Шановний учаснику!
Тендерним комітетом розглянута Ваша вимога щодо усунення дискримінаційних, на Ваш погляд, положень та повідомляємо наступне.
Тендерна документація відкритих торгів на закупівлю електричної енергії за ДК 021:2015:09310000-5 «Електрична енергія», була розроблена та складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами і доповненнями від 19.09.2019 р. № 114-IХ (який вводиться в дію з 19 квітня 2020р.) (надалі - Закон).
Замовником були передбачені однакові кваліфікаційні критерії до усіх учасників відповідно до ст. 16 Закону. Зокрема, Замовник вимагає від учасників надання ними інформації про відповідність останніх наступним кваліфікаційним критеріям:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для виконання умов договору щодо предмету закупівлі.
Що повинно підтверджуватись наявністю в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявністю власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області. Дана вимога є обов’язковою, оскільки відповідно до специфіки роботи Замовника, переможцем процедури закупівлі буде здійснюватись постачання товару на соціально важливі об’єкти.
Даний критерій був застосований з метою належного виконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань, у тому числі й щодо надання якісних послуг, що супроводжують постачання товару. Зокрема, забезпечувати належну організацію роботи для можливості передачі та обробки звернень/скарг/претензій Замовника з питань, що пов’язані з виконанням Договору, брати участь у розгляді цих звернень/скарг/претензій, отримувати роз’яснення та інформації передбачених законодавством, прийомом та видачою платіжних документів (рахунків, актів купівлі-продажу), а також проведенням особистого прийому споживачів учасником.
Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Як бюджетна установа, ми у своїй діяльності керуємось Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 № 2456-VI, Статутом ДВНЗ «РКЕБ» затвердженого МОН України від 30.09. 2008р., та іншими нормативними документами.
Відповідно до наказу №309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядником бюджетних коштів, у строк протягом 7 робочих днів, необхідно надати до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань і оригінали документів або їх копії засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.
У разі порушення бюджетного законодавства, такі зобов’язання не реєструються, а також можуть застосовуватись до замовника заходи впливу за порушення бюджетного законодавства.
Як наслідок, замовником не буде здійснена вчасна оплата за поставлений товар, нараховуватимуться пеня та штрафні санкції, що для нашої установи не припустимо.
Також наголошуємо, що за несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації електропостачальники несуть відповідальність згідно із законодавством та договором (п.9.1.7 ПРРЕЕ).
Тому замовником встановлено критерій, що унеможливить виникнення таких випадків.
Крім цього повідомляємо, що на території Рівненської області мають власні центри обслуговування споживачів, офіси, представництва понад 10 юридичних осіб, які отримали ліцензію з постачання електричної енергії споживачу. Що свідчить про можливість учасниками виконати вимоги встановлені тендерною документацією щодо наявності центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного критерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому.
Тож, Замовник жодним чином не обмежує учасників щодо їх територіального місцезнаходження, а лише наполягає на наявності співробітників учасника та відповідальних осіб у межах відповідної територіальної одиниці, задля належного виконання переможцем закупівлі зобов’язань взаємодії із замовником, об’єкти якого розташовані у межах Рівненської області.