Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 квітня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-18-000684-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстри отриманих тендерних пропозицій по Лотах 1-7; протоколи розкриття тендерних пропозицій по Лотах 1-7; тендерні пропозиції по Лоту 1: ЛКП «Зелений Львів» та ФОП Чишинського Володимира Миколайовича (далі – ФОП Чишиський В.М.), тендерні пропозиції по Лоту 2: ФОП Дживи Дмитра Дмитрович (далі – ФОП Джива Д.Д.) (в частині правомірності її відхилення Замовником), ФОП Булки Романа Борисовича (далі – ФОП Булка Р.Б.) та ФОП Дробини Дмитра Олександровича (далі – ФОП Дробина Д.О.), тендерні пропозиції по Лоту 3: ФОП Беленя Володимира Володимировича, ФОП Чишинського В.М., ФОП Огаджаняна Сурена Володимировича (далі – ФОП Огаджанян С.В.) та ТОВ «Продмашбудсервіс» (в частині правомірності її відхилення Замовником), тендерні пропозиції по Лоту 4: ПП «Гарденія ЛВ» та ТОВ «Плантпол-Україна»; тендерні пропозиції по Лоту 5: ПП «Гарденія ЛВ» та ТОВ «Плантпол-Україна»; тендерні пропозиції по Лоту 6: ФОП Чишинського В.М. та ПП «Гарденія ЛВ», тендерні пропозиції по Лоту 7: ПП «Гарденія ЛВ» та ТОВ «Плантпол-Україна»; повідомлення про намір укласти договір по Лотах 1-7; опубліковані переможцями тендеру по Лотах 1-7 документи на підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону; договори про надання послуг від 01.04.2021 №66 (Лот 1), від 01.04.2021 №63 (Лот 2), від 07.04.2021 №79 (Лот 3) та додаткові угоди до нього; від 01.04.2021 №64 (Лот 4); від 30.03.2021 №60 (Лот 5), від 01.04.2021 №67 (Лот 6) та від 01.04.2021 №65 (Лот 7).
За вимогою пункту 3.1 таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасники у складі тендерної пропозиції повинні були надати документи щодо аналогічного договору - договір про надання послуг, що стосується предмету закупівлі конкретно. При цьому за вимогою пункту 3.1 таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації учасник подає аналогічний договір, який вже виконаний.
У складі тендерної пропозиції учасником тендеру по Лоту 1 ФОП Чишинським В.М. надано довідку від 17.02.2021 №219 про досвід виконання аналогічного договору (договорів), у якій наведено як аналогічні 3 договори: від 12.03.2020 №26/20 (щодо санітарної і формовочної обрізки, зняття аварійних дерев та корчування пеньків), від 20.08.2020 №20/08 (щодо очищення території від порослі, санітарна обрізка, зрізка дерев, корчування пеньків) та від 02.01.2021 №02/01/21-1 (щодо корчування (подрібнення) пнів).
Однак, проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій по Лоту 1 встановлено, що учасником ФОП Чишинським В.М. у складі тендерної пропозиції надано договір від 12.03.2020 №26/20, який відповідно до інформації, наявної у вільному доступі в електронної системи закупівель (по закупівлі за ID: UA-2020-01-27-004569-a) на час подання учасником ФОП Чишинським В.М. тендерної пропозиції та на час проведення моніторингу є діючим. Дію договору від 12.03.2020 №26/20 продовжено додатковими угодами №1 від 31.12.2020 та №2 від 04.01.2021 до 01.06.2021 року.
Слід зазначити, що додаткові угоди №1 від 31.12.2020 та №2 від 04.01.2021 до договору від 12.03.2020 №26/20 є невід’ємними частинами вказаного договору (про що зазначено у вказаних додаткових угодах). Проте, учасником ФОП Чишинським В.М. у складі тендерної пропозиції по Лоту 1 зазначені додаткові угоди не надано.
Отже, учасником тендеру по Лоту 1 ФОП Чишинським В.М. не підтверджено кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» у спосіб, визначений відповідно до вимог пункту 3.1 таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації, встановлених відповідно до статті 16 Закону.
Згідно пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Проте, Замовником на порушення норми пункту 1 частини першої статті 31 Закону, не відхиллено тендерну пропозицію по Лоту 1 ФОП Чишинського В., а допущено його до аукціону, визначено його переможцем торгів по Лоту 1 та укладено договір про закупівлю послуг від 01.04.2021 №66 на суму 1 925 000,00 грн без ПДВ.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
У частині 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника зазначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються тендерною документацією.
Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій по Лотах 2 та 3 встановлено наступне.
Участь у тендері по Лоту 2 взяло 3 учасники: ФОП Джива Д.Д. (пропозицію відхилено Замовником), ФОП Булка Р.Б. та ФОП Дробина Д.О. Участь у тендері по Лоту 3 взяло 4 учасники: ТОВ «Промашбудсервіс» (пропозицію відхилено Замовником), ФОП Белень В.В., ФОП Чишинський В.М., ФОП Оганджанян С.В.
Пропозиції учасників: ФОП Джива Д.Д., ФОП Булка Р.Б., ФОП Дробина Д.О., ФОП Белень В.В., ФОП Чишинський В.М., та ФОП Оганджанян С.В. подані від імені фізичних осіб - підприємців.
Слід зазначити, що згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. У господарських відносинах фізичні особи - підприємці приймають участь перш за все як підприємці, а не як фізичні особи, та лише на підставі їх реєстрації і внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.
Статтею 51 Цивільного кодексу України передбачено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.
Під час здійснення господарської діяльності фізичні особи - підприємці реалізують свою господарську компетенцію, тобто сукупність господарських прав та обов'язків. При цьому решта прав та обов'язків фізичної особи, що становлять її правоздатність як людини, набуваються та виконуються нею поза межами здійснення господарської діяльності, в порядку реалізації нею її цивільної дієздатності, передбаченої Цивільним кодексом України та регулюються ним.
Згідно з пунктом 38 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Булки Р.Б. (Лот 2) містяться скан-копії документів за підписом директора ФОП Булки Р.Б. та з печаткою ФОП Булки Р.Б.
Також по Лоту 3 у складі тендерної пропозиції ФОП Беленя В.В. містяться скан-копії документів за підписом саме фізичної особи – підприємця Беленя В.В. та з накладенням печатки ФОП Беленя В.В., а складі тендерної пропозиції ФОП Оганджаняна С.В. – скан-копії документів за підписом саме фізичної особи – підприємця Оганджаняна С.В. та з накладенням печатки ФОП Оганджаняна С.В.
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених на тендерні пропозиції ФОП Булки Р.Б. (Лот 2), ФОП Беленя В.В. та ФОП Оганджаняна С.В. (Лот 3) електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на вказані тендерні пропозиції фізичних осіб - підприємців накладено удосконалений електронний підпис фізичних осіб Булки Романа Борисовича, Беленя Володимира Володимировича та Оганджаняна Сурена Володимировича відповідно, які не ідентифікують вказаних фізичних осіб як учасника чи уповноважену особи учасника процедури закупівлі (повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються тендерною документацією).
Враховуючи вищевикладене, учасниками ФОП Булкою Р.Б. (Лот 2), ФОП Беленєм В.В. та ФОП Огаджаняном С.В. (Лот 3) при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Вказані учасники не відповідали встановленим абз.1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено по Лоту 2 тендерну пропозицію учасника ФОП Булки Р.Б., не відхилено по Лоту 3 тендерні пропозиції учасників ФОП ФОП Беленя В.В. та ФОП Огаджаняна С.В., які не відповідали встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а допущено їх до аукціону.
При цьому Замовником по Лоту 2 учасника ФОП Булку Р.Б. визначено переможцем тендеру та укладено з ним договір від 01.04.2021 №63 на суму 755 200,00 грн без ПДВ, по Лоту 3 – учасника ФОП Оганджаняна С.В. визначено переможцем тендеру та укладено з ним договір від 07.04.2021 №79 на суму 819 000,00 грн без ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
З врахуванням участі у проведенні торгів за Лотом 1 тендерних пропозицій двох учасників, з яких пропозиція ФОП Чишинського В.М. підлягала відхиленню з вищенаведених підстав, участі у проведенні торгів за Лотом 2 тендерних пропозицій трьох учасників, з яких одного учасника відхилено Замовником (ФОП Джива Д.Д.) та пропозиція учасника ФОП Булки Р.Б. підлягала відхиленню з вищенаведених підстав, а також участі у проведенні торгів за Лотом 3 тендерних пропозицій чотирьох учасників, з яких пропозиція ТОВ «Продмашбудсервіс» відхилена Замовником, а тендерні пропозиції ФОП Беленя В.В. та ФОП Оганджаняна С.В. підлягали відхиленню з наведених вище підстав – торги за Лотами 1, 2 та 3 підлягали автоматичній відміні відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону.