Зміст
14.01.2021 електронною системою закупівель автоматично сформоване повідомлення щодо пропозиції учасника з найменшою ціною:
«Тендерна пропозиція аномально низька. Найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону / найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Кінцевий строк надання обґрунтування аномально низької ціни: 16-01-21, 00:00:00 про визначення найменшої ціни за результатами аукціону як аномально низької. Дата публікації: 14-01-21, 15:58:37».
На вимогу щодо надання учасником обґрунтування аномально низької ціни, учасником ВІННИЦЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СУДОВИЙ БУДІВЕЛЬНО-ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР" оприлюднено лист від 14.01.2021 № 16 «Лист - обґрунтування аномально низької ціни», в якому повідомляється, що в процесі аукціону учасником у другому раунді була здійснена помилка: замість того щоб поставити ціну пропозиції 14900000,00 (чотирнадцять мільйонів дев’ятсот тисяч) грн., було поставлено 14900,00 (чотирнадцять тисяч дев’ятсот) грн. Тому учасник просить прийняти до розгляду цінову пропозицію в сумі 14900000,00 (чотирнадцять мільйонів дев’ятсот тисяч) грн., за яку буде виконаний весь обсяг робіт по об’єкту реконструкції, в разі акцепту пропозиції.
Відповідно до вимог частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації (розділ V), учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Таким чином, Законом передбачено перелік обставин, які можуть бути обґрунтуванням аномально низької тендерної пропозиції.
Вказаний «Лист-обґрунтування аномально низької ціни» від 14.01.2021 № 16, містить повідомлення про помилку учасника при визначенні ціни при проведенні аукціону, пропозицію учасника щодо врахування замовником при розгляді іншої ціни – 14900000,00 грн. ніж ціна – 14900,00 грн., зафіксована в протоколі розкриття електронною системою закупівель за результатами аукціону, проте не обґрунтовує ціну, щодо якої електронною системою закупівель сформоване повідомлення з вимогою обґрунтування аномально низької ціни.
Таким чином, учасник не надав належного обґрунтування вказаної ним аномально низької ціни за результатами аукціону – 14900,00 грн., як це передбачено ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, наданий учасником «Лист-обґрунтування аномально низької ціни» від 14.01.2021 № 16, не відповідає вимогам частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обов’язку надання учасником обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг найбільш економічно вигідної пропозиції, автоматично визначеної електронною системою закупівель.
Відповідно до частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Також. Учасником в листі-обґрунтуванні аномально низької ціни від 14.01.2021 № 16 надається інформація щодо помилки, здійсненої учасником у другому раунді торгів: замість того щоб поставити ціну пропозиції 14900000,00 грн., було поставлено 14900,00 грн.
Відповідно до пункту 19 частини другої Закону, тендерною документацією визначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, перелік яких визначено відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зокрема:
«2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі».
Проте помилка, інформація щодо якої надається у листі від 14.01.2021 № 16: «замість того щоб поставити ціну пропозиції 14900000,00 грн., було поставлено 14900,00 грн.», безпосередньо впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводить до її спотворення.
Стосовно пропозиції учасника ВІННИЦЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СУДОВИЙ БУДІВЕЛЬНО-ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР" прийняти до розгляду цінову пропозицію у сумі 14900000,0 грн. та виконати роботи за вказаною ціною у разі акцепту пропозиції.
Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, пропозиції учасника, викладені у листі - обґрунтуванні аномально низької ціни від 14.01.2021 № 16, суперечать вимогам Закону та умовам тендерної документації.
Враховуючи викладене, з урахуванням положень частини 14 статті 29, частини 4 статті 41, частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерним комітетом прийнято рішення:
Відхилити тендерну пропозицію учасника: ВІННИЦЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СУДОВИЙ БУДІВЕЛЬНО-ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР" на наступних підставах: учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (протокол засідання тендерного комітету від 16.01.2021 № 109).
Разом з тим.