Зміст
За результатами розгляду тендерної пропозиції, прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «Наша Спадщина», відповідно до висновків, викладених у розділі «Зміст доповіді та висновки тендерного комітету за результатами розгляду тендерної пропозиції» даного протоколу тендерного комітету від 03.09.2020 № 61, на підставах, визначених статтею 31 Закону:
- частиною першою статті 31 Закону, а саме: учасник процедури не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- частиною другою статті 31 Закону, а саме: тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,
у зв’язку з викладеним нижче:
1. Частина перша статті 31 Закону. Учасник процедури не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції, на виконання рішення тендерного комітету від 02.09.2020, протокол № 60, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.08.2020 № 16212-р/пк-пз, зокрема вказано, що усунення невідповідностей виконується учасником відповідно до переліку документів, визначених пунктом 2 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації, у відповідності до вимог тендерної документації, статті 26, статті 29 Закону.
03.09.2020 учасником ТОВ «Наша Спадщина» завантажені документи:
1. «Довідка» від 03.09.2020 № 185/ПР-08-20 з визначенням чотирьох об’єктів, у тому числі додатково до інформації, наданої учасником станом на дату розкриття:
«4. Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху в м. Ужгород, вул. Капітульна,9, пам’ятка архітектури національного значення, охоронний № 165 в м. Ужгород, Закарпатської області від 17.08.228 за № 17-рр Експертний звіт № 867 від 26.06.2008».
2. Лист від 03.08.2020 № 184/ПР-08-20 за підписом керівника ТОВ «Наша Спадщина», в якому ТОВ «Наша Спадщина» повідомляє тендерному комітету Рахункової палати, що проєкт «Науково-проєктна документація «Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху відповідає вимогам пункту 2 частини 5 розділу ІІ тендерної документації. Розроблений проєкт передбачає проведення реставраційних робіт з влаштуванням залів для проведенням конференцій, адміністративних, житлових, технічних та господарських приміщень в існуючому об’ємі горища пам’ятки, тобто проєкт передбачає проведення реставраційних робіт по облаштуванню (створенню) нових площ та об’ємів з пристосуванням їх до сучасних умов використання. Вказаний лист не містить посилання на нормативні документи щодо складу та змісту науково-проєктної документації, з врахуванням термінів та понять, визначених державними будівельними нормами з питань розроблення науково-проєктної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, згідно з якими учасником зформовано дане твердження.
3. Позитивний висновок комплексної державної експертизи по робочому проекту «Реконструкція існуючого даху «Резиденції Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху в м. Ужгород по вул. Капітульній» від 26.06.2008 № 867.
4. Реставраційне завдання на розробку науково-проєктної документації.
5. Дозвіл на виконання будівельних робіт № 611 від 16.04.2009 на виконання будівельних робіт з реконстукції існуючого даху резиденції єпископа з влаштуванням мансардних приміщень по вул. Капітульній, 9, в м. Ужгород.
6. Договір на виготовлення науково-проєктної документації «Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху в м. Ужгород, вул. Капітульна,9», пам’ятка архітектури національного значення, охоронний № 165, м. Ужгород, Закарпатської області» від 17.03.2008 № 17-рр.
Встановлено.
1. Листом від 03.08.2020 № 184/ПР-08-20 ТОВ «Наша Спадщина» наголошує, що проєкт «Науково-проєктна документація «Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху відповідає вимогам пункту 2 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації.
Водночас, пунктом 2 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасник повинен надати (завантажити в електронну систему закупівель) наступні документи, який підтверджує його відповідність такому кваліфікаційному критерію:
2) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
- довідка, у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника з інформацією щодо досвіду виконання учасником в якості генпроєктувальника аналогічного(-их) договору(-ів) на розробку науково-проєктної документації з реставрації пам’яток архітектури та містобудування для об’єктів класу наслідків (відповідальності) СС2 та/або СС3 протягом останніх років із такими відомостями: предмет договору, клас наслідків, № та дата експертного звіту, найменування та контакти замовника.
Під аналогічним договором до предмету закупівлі на розроблення науково-проєктної документації на реставрацію (з пристосуванням) адміністративної будівлі Рахункової палати на пл. Пушкіна, 1, м. Ужгород, Замовник розуміє договір на розроблення науково-проектної документації на реставрацію з пристосуванням будівлі під сучасні вимоги, що є пам’яткою архітектури та класу наслідків СС2 або СС3, з врахуванням термінів та понять, визначених державними будівельними нормами з питань розроблення науково-проєктної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, та визначення класу наслідків (відповідальності) об’єктів будівництва.
До зазначеної довідки учасник повинен надати у сканованому вигляді експертний звіт(-и), в якому/яких повинно бути зазначено клас наслідків (відповідальності) об’єкта СС2 або СС3, вид будівництва, аналогічний предмету закупівлі даного тендеру, відповідно до законодавства, та листи погодження розробленої учасником науково-проєктної документації державними органами по охороні культурної спадщини.
В довідці ТОВ «Наша Спадщина» від 03.09.2020 № 185/ПР-08-20 відсутня запитувана інформація: найменування та контакти замовника робіт щодо об’єкту п.4. Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху в м. Ужгород, вул. Капітульна,9, пам’ятка архітектури національного значення, охоронний № 165 в м. Ужгород, Закарпатської області від 17.08.2008 за № 17-рр Експертний звіт № 867 від 26.06.2008, що не відповідає вимогам замовника.
В експертному звіті «Позитивний висновок комплексної державної експертизи» від 26.06.2008 № 867 по робочому проєкту «Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху в м. Ужгороді по вул. Капітульній» відсутня інформація щодо класу наслідків (відповідальності) об’єкта, що не відповідає вимогам замовника.
Також визначений у висновку № 867 вид будівництва – реконструкція існуючого даху, не є аналогічним предмету закупівлі даного тендеру, та не відповідає вимогам замовника.
Таким чином, наданий експертний звіт не підтверджує відповідність учасника кваліфікаційному критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору.
В документах, завантажених учасником для усунення невідповідностей в тендерній пропозиції, відсутній Лист погодження розробленої учасником науково-проєктної документації щодо об’єкта «Науково-проєктна документація «Реконструкція існуючого даху «Резиденція Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху» державними органами по охороні культурної спадщини, який учасник зобов’язаний завантажити відповідно до вимог пункту 2 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації.
Таким чином, відсутність даного документа підтверджує невідповідність учасника кваліфікаційному критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до тендерної документації, під аналогічним договором до предмету закупівлі на розроблення науково-проєктної документації на реставрацію (з пристосуванням) адміністративної будівлі Рахункової палати на пл. Пушкіна, 1, м. Ужгород, Замовник розуміє договір на розроблення науково-проектної документації на реставрацію з пристосуванням будівлі під сучасні вимоги, що є пам’яткою архітектури та класу наслідків СС2 або СС3, з врахуванням термінів та понять, визначених державними будівельними нормами з питань розроблення науково-проєктної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, та визначення класу наслідків (відповідальності) об’єктів будівництва.
Враховуючи статус об’єкта - пам’ятки архітектури та містобудування, на підставі затверджених Замовником вихідних даних для об’єкта реставрації (з пристосуванням) технічні вимоги до предмета закупівлі визначені в тендерній документації також у відповідності до положень:
- Закону України «Про охорону культурної спадщини», Державних будівельних норм ДБН А.2.2-14-2016 «Склад та зміст науково-проектної документації на реставрацію пам’яток», якими зокрема визначається зміст понять «реставрація» та «пристосування».
Відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини»
пристосування - сукупність науково-дослідних, проектних, вишукувальних і виробничих робіт щодо створення умов для сучасного використання об'єкта культурної спадщини без зміни притаманних йому властивостей, які є предметом охорони об'єкта культурної спадщини, в тому числі реставрація елементів, які становлять історико-культурну цінність;
реставрація - сукупність науково обґрунтованих заходів щодо укріплення (консервації) фізичного стану, розкриття найбільш характерних ознак, відновлення втрачених або пошкоджених елементів об'єктів культурної спадщини із забезпеченням збереження їхньої автентичності.
Законом України «Про охорону культурної спадщини» та чинними ДБН А.2.2-14-2016 «Склад та зміст науково-проектної документації на реставрацію пам’яток» не визначено терміну та поняття «реконструкція».
Водночас, поняття «реконструкція» визначено ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»:
Реконструкція — перебудова прийнятого в експлуатацію існуючого об'єкта, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Відповідно до пункту 7 Реставраційного завдання вказана учасником будівля, споруджена з 1640 по 1644 роки, реставрована в 1968-1970 роках інститутом «Укрзахідпроектреставрація» м. Львів, тобто учасником надана інформація по реконструкції прийнятого в експлуатацію існуючого об’єкта.
Учасником наданий позитивний висновок комплексної державної експертизи від 26.06.2008 № 867, в якому визначено, що робочим проєктом передбачається саме проведення реконструкції існуючого трьох поверхового будинку з горищем та надбудовою мансардного поверху. Експертним висновком не визначено понять «реставрація», «пристосування».
Види запланованих будівельних робіт з реконструкції існуючого даху будівлі також підтверджені наданим учасником дозволом на виконання будівельних робіт № 611 від 16.04.2009.
Замовником встановлено невідповідність видів запланованих робіт, визначених в пункті 9 Реставраційного завдання на проєктування - ремонтно-реставраційні роботи, видам робіт, визначених у звіті про експертизу робочого проєкту з реконструкції існуючого даху будівлі від 26.06.2008 № 867 - реконструкція.
Відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини» та державних будівельних норм щодо реставрації пам’яток, в Реставраційному завданні зафіксовано цілі, завдання, напрями проведення науково-дослідних робіт, а також обсяги науково-проєктної документації. Реставраційне завдання є результатом виконання попередніх робіт, а не науково-проєктною документацією.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та розпорядчих актів Кабінету Міністрів України завершальним етапом проєктних робіт є будівельна експертиза розробленого проєкту.
За результатами розгляду встановлено, що у наведених вище документах щодо об’єкту «Реконструкція існуючого даху «Резиденції Єпископа» з влаштуванням мансардного поверху» в м. Ужгород по вул. Капітульній,9» відсутня інформація про розроблення науково - проектної документації на реставрацію з пристосуванням будівлі під сучасні вимоги, що є пам’яткою архітектури, в обсязі, за переліком та змістом, визначеними пунктом 2 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації.
Також учасником надана довідка наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (файл "Довідка досвід poботи.pdf"), у якій ТОВ "Наша Спадщина" зазначає інформацію про три аналогічні договори:
1) договір, укладений з Департаментом культури Закарпатської ОДА, предмет договору - робочий проект "Протиаварійні, реставраційні роботи покрівлі головної вежі "Донжон" та малої вежі оборонного муру "Невицький замок", охоронний №194, на території с. Камяниця, Ужгородського району, Закарпатської обл."; експертний звіт № 07¬0287-19 від 29.11.2019;
2) договір, укладений з Управлінням Мукачівської греко-католицької Єпархії, предмет договору - проект реставрації стінового живопису та іконостасу пам’ятки архітектури національного значення "Кафедральний собор", охоронний №164, в м. Ужгород, пл. А.Бачинського 1, Закарпатської обл."; експертний звіт №07-0155-20 від 02.06.2020;
3) договір, укладений з церковною громадою м. Глиняни; предмет договору - робочий проект "Протиаварійні роботи на будівлі церкви Успіння Пресвятої Богородиці, пам’ятка архітектури національного значення "Успінська церква", охорон. №1360 у смт. Глиняни, Золочівського району, Львівської області"; експертний звіт №07- 0287-19 від 29.11.2019;
клас наслідків - СС-3;
4) договори, зазначені у наведеній вище довідці (файли "Аналогічний догвір Ужгорожї", "Аналогічний договір Глиняниї", "Аналогічний договір Закарпаття"), а також листи-погодження Міністерства культури України та експертні звіти щодо розгляду проектної документації.
Як зазначено в рішенні адміністративної колегії від № 16212-р/пк-пз від 27.08.2020, та викладено вище в розділі викладених вище висновків замовника за результатами розгляду тендерної пропозиції даного протоколу, у наведених вище документах відсутня інформація про розроблення науково - проектної документації на реставрацію саме з пристосуванням будівлі під сучасні вимоги, що є пам’яткою архітектури.
Враховуючи викладене, наявні та не усунені на вимогу замовника невідповідності в документах пропозиції ТОВ «Наша Спадщина», що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, а саме наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, за результатами аналізу тендерної пропозиції учасника ТОВ «Наша Спадщина» з врахуванням завантажених додатково документів, встановлено, що учасник не виправив виявлені замовником та зафіксовані в рішенні вищевказаної адміністративної колегії від № 16212-р/пк-пз від 27.08.2020 після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
2. Частина друга статті 31 Закону. Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Пуктами 4), 5) частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на закупівлю робіт з розроблення науково-проєктної документації за об'єктом “Реставрація (з пристосуванням) адміністративної будівлі Рахункової палати (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення “Будівля банку” охоронний № 54-М), м. Ужгород, площа Пушкіна, 1», код ДК 021:2015: 71242000-6 – “Підготовка проєктів та ескізів, оцінювання витрат” визначено зокрема:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
4) Кошторисні розрахунки договірної ціни (зведений кошторис, кошторисний розрахунок робіт з розроблення стадії «Проєкт» з врахуванням експертизи проєкту з отриманням позитивного висновку (у тому числі у кошторисі відокремити вартість експертизи), кошторисний розрахунок робіт з розроблення стадії «Робоча документація». Форма, склад та зміст договірної ціни та розрахунків на виконання робіт повинні відповідати Національному стандарту України "Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво" ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 (з урахуванням змін і доповнень), ДБН А.2.2-14-2016 та інших будівельних норм та стандартів, відповідно до законодавства.
5) Календарний графік виконання робіт, із визначенням етапів робіт та строків їх виконання, відповідно до нормативних документів у галузі проєктування будівництва.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Наша Спадщина» не надані документи, що вимагались замовником пунктами 4), 5) частини 1 розділу ІІ тендерної документації, а саме:
4) Кошторисні розрахунки договірної ціни (зведений кошторис, кошторисний розрахунок робіт з розроблення стадії «Проєкт» з врахуванням експертизи проєкту з отриманням позитивного висновку (у тому числі у кошторисі відокремити вартість експертизи), кошторисний розрахунок робіт з розроблення стадії «Робоча документація». Форма, склад та зміст договірної ціни та розрахунків на виконання робіт повинні відповідати Національному стандарту України "Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво" ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 (з урахуванням змін і доповнень), ДБН А.2.2-14-2016 та інших будівельних норм та стандартів, відповідно до законодавства.
5) Календарний графік виконання робіт, із визначенням етапів робіт та строків їх виконання, відповідно до нормативних документів у галузі проєктування будівництва.
Враховуючі відсутність документів, що вимагались замовником від учасника у складі його тендерної пропозиції для підтвердження вимогам предмету закупівлі: Розроблення науково-проєктної документації за об'єктом “Реставрація (з пристосуванням) адміністративної будівлі Рахункової палати (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення “Будівля банку” охоронний № 54-М), м. Ужгород, площа Пушкіна, 1», код ДК 021:2015: 71242000-6 – “Підготовка проєктів та ескізів, оцінювання витрат”, за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Наша Спадщина» з врахуванням документів, завантажених на вимогу про усунення невідповідностей кваліфікаційним критеріям, замовником встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Наша Спадщина» вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до частини другої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерний комітет ухвалив рішення:
відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «Наша Спадщина», на підставах, визначених статтею 31 Закону:
- частиною першою статті 31 Закону, а саме: учасник процедури не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- частиною другою статті 31 Закону, а саме: тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
відповідно до результатів розгляду тендерної пропозиції та висновків, визначених вище.