Звернення:
За тендером : Нафта і дистиляти. Бензин А-92 (налив), дизельне паливо (налив).
Тема:
Дискримінаційні вимоги власне/орендоване
Зміст:
Шановний Замовнику! У пункті 1.2. Додатку 2 до вимагається : «-Підтвердженням наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава є надані Учасником у складі пропозиції копії документів на право власності та/або договорів оренди бази (складу) зберігання ПММ та копії 1-ї сторінки технічного паспорту на об’єкт.»
Відповідно до чинного законодавства України використання майна можливе на підставі різних правочинів. Зокрема, зберігання палива може здійснюватися на підставі «договору про надання послуг зі зберігання нафтопродуктів», порядок укладення якого регламентується главою 66 Цивільного Кодексу України.
Тому статус «власний/орендований» для нафтобази є дискримінацією.
Враховуючи вищезазначене, Дана вимога є дискримінаційною з тих підстав, що значно зменшує коло учасників, так як Учасник, який має «договори надання послуг зі зьерігання нафтопродуктів» і здатний вчасно виконати умови договору та вимоги Технічного завдання,- прийняти участь в закупівлі він не зможе, при цьому якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі будуть відповідати державним стандартам. Наявність «власного» автотранспорту зовсім не впливає на виконання умов постачання.
Приймаючи до уваги позицію Антимонопольного комітету України з аналогічних питань щодо власного, орендованого майна (https://amcu.gov.ua/news/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-tipovi-prichini-oskarzhennya-zakupivel ), вважаємо, що Замовник порушив вимоги Закону, застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог та порушив законні інтереси Скаржника.
Дана вимога порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того стаття 5 Закону регламентує недискримінацію учасників торгів, відповідно до якої вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тобто, керуючись статтями 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до в частині додатку 2, де вказані виключно «право власності/оренди на базу зберігання».
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися до Суду, державної аудиторської служби України та Міністерства оборони України.
Дата оприлюднення звернення:
20.07.2021 15:34
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
Відсутність у Учасника власної або орендованої бази/складу зберігання ПММ, а, відповідно, зберігання палива на підставі договорів зберігання, і, при цьому, відсутність діючої ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі (видана за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ), на думку Замовника, свідчить про відсутність необхідної матеріально-технічної бази, що може передбачати високий ступінь ризику призупинення/анулювання ліцензії та може привести до неможливості Учасника виконувати свої зобов’язання по договору.
Про це також свідчать дані з Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, опублікованого Департаментом контролю за підакцизними товарами 14 липня 2021 о 16:05 (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html) - далі Реєстр ДПС. Так, з початку поточного року було призупинено дію 275 та анульовано 174 ліцензій на право здійснення оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. В той же час, за аналогічний період, було призупинено дію лише 20 та анульовано 32 ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі.
Разом з цим, згідно даних Реєстру ДПС, у м. Полтава провадять свою діяльність близько 8 суб’єктів господарювання, що мають чинну ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі, в той же час близько 5 суб’єктів господарювання, які одночасно мають ліцензію на право зберігання пального та оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. При чому деякі з них, з огляду на відкриті джерела (ЄДОРПОУ) мають інші види діяльності, непов’язані із оптовою торгівлею паливом, наприклад, АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ".
Тому, зазначені вимоги, щодо наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава та відповідної діючої ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі ( за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ), визначені Замовником, як одні із пріоритетних, що пов’язані із забезпеченням безперебійної роботи, принципу «належної обачності», та не є дискримінаційними.
В той же час, потенційним Учасником не було зазначено жодних належних обґрунтувань, щодо дискримінації, та можливості потенційної участі у торгах лише одного суб’єкту, який в змозі повноцінно виконати умови, передбачені тендерною документацією.
Разом з цим, звертаємо вашу увагу на те, що згідно ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовник, враховуючи здійснення суспільно-важливої господарської діяльності, повинен врахувати всі можливі негативні фактори та включити до тендерної документації такі вимоги, які б максимально унеможливили порушення умов поставки товару/відмову від поставки товару зі сторони Переможця та не допустили в подальшому збільшення ціни товару.
Наявність «власного» автотранспорту зовсім не впливає на виконання умов постачання.
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
Щодо наявності «власного транспорту», Додатком 3 Тендерної документації передбачено, що при відсутності власного сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів, учасник повинен надати копію договору з компанією, що надає послуги з перевезення небезпечних вантажів сертифікованим автомобільним транспортом.
Дата оприлюднення відповіді:
23.07.2021 15:16