Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Державного підприємства «Тульчинське лісомисливське господарство» (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 09 квітня 2021 року №6), тендерні пропозиції ТОВ «Техноторг» та ПП «ПРОТОН», протокол від 07 травня 2021 року №9, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір від 20 травня 2021 року №18 (далі – Договір №18), звіт про результати проведення процедури закупівлі, звіт про виконання договору про закупівлю та пояснення від 31 серпня 2022 року та 08 вересня 2022 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16 грудня 2020 року №1266) (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Проте, з урахуванням наданого під час моніторингу пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, Замовником (як суб’єктом господарювання державного сектору економіки) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті, чим порушено вимоги п.4-1 Постанови №710.
Поряд з цим, установлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону, а саме, у п.5 розділу 3. «Підготовка тендерних пропозицій» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримано вимог п.11 частини другої статті 22 Закону, яким визначено, що в тендерній документації зазначаються відомості про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до п.1 та п.12 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
При цьому, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник оприлюднив тендерну документацію, в електронній системі закупівель 12 квітня 2021 року, з порушенням вимог, визначених п.1 частини першої статті 10 Закону, тобто пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій (кінцевий строк подання тендерних пропозицій 26 квітня 2021 року).
Крім того, установлено, що умовами Договору №18, визначено строк його дії до 31 грудня 2021 року, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов’язань. Відповідно до пояснень Замовника, наданих на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, фінансові зобов’язання за Договором №18 виконано в повному обсязі.
Однак, Замовник не оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю в електронній системі закупівель у строк, визначений п.12 частини першої статті 10 Закону, а оприлюднив 31 серпня 2022 року (в ході моніторингу).
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог п.4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення п.11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог п.1 та п.12 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.