендері відміни не були знайдені.
годинники наручні із символікою
Тендер:
UA-2021-10-19-012376-c
Тип:
вимога
За тендером
UA-2021-10-19-012376-c.c1
Дата:
22.10.2021 23:00
Стан:
Відмовлено в задоволенні
Вимога
Шановні Панове!
Даним листом висловлюємо Вам свою повагу та просимо привести тендерну документацію на закупівлю персональних хронометрів у відповідність з чинним законодавством, оскільки вона знов, як і в аналогічній спрощеній закупівлі UA-2021-03-15-012613-b у березні 2021р., прописана під конкретну торгову марку “Time-R” та конкретні моделі годинників конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» без можливості надання еквівалентів!
Викликає величезне занепокоєння, чому у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу, та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента В. Зеленського та голови Кабінету міністрів України – Д. Шмигаля щодо максимально ефективного та економного використання бюджетних коштів, Харківська обласна рада НЕ проводить відкриті торги з метою стимулювання конкуренції, залучення всіх потенційних учасників та отримання в процесі аукціону найбільш економічно вигідної пропозиції. Замість цього, Харківська обласна рада (надалі – Замовник) вдається до спрощеної процедури закупівлі за завищеною ціною у одного конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» (оскільки надання еквівалентів даної торгової марки «TIME-R» Замовник в документації не передбачає!)
Предмет закупівлі прописується виключно під годинники торгової марки «TIME-R», БІЛЬШ ТОГО, БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ, в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі!
«Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» (п.3 Оголошення) прописаний Замовником під конкретні моделі годинників “Time-R”:
? годинник наручний чоловічий “Time-R” 495-524 – 17 шт.
? годинник наручний жіночий “Time-R” 401-403 – 5 шт.
конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», БЕЗ можливості надання еквівалентів на загальну суму 28 005 грн.
Це повністю підтверджують наступні факти
1.Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО ВИМАГАЄ конкретну марку годинника “Time-R” та конкретні моделі зазначеної марки, а саме годинник наручний чоловічий “Time-R” модель 495-524 та годинник наручний жіночий “Time-R” модель 401-403
Замовник планує закупити всього 22 годинника на загальну суму 28 005 гривень, що складає, в середньому, 1 273 грн. за один годинник найпростішої комплектації! Зазначена сума як мінімум у 2 рази перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники, з заявленими Замовником характеристиками!
Оскільки Замовник ПРОТИПРАВНО ВИКЛЮЧАЄ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ бажаним годинникам “Time-R” 495-524 та “Time-R” 401-403, він свідомо готується закуповувати годинники за ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у конкретного постачальника - «Київський годинниковий завод», а більш конкурентні пропозиції інших постачальників будуть дискримінаційно відхилені Замовником виключно на тій підставі, що їх продукція не є годинниками ТМ “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
Відповідно до п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, які Замовник також грубо порушує, вимагаючи годинники конкретної торгової марки конкретних моделей конкретного постачальника.
Зазначене підтверджують висновки Державної аудиторської служби України:
закон не дає можливості Замовнику, навіть у спрощених закупівлях, дискримінувати інших учасників, тому посилання деяких замовників на абз.2 ч.4 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якого нібито «в спрощених закупівлях у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників» є необґрунтованим, оскільки зазначене положення Закону може не зобов’язувати Замовника зазначати еквіваленти лише при умові, що Замовником дотримані інші вимоги даного Закону. Таким чином, ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», на яку посилаються деякі замовники, може застосовуватися лише у випадку, якщо вона узгоджується з п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якого оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ВИМОГ, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Важливо зазначити, що відповідно до рішень Державної аудиторської служби, Замовник, навіть у спрощених закупівлях, зобов’язаний обов’язково зазначати можливість надання еквівалентів у всіх випадках, коли він посилається на будь-які торгові марки. Замовник має обов’язково вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, оскільки інакше – він грубо порушує п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та інші наведені у наших скаргах норми чинного законодавства, т.я. відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель
Таким чином, через подібні дії Замовника, в зазначеній процедурі закупівлі зможе взяти участь лише продукція одного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» - через зазначене підприємство або його представників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників ринку, закладає в бюджет явно завищену ціну та суперечить викладеним нижче положенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
2. Замовник – Харківська обласна державна адміністрація, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію, у п.3 Оголошення («Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі») вводить ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо конструкції корпусів (чоловічий «TIME-R 495-524» та жіночий – «TIME-R 401-403»), які вимагаються та їх розмірів (з точністю до десятої долі мм»), розрахованих на параметри конкретних механізмів, які Замовник вимагає всупереч чинному законодавству, без передбачення надання еквівалентів, а також обмеження щодо циферблатів, їх кольору та специфічного дизайну, кольору стрілок, тощо
Так, Замовник вимагає відповідність годинникам ПЕВНИМ РОЗМІРАМ та, підлаштовуючи предмет закупівлі під конкретні моделі годинників, вимагає комплектацію КОНКРЕТНИМИ МЕХАНІЗМАМИ, чиї параметри розраховані на конкретну конструкцію корпусів, а саме:
- для годинника наручного чоловічого Замовник вимагає вимагає розмір 41мм та механізм S. Epson Corp. Y121E (без можливості надання еквівалентів), циферблат сріблястого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору, стрілки сріблястого кольору
- для годинника наручного жіночого Замовник специфічну КВАДРАТНУ ФОРМУ та розміри -ширина 26 мм, довжина - 37,8 мм та механізм S. Epson Corp. Y121E (без можливості надання еквівалентів), циферблат золотистого кольору з накладними металевими значками золотистого кольору, стрілки золотистого кольору
Існує дуже широкий модельний ряд різноманітних японських, а також швейцарських механізмів набагато вищої якості різних брендів та виробників. Але, замість того, щоб зазначити необхідні характеристики механізмів, Замовник протиправно обмежує конкуренцію, вимагаючи механізми виключно певного виробника та ще й конкретного калібру «S. Epson Corp. Y121E», параметри якого розраховані на конкретні конструкції корпусів наведених вище конкретних моделей годинників ТОВ «Київський годинниковий завод». При цьому, Замовник, навіть, не зазначає яким характеристикам мають відповідати механізми, які йому необхідні, отже, вимагає їх абсолютного НЕОБГРУНТОВАНО, так само як і конкретні розміри корпусів, всупереч пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Тому зрозуміло, що крім відповідних моделей TIME-R 495-524 TIME-R 401-403 конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» не існує годинників інших виробників з циферблатами специфічного дизайну у вигляді «накладних значків певного кольору» замість цифр, підлаштованих ПІД ПАРАМЕТРИ конкретного механізму S. Epson Corp. Y121E, конструкція корпусів яких буде в ПОВНОМУ ОБСЯЗІ відповідати до десятої долі міліметру (!) прописаним Замовником розмірам 39 мм (для чоловічих годинників) та 26 мм х 37,8 мм (для жіночих годинників), ще раз доводять, що Замовник прописав вказані характеристики безальтернативно в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод» для того щоб унеможливити відповідність годинників ІНШИХ постачальників ЗА СУКУПНІСТЮ ВСІХ згаданих параметрів предмету закупівлі
Наприклад, інші постачальники, які можуть запропонувати годинники, діаметром 37-41 мм, тощо (для чоловічих) та, наприклад, 25-27 мм х 37-39 мм, тощо (для жіночих) – тобто з абсолютно непомітною різницею в 1-2 мм (яку неможливо навіть обчислити без спеціального обладнання), з іншими цифрами, а не якимось «значками», з набагато якіснішим ШВЕЙЦАРСЬКИМ МЕХАНІЗМОМ, тощо - ВІДРАЗУ ПОЗБАВЛЯЮТЬСЯ ПРАВА БРАТИ УЧАСТЬ У ЦИХ ТОРГАХ!
Перелічені вимоги, такі як зазначені з точністю до десятої долі міліметру (!) розміри та форма корпусів годинників, специфічний дизайн циферблату з «накладними значками певного кольору» та конкретні механізми конкретної торгової марки БЕЗ надання альтернативи (при наявності величезної кількості країн-виробників якісних механізмів, у т.ч. ШВЕЙЦАРІЇ), параметри яких розраховані на конкретну конструкцію корпусу, аж ніяк не впливають на якість та технічні характеристики предмету закупівлі, а лише порушують ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну торгову марку, конструкцію або тип предмету закупівлі і, звісно, обмежують конкуренцію на користь конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», дискримінуючи всіх інших учасників й ведуть до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ
Встановлюючи подібні протиправні та маніпулятивні обмеження щодо властивим лише конкретній моделі параметрам, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет явно завищену ціну, позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію.
Якщо б Замовник надавав би дійсно орієнтовні характеристики та орієнтовний зовнішній вигляд годинників, що плануються до закупівлі, він би безпідставно не посилався би на конкретну конструкцію годинників та не вимагав би відповідність настільки детальному опису та розмірам (до ДЕСЯТОЇ (!) ДОЛІ мм), які жодним чином не впливають на якість предмета закупівлі.
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної ТОРГОВОЇ МАРКИ конкретного виробника - TIME-R, конкретних моделей та конструкцій годинників TIME-R 495-524, TIME-R 401-403, у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розмірів та конструкції корпусу, а також механізму конкретного виробника S. Epson Corp. Y121E, підлаштованих під зазначений корпус.
Більш того, грубо порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не передбачає надання еквівалента зазначеним годинникам (у т.ч. еквівалентів заявленим механізмам), тим самим обмежуючи конкуренцію до участі єдиного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» та збирається здійснити закупівлю за ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ціною!
Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель. Зазначене в повній мірі підтверджують висновки Державної аудиторської служби України
Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності.
Замовник також протиправно й необґрунтовано висуває вимоги щодо конкретної конструкції упаковки годинників, запроваджуючи обмеження її розмірів, матеріалу, кольору (включаючи навіть колір внутрішнього матеріалу) та інших параметрів, вимагаючи подарунковий картонний футляр синього кольору (для чоловічих годинників) та червоного (для жіночих годинників) розміром 100мм х 100мм, висотою - 80мм з внутрішньою частиною, ложементом футляру - тканиною сірого кольору, з виключно вертикальним розміщенням годинників у футлярах, за допомогою подушечки з тканини також лише сірого кольору.
Зрозуміло, що зазначені вимоги прописані також виключно в інтересах єдиного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», який має в наявності зазначену специфічну упаковку, виготовлену для його ТМ «Time-R» та відповідно орендованої (як видно з наведеного Замовником зображення даної упаковки)
Таким чином, посилання на зазначені моделі «Time-R» постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» (тим більш, БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ!), абсолютно нічим необґрунтоване та протирічить вимогам чинного законодавства, так само як і протиправне обмеження Замовником характеристик предмета закупівлі та параметрів упаковки специфічними параметрами, які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретним моделям годинників «Time-R» та їх маркованій упаковці.
Все зазначене вище свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» відповідно до якого оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів здійснення державних закупівель та недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до вимог чинного законодавства, Замовник має забезпечити максимальну економію державних коштів, недискримінацію учасників, запобігти корупційним діям та зловживанням, що у даному випадку свідчить про повне ігнорування Замовником зазначених вимог. Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель
Таким чином, Замовник БЕЗ жодного обґрунтування та БЕЗ можливості надання еквівалентів, в порушення чинного законодавства, протиправно збирається закуповувати виключно конкретні моделі годинників “Time-R” (годинник наручний чоловічий “Time-R” 495-524 та годинник наручний жіночий “Time-R” 401-403, без можливості надання еквівалентів) конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», крім того, обмежує характеристики предмета закупівлі специфічними параметрами, властивим лише зазначеним моделям годинників «Time-R», які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі.
3. Замовник планує витратити 28 005 гривень коштів українських платників податків на закупівлю всього 22 годинників “TIME-R” ТОВ «Київський годинниковий завод», що складає 1 273 грн. за один годинник дуже посередньої комплектації та як мінімум 2 рази перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники, з заявленими Замовником характеристиками, навіть на годинники кращої комплектації вже з врахуванням нанесення символіки на циферблат, задню кришку та подарунковий футляр (у чому можна легко пересвідчитися, провівши прозорий моніторинг ринку)
Тому пропонуємо шановному Замовнику значно покращити комплектацію предмета закупівлі, хоча б замінив дешевий японський механізм, який стоїть навіть в дешевих китайських годинниках на ШВЕЙЦАРСЬКИЙ. Встановлена очікувана вартість це цілком дозволяє. Тим більш, що обмеження виробника механізмів певною країною - Японією також протирічить вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки існує набагато якісніші механізми інших країн-виробників
4. Замовник вимагає ремені з натуральної шкіри «природньої структури (цільна, не пресована)», при цьому ремені, якими комплектуються годинники “Time-R” (годинник наручний чоловічий “Time-R” 495-524 та годинник наручний жіночий “Time-R” 401-403, які вимагає Замовник у якості предмета закупівлі та були протиправно закуплені у ТОВ «Київський годинниковий завод» за спрощеною процедурою закупівлі UA-2021-03-15-012613-b, поведеною Замовником з численними порушеннями ЗУ «Про публічні закупівлі» та Бюджетного кодексу у березні 2021р.), якраз НЕ відповідають зазначеним вимогам. Пропонуємо Замовнику розрізати будь-який ремінь з минулої поставки ТОВ «Київський годинниковий завод», який нібито відповідає зазначеним вимогам та подивитися на його структуру та матеріал виконання, які НЕ відповідали та НЕ відповідають встановленим Замовником вимогам, оскільки НЕ вироблені з ЦІЛЬНОЇ натуральної шкіри ПРИРОДНЬОЇ структури, а вироблені з пресованої шкіри та мають у своєму складі «штучно-створений матеріал із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи».
Таким чином складається враження, що ТОВ «Київський годинниковий завод» вводить Замовника в оману, стверджуючи, що його товар має неіснуючі властивості, щоб Замовник поставив учасників у нерівні умови та в порушення ЗУ «Про публічні закупівлі» як і під час попередніх закупівель прийняв від нього годинники з ременями, які не відповідають вимогам Оголошення, тим самим створив Замовнику величезні проблеми, у тому числі репутаційні.
Окремо зазначаємо, що інші замовники, які під тиском ТОВ «Київський годинниковий завод» спочатку прописують аналогічні вимоги до ременів, після вивчення поставлених ТОВ «Київський годинниковий завод» ременів на предмет їх структури, відразу прибирають подібну вимогу
5. Більш того, незрозуміло чому Харківська обласна рада, яка має захищати національні інтереси на регіональному рівні під час війни з РФ, цілеспрямовано хоче скористатися послугами підприємства ТОВ «Київський годинниковий завод», засноване особами з країни-агресора, які до недавнього часу перебували у складі його засновників
Важливо відмітити, що годинники так званої ТМ «TIME-R», які збирається закуповувати Замовник всупереч вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», насправді є російським брендом годинників «ПОЛЕТ», у чому можно легко переконатися на сайті останнього і які до недавнього часу ТОВ «Київський годинниковий завод» продавав саме під брендом «ПОЛЕТ», про що свідчать ілюстрації з його каталогів. Отже, зазначений товар, вочевидь, має російське походження та невідомо якими каналами потрапляє в Україну
Таким чином закладаючи протиправні та маніпулятивні обмеження у тендерну документацію та вимагаючи виключно годинники торгової марки ТМ «TIME-R» БЕЗ можливості надання еквівалентів, Замовник гарантує перемогу у торгах ТОВ «Київський годинниковий завод» (засноване особами країни-агресора РФії), під товар яких “Time-R” (насправді російська торгова марка «ПОЛЕТ») прописаний предмет закупівлі (і який, ймовірно, має потрапити під дію Закону про санкції) та який продасть свій товар за явно завищеними цінами, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
6. Змова відповідальних осіб Харківської обласної ради з ТОВ «Київський годинниковий завод» також повністю підтверджується абсолютно протиправним відхиленням найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» за результатами спрощеної процедури закупівлі UA-2021-03-15-012613-b – БЕЗ ЖОДНИХ ПРАВОВИХ ПІДСТАВ Протоколом N 11-4 від 26.03.2021р., аргументуючи нібито її невідповідністю умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмету закупівлі. Проте, ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» надав пропозицію, яка ПОВНІСТЮ ВІДПОВІДАЄ умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі та повністю це довів, спростувавши нікчемні та повністю надумані Замовником приводи для відхилення у скарзі на відхилення пропозиції (вимога UA-2021-03-15-012613-b.b2 від 27.03.2021р.), яка була також протиправно відхилена Замовником не лише без жодних правових підстав, але й навіть без надання жодних пояснень на кричущі порушення чинного законодавства з боку Замовника
Враховуючи все викладене вище, ВИМАГАЄМО внести зміни до п.3 ІНФОРМАЦІЇ про проведення спрощеної закупівлі («Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі»), прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги, у тому числі:
1. Прибрати протиправне посилання на ТМ «TIME-R» та моделі TIME-R 495-524 та «TIME-R 401-403», які прописані виключно в інтересах їх постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод»
2. прибрати протиправні вимоги щодо конкретних конструкцій годинників разом з притаманними ним технічними характеристиками - форми та будь-яких конкретних розмірів годинників, специфічного дизайну циферблатів, їх кольору, кольору стрілок
3. прибрати протиправну вимогу щодо конкретних артикулів механізмів S. Epson Corp. Y121E, пристосованого під певні параметри корпусів зазначених моделей годинників чоловічий «TIME-R 495-524» та жіночий «TIME-R 401-403» ТОВ «Київський годинниковий завод», натомість прописав необхідні характеристики механізмів з можливістю надавати еквіваленти
4. прибрати протиправні вимоги щодо конкретної конструкції упаковки годинників разом з притаманними їй технічними характеристиками: обмеженням конструкції, розмірів, матеріалу, кольору (включаючи навіть колір внутрішнього матеріалу) та інших параметрів
5. замінити вимоги до ременя з «натуральна шкіра природньої структури (ремінець зі штучно-створеного метеріалу із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи не допускається)» на «ремінь з натуральної шкіри» АБО ЧІТКО ПРОПИСАТИ технологію виробництва ремінця з «натуральної шкіри природньої структури», яка вимагається Замовником та СТАНДАРТИ, яким мають відповідати зазначені ремені, щоб їх вважати такими, що відповідають визначенню Замовника
6. провести службове розслідування та виявити зацікавлених посадовців, які в порушення чинного законодавства, намагаються підлаштувати тендерну документацію та предмет закупівлі в інтересах конкретного підприємства - ТОВ «Київський годинниковий завод» на годинники чоловічий «TIME-R 495-524» та жіночий «TIME-R 401-403» (які, крім всього іншого, вочевидь, є годинниками ТМ «ПОЛЕТ» та мають російський бекграунд), а також прописати в Оголошенні технічні характеристики, які відсутні у даних годинниках.
7. надати публічну позицію Голови Харківської обласної ради та голів депутатських фракцій та груп Харківської обласної ради з зазначеного приводу?
8. у подальшому не допускати встановлення дискримінаційних вимог до учасників, керуватися основними принципами здійснення публічних закупівель та іншими вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»
Також просимо Вас надати наступні РОЗ’ЯСНЕННЯ:
1. На якій підставі прийнято рішення проводити спрощену процедуру закупівлі та чим обґрунтована відмова від проведення відкритих торгів?
2. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме торгової марки “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
3. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме моделей «TIME-R 495-524» та «TIME-R 401-403» ТОВ «Київський годинниковий завод»
4. Керуючись якими нормами чинного законодавства та особистими міркуваннями, Замовник не передбачає надання еквівалентів заявлених моделей «TIME-R 495-524» та «TIME-R 401-403»?
5. Надати обґрунтування встановлення вимог до діаметру чоловічого годинника саме 39 мм та параметрів жіночого - 26мм х 37,8 мм
6. Пояснити яким чином зазначення розмірів корпусів до десятої долі мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі.
7. Надати обґрунтування вимоги механізму саме S. Epson Corp. Y121E
8. Надати обґрунтування вимог до кольору корпусів годинників, циферблатів, типу та кольору цифр, стрілок та інших вимог до предмету закупівлі
9. Надати економічне обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 28 005 гривень всього за 22 годинника, що складає, в середньому, 1 273 грн. за один годинник найпростішої комплектації та порядку її формування
10. Надати обґрунтування встановлення наступних параметрів упаковки годинників: картонний футляр синього кольору (для чоловічих годинників) та червоного (для жіночих годинників) розміром 100мм х 100мм, висотою - 80мм з внутрішньою частиною, ложементом футляру - тканиною сірого кольору, з виключно вертикальним розміщенням годинників у футлярах, за допомогою подушечки з тканини також лише сірого кольору, яким чином це може впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі
11. Просимо ЧІТКО ПРОПИСАТИ технологію виробництва ремінця з «натуральної шкіри природньої структури», яка вимагається Замовником та СТАНДАРТИ, яким мають відповідати зазначені ремені, щоб їх вважати такими, що відповідають визначенню Замовника
12. Просимо ПОЯСНИТИ на якій підставі Замовник, вимагаючи у якості предмета закупівлі годинник наручний чоловічий “Time-R” 495-524 та годинник наручний жіночий “Time-R” 401-403, встановлює вимоги до ременів «Натуральна шкіра природньої структури (цільна, не прессована)», у той час коли зазначені найменування НЕ відповідають за своєю структурою та матеріалом виконання вимогам Оголошення, оскільки НЕ вироблені з ЦІЛЬНОЇ натуральної шкіри ПРИРОДНЬОЇ структури, а вироблені з пресованої шкіри та мають у своєму складі «штучно-створений матеріал із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи», що легко доведе будь-яка експертиза
13. Просимо З’ЯСУВАТИ на якій підставі за попередньою процедурою спрощеної закупівлі UA-2021-03-15-012613-b у ТОВ «Київський годинниковий завод» прийняті ремені, які НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ вимогам до предмету закупівлі, зокрема НЕ вироблені з цільного шмату натуральної шкіри природної структури, навпаки вироблені з пресованої шкіри, яка має у своєму складі «штучно-створений матеріал із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи», у той час коли найбільш економічно вигідна пропозиція ТОВ «ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» була протиправно відхилена
14. На якій підставі Замовник всупереч п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у вимогах до предмета закупівлі розмістив зазначені у нашій скарзі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
15. Чому Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, вимагаючи годинники конкретної торгової марки TIME-R, конкретних моделей TIME-R 495-524» та «TIME-R 401-403» конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
16. Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр-міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за БІЛЬШ НІЖ ВДВІЧІ завищеною ціною у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами у Оголошенні про закупівлю. Яка публічна позиція Голови Харківської обласної ради та голів депутатських фракцій та груп Харківської обласної ради з зазначеного приводу?
Заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ПО СУТІ поставлених питань, на кожне питання ОКРЕМО та приведення оголошення у відповідність до чинного законодавства України.
Відповідно до положень ч.7 ст.14 Закону учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі. Таким чином, учаснику Законом надано право звертатися до замовника за роз’ясненням в межах конкретної закупівлі, що не передбачає посилання на інші закупівлі замовника, тим більше унеможливлює ставлення питань по будь-яким іншим закупівлям.
Замовником обрано та оголошено спрощену закупівлю (UA-2021-10-19-012376-c), яка проводиться відповідно до вимог ч.2 ст.3, статей 4, 10 та 14 Закону.
Відповідно до п.3 ч.3 ст.14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до ст.10 Закону, обов’язково зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Таким чином, замовнику Законом надано право самостійно на свій розсуд визначати конкретні вимоги до предмета закупівлі.
Відповідно до абз.2 ч.4 ст.14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Таким чином, замовнику Законом надано відповідне право самостійно на свій розсуд визначати конкретний предмет закупівлі та його характеристики БЕЗ зобов’язання (на замовника не покладено обов’язок) зазначення аналогів та/або еквівалентів.
Враховуючи зазначене, інформація про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі складені замовником у повній відповідності до вимог Закону.