Доброго дня. У відповідь на Ваше звернення тендерний комітет відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) надає роз`яснення на звернення та повідомляє про наступне: відповідно до пункту першого частини першої статті 10 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю. Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості:
5) кількість товару та місце його поставки;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
А тому, Тендерна документація, Технічна специфікація та Проект договору щодо закупівлі «Сталі» були розроблені Замовником з обов’язковим зазначенням вимог які передбачені Законом та відповідають вимогам замовника. Метою розроблення даних документів є вибір товару та вимог до товару, які би ідеально відповідав вимогам замовника за для забезпечення виконання функцій, покладених на замовника, як на оператора системи розподілу та збільшення строку поставки товару замовник не може допустити у зв’язку з необхідністю швидкого реагування в аварійних ситуаціях по всій території області. А тому строки поставки для замовника мають істотне значення. Саме такі вимоги відображені замовником у тендерній документації. Окрім цього, відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) та інші. Частиною першої статті 23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Так, як тендерною документацією, а саме Розділ І. Загальні положення, передбачено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, поставка Товару здійснюється на умовах DDP (18005, Черкаська обл., місто Черкаси, ВУЛИЦЯ ГЕТЬМАНА САГАЙДАЧНОГО, будинок 82, центральний склад Покупця) підходе як для учасників нерезидентів так і резидентів, а СРТ тільки для резидентів. А тому, щоб не дискримінувати учасників та не порушувати принципи проведення закупівель, Замовник змушений залишити дану вимогу у тій редакції, яка була передбачена ТД.
Щодо проекту договору. Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Тендерним комітетом замовника визначено назву предмета закупівлі відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 15.04.2020 № 708, а саме предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Тобто розбиття на лоти даної закупівлі є правом Замовника та ні в якому разі не обов’язком.
Щодо до умов оплати, у зв’язку з нестабільним фінансовим становищем замовника, так як замовник здійснює закупівлі за власні кошти, а не кошти держаного бюджету, та у зв’язку з порушенням провадження справі про банкрутства, замовник не в змозі здійснювати попередню оплату. Водночас, повідомляємо, що внесення змін до Оголошення про проведення процедури закупівлі Законом не передбачено. А відміна закупівлі можлива лише за підстав передбачених ст. 32 Закону, що відповідно замовник вважає не доцільним.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовником враховані всі вимоги чинного законодавства. Тож вище вказаними діями Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників. Учасники, які бажають брати участь у відкритих торгах щодо закупівлі мають право запропонувати замовнику товар, при цьому з технічними характеристиками, та вимогами до предмета закупівлі, що чітко встановлені у Тендерній документації та її Додатках Отже, Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі», а тому вважаємо не доцільним внесення змін до тендерної документації та відхиляємо Вашу вимогу.