Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4? постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-05-18-011388-b, тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету (Протокол № 97 від 18.05.2021 року) (далі Тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Манейло Анни Олександрівни, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів за державні кошти № 42/2021-Б від 22.06.2021, пояснення Замовника оприлюднене в електронній системі закупівель.
RISK-2-15 - закупівля товарів та послуг у одного учасника, Замовник обирає одного і того самого учасника більше ніж у 4 тендерах протягом року за різними предметами закупівлі підтверджено. Інформація направлена на адресу Південно-Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Моніторингом встановлено, що згідно із абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідним до неї включити. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації слідує, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, у т.ч.: Тендерна пропозиція подається за формою згідно Додатку 4. В свою чергу, Замовник у Додатку 4 до тендерної документації зазначив, що учасник не повинен відступати від даної форми, а також зазначив, що (Зміна тексту не допускається). Згідно тексту Форми «Пропозиція» (Додаток 4) слідує, що «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 кал. днів з дня розкриття цінових пропозицій…», в той час, як у ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ від 30.05.2021 Вих. №30/12 (файл: пропозиція.pdf) учасником ФОП Манейло Анною Олександрівною зазначено, що «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 кал. днів з дня розкриття цінових пропозицій…», що суперечить Додатку 4 до тендерної документації та абзацу першому частини третьої статті 22 Закону. Згідно пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Надані в ході моніторингу пояснення не спростовують вказаного порушення, оскільки відповідно пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений статтею 31 Закону. Відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника, оскільки норми статті 31 Закону є імперативними, а отже обов’язковими для виконання Замовником.
Натомість, між Замовником та визначеним переможцем ФОП Манейло Анною Олександрівною укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 42/2021-Б від 22.06.2021.
Окрім того, під час моніторингу встановлено розбіжність у змісті пункту 4 розділу 3 тендерної документації де зазначено, що «тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій» та у змісті Додатку 4 до тендерної документації де зазначено: «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій».
Під час моніторингу Замовником в електронній системі закупівель оприлюднений Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2021-05-18-011388-b (Дата формування звіту: 23 листопада 2021), сума оплати за договором становить 84 641,92 грн.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Манейло Анни Олександрівни встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення в подальшому порушень Закону України «Про публічні закупівлі» при розгляді тендерних пропозицій учасників торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.