Обгрунтування використання переговорної процедури
Абзацом 11 пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що функціями тендерного комітету, зокрема, але не виключно є планування закупівлі, складання та затвердження річного плану закупівель, здійснення вибору процедури закупівлі та проведення процедури закупівель. Частиною 10 статті 3 Закону встановлено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених цим Законом. Пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону встановлено, що норми Закону зокрема, застосовуються Замовниками при умові, коли вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Серед таких закупівель, які необхідно провести є закупівля за предметом Поштові марки (ДК 021:2015:22410000-7 Марки).
Відповідно до ст.1 Закону України «Про поштовий зв’язок» поштова марка – державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв'язку, що надаються національним оператором.
Згідно з вимогами п.80 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв`язку» від 05.03.2009р. №270, підтвердженням оплати послуг поштового зв'язку з пересилання письмової кореспонденції є поштові марки, наклеєні на письмову кореспонденцію.
Відповідно до пункту 1 Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №388 від 24.06.2010р., це Положення визначає порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу.
Пунктом 2 вищевказаного Положення передбачено, що його дія поширюється тільки на національного оператора поштового зв`язку, виконання функцій якого покладено на Українське державне підприємство поштового зв`язку «Укрпошта». Відповідно до пункту 23 Положення, національний оператор організовує розповсюдження ЗПО відповідно до законодавства, у тому числі шляхом реалізації за номінальною вартістю іншими юридичними та фізичними особами на договірних засадах.
Згідно з абзацом 12 ст. 1 Закону України «Про поштовий зв’язок» національний оператор поштового зв`язку – оператор, який в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв`язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв`язку (пересилання простих, рекомендованих поштових відправлень, маркувальної машини інше), який затверджується Кабінетом Міністрів України.
Статтею 15 Закону України «Про поштовий зв`язок», перелічені виключні права національного оператора, абзацом 3 якої, зокрема, передбачено виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про національного оператора поштового зв`язку» від 10.01.2002 №10-р (з подальшими змінами) виконання функцій національного оператора поштового зв`язку покладено на акціонерне товариство «Укрпошта».
Таким чином, акціонерне товариство «Укрпошта» набуло виключного права на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
Статтею 40 Закону визначено умови застосування переговорної процедури закупівлі, та викладено вичерпний перелік випадків застосування цієї процедури. Зокрема, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником, як виняток, у разі відсутність конкуренції з технічних причин. Тому, враховуючи вищенаведені факти та у відповідності до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, прийняте рішення про закупівлю Поштових марок (ДК 021:2015:22410000-7 Марки) за переговорною процедурою, є обґрунтованим, та таким, що відповідає закону.