Закупівля Створення навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням в закладах професійно-технічної освіти від КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ СЕРВІСНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР.
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
19.11.2020 № 325
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 19.11.2020 № 325
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
66 UA-2020-10-04-000248-a 04.10.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків;
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 08 грудень 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до нього.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Київської обласної ради «Сервісно-ресурсний центр» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену 04.10.2020 (в новій редакції від 27.10.2020), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій від 04.11.2020, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою на закупівлю від 05.11.2020 № 96 та № 97, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МКОМ» (далі –
ТОВ «МКОМ») та товариства з обмеженою відповідальністю «Автомеханіка» (далі – ТОВ «Автомеханіка»), повідомлення про намір укласти договори
від 05.11.2020, договір про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти від 24.11.2020 № 24-11 (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 24.11.2020 № 1.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 частини другої стаття 4 Закону річний план закупівель не містить назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів).
Також встановлено, що Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначив розмір забезпечення тендерної пропозиції за лотом № 2: «Будівельне обладнання» 30 000,00 грн або 3,33 % від очікуваної вартості предмета закупівлі та за лотом № 3: «Автомобільний транспорт» 40 000,00 грн або 3,077 % від очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушив вимоги абзацу третього частини першої статті 25 Закону, яким визначено, що забезпечення тендерної пропозиції не може перевищувати 3 % очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг.
Крім того установлено, що Замовник на порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у частині другій «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вимагає дотримання учасниками норм законодавства України щодо застосування санкцій, зокрема Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014р.
№ 1702-VII, який втратив чинність на підставі Закону України від 06.12.2019
№ 361-ІХ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МКОМ» за лотом 1 – Комплект обладнання «Зварювальне виробництво» установлено наступне.
Відповідно до вимог Додатку 5 тендерної документації Замовник визначив форму «Тендерної пропозиції», учасник не повинен відступати від даної форми та заповнює всі пусті необхідні графи.
Проте ТОВ «МКОМ» в склади тендерної пропозиції надав інформацію за формою «Тендерна пропозиція» від 03.11.2020 № 37 яка не містить інформації щодо місця реєстрації, чим не дотримано вимоги пункту 5 Додатку 5 тендерної документації.
Відповідно пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовник визначив вимогу про надання у складі кваліфікаційної частини тендерної пропозиції проекту Договору із зазначенням порядку змін його умов (викладений в Додатку 4 до цієї тендерної документації) заповнений та засвідчений з боку учасника.
Однак, у складі своєї тендерної пропозиції учасник ТОВ «МКОМ» надав проект Договору із зазначенням порядку змін його умов без заповнення загальної частини з свого боку, чим не дотримався вимог пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник, за лотом 1 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «МКОМ» та прийняв рішення про намір укласти з цим учасником договір.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Автомеханіка» за лотом 3 – Комплект обладнання «Автомобільний транспорт» установлено наступне.
Відповідно пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації Замовник визначив, що Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті (інформація надається у вигляді окремої довідки в довільній формі щодо кожної із зазначених підстав передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено до 04.11.2020 року 00:00.
Дану інформацію учасник ТОВ «Автомеханіка» оприлюднив в електронній системі закупівель 06.11.2020, чим не дотримав вимоги пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації.
Відповідно пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції інформацію про те, що ознайомлений з проектом договору, що включає в себе істотні (основні) умовами договору, які зазначені в цій тендерній документації та погоджується з включенням їх до договору про закупівлю, якщо його пропозиція буде визнано найбільш економічно вигідною.
Однак у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомеханіка» відсутня інформація, що вимагалась пунктом 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
Проте, на порушення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником, за лотом 3 не відхилено тендерну пропозицію
ТОВ «Автомеханіка» та прийнято рішення про намір укласти з ним договір.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані, установлено порушення пункту 2 частини другої стаття 4 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 та абзацу третього частини першої статті 25 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «МКОМ» (лот 1) та ТОВ «Автомеханіка» (лот 3), установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до нього
- порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 2 частини другої стаття 4, абзацу першого частини третьої статті 22 та абзацу третього частини першої статті 25 Закону , а також усунення порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання договорів (лот 1 та лот 3) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відомості про справу
Київський окружний адміністративний суд
Єдиний унікальний номер справи 320/13870/20
Адміністративний позов
Номер провадження П/320/13870/20
Дата реєстрації 23.12.2020