Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діяла до 19.04.2020 року (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення закупівлі, річний план закупівель Комунального закладу «Поливанівський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) на 2020 рік, тендерну документацію Замовника, затверджену протоколом тендерного комітету від 03.04.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників ТОВ «ФУД ПОСТАЧ», ТОВ «Придніпровська перлина», протокол тендерного комітету Замовника від 22.04.2020 № 52, протокол засідання комісії щодо визначення переможця від 23.04.2020 № 55, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 23.04.2020, договір від 07.05.2020 № 50 та додаткову угоду до нього від 01.062020 №18, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 08.05.2020, пояснення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.06.2020, звернення ГО «Платформа Громадський Контроль» від 24.04.2020 № 742d4/20.
Моніторингом установлено, що на порушення вимог абзацу другого частини першої розділу II «Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 із змінами (далі – Порядок № 454), пунктів 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі визначено замовником за показником шостої цифри основного національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), тоді як предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Моніторингом установлено, що Замовником в електронній системі закупівель опубліковано річний план закупівлі картоплі UA-P-2020-01-11-003540-c очікуваною вартістю 271 012,00 грн та терміном проведення закупівлі у травні 2020 року.
Проте Замовником у квітні 2020 року оголошено закупівлю картоплі за номером UA-2020-04-03-001770-b, очікуваною вартістю 270 400,00 грн без внесення змін в річний план закупівлі щодо суми очікуваної вартості закупівлі та терміну проведення, що не відповідає нормам планування, визначеним частиною першою статті 4 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що Замовником на підставі протоколу засідання комісії з питань щодо роботи в системі Прозоро від 22.04.2020 № 52 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ФУД ПОСТАЧ», так як учасник не виконав свої зобов’язання, за раніше укладеним договором №120 від 08.10.2019 про закупівлю картоплі, що призвело до його дострокового розірвання. Проте,слід зазначити, що тендерна документація не містить підстав щодо відхилення тендерної пропозиції, якщо учасник раніше не виконав зобов’язань перед замовником. Крім того пропозиція учасника ТОВ «ФУД ПОСТАЧ» не містить інформацію щодо договору від 08.10.2019 №120. Інформація, викладена у зверненні ГО «Платформа Громадський Контроль» від 24.04.2020 № 742d4/20 підтверджена.
Водночас моніторингом установлено, що в тендерній пропозиції ТОВ «ФУД ПОСТАЧ» міститься проект договору, в якому відсутній пункт 5.3, а саме мінімальна партія поставки: картопля – 2000 кг, що не відповідає проекту договору, який є Додатком 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції переможця закупівлі, укладання договору про закупівлю - порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог абзацу другого частини першої розділу II Порядку № 454.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку) встановлено невідповідність нормам планування, визначеним частиною першою статті 4 Закону.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.