Обгрунтування використання переговорної процедури
Відповідно до ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків (п.2 ч. 2 ст. 40 Закону): - відсутність конкуренції з технічних причин. Згідно норм Закону України «Про ринок електричної енергії» оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Відповідно до частини 4 статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» оператор системи розподілу надає послуги з розподілу електричної енергії на підставі договорів про надання послуг з розподілу. Договори про надання послуг з розподілу є публічними договорами приєднання та укладаються на основі типових договорів, форма яких затверджується Регулятором. Згідно пункту 78 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» розподіл електричної енергії – транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії. Частиною 1 статті 1 Закону України «Про природні монополії» визначено, що природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Згідно із частиною 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» Антимонопольним комітетом України ведеться зведений перелік суб’єктів природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Антимонопольного Комітету України від 28.11.2012 № 874-р, зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amcu.gov.ua). На веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено зведений перелік суб’єктів природних монополій, до якого включено Приватне акціонерне товариство «Львівобленерго» (далі - ПрАТ «Львівобленерго»), код ЄДРПОУ 00131587 (№ 68 у Зведеному переліку суб'єктів природних монополій за грудень 2020 року). Поряд з цим, відповідно до пунктів 4 та 5 Порядку складання та ведення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, реєстру суб’єктів природних монополій, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 19.10.2017 року № 1268, відомості щодо суб'єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, вносяться НКРЕКП до Реєстру станом на останнє число звітного місяця; реєстр розміщується щомісяця не пізніше 7 числа на офіційному веб-сайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua/). ПрАТ «Львівобленерго», код ЄДРПОУ 00131587, включено до Реєстру суб’єктів природних монополій, які проводять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 31.12.2020 року (№ 68 у зазначеному Реєстрі): вид господарської діяльності, що провадиться суб’єктом господарювання - розподіл електричної енергії; територія здійснення господарської діяльності суб’єктом господарювання: територія Львівської області відповідно до постанови НКРЕКП від 23.11.2018 № 1479). Враховуючи наведене, Замовник для здійснення закупівлі послуг з розподілу електричної енергії (послуги забезпечення перетікань реактивної електричної енергії на 2021 рік відповідно до положень ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен застосувати переговорну процедуру закупівлі на підставі п. 2 ч.2 ст.40 Закону, 2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: - відсутність конкуренції з технічних причин.