Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції до 19.04.2020, далі - Закон); розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Хоростківського міського комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 20.03.2020 №4, протокол розгляду тендерних пропозицій від 08.04.2020 №5, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум» (далі - ТзОВ «Кастум»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 09.04.2020 №6, повідомлення про намір укласти договір від 09.04.2020, відповідь Замовника на пояснення від 14.04.2020.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що Замовником в порушення:
- пункту 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено адреси уповноваженої особи, яка здійснює зв'язок з учасниками;
- пункту 13 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини першої статті 17 Закону, тендерна документація не містить вимог, встановлених пунктами 1 та 7 частини першої статті 17 цього Закону;
- пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини третьої статті 17 Закону, тендерна документація не містить спосіб документального підтвердження переможцем процедури закупівлі згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій від 08.04.2020 №5, встановлено порушення частини першої статті 30 Закону, а саме, Замовником згідно зазначеного протоколу безпідставно відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс Групп ЛТД» (далі – ТзОВ «Сервіс Групп ЛТД»), яка за результатами аукціону, що відбувся 06.04.2020 визначена найбільш економічно вигідною.
Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області 13.04.2020 на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднено запит про надання пояснень Замовнику щодо підстави відхилення учасника - ТзОВ «Сервіс Групп ЛТД», прийнятої протоколом уповноваженої особи Замовника від 08.04.2020 №5, зокрема, ним відхилено зазначеного учасника, який не виконав вимог кваліфікаційного критерію, встановленого Замовником (учасник вказав ціну без включення послуги з розподілу електричної енергії).
У відповідь на пояснення Замовником 14.04.2020 було оприлюднено лист ТзОВ «Сервіс Групп ЛТД» від 14.04.2020 за №13, у якому зазначено, що в тендерній пропозиції учасником була допущена технічна помилка, а саме: не було включено вартість послуги з розподілу електричної енергії.
Аналізом підстав відхилення Замовником ТзОВ «Сервіс Групп ЛТД» та наданого пояснення від 14.04.2020 встановлено, що вищезгаданий лист учасника не був поданий у його тендерній пропозиції (строк подання тендерних пропозицій згідно оголошення про проведення відкритих торгів – до 05.04.2020), при цьому Замовником у тендерній документації не було встановлено вимоги жодного кваліфікаційного критерію.
Отже, Замовником, в порушення частини першої статті 30 Закону безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТзОВ «Сервіс Групп ЛТД», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи від 09.04.2020 №6 визначено переможцем торгів ТзОВ «Кастум» (наступного учасника з найнижчою ціновою пропозицією за результатами аукціону) та цього ж числа оприлюднено повідомлення про намір укласти з ним договір.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що її складено з порушенням пунктів 2, 13 та 16 частини другої статті 22 Закону та частини першої і третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «Сервіс Групп ЛТД» встановлено порушення частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «Кастум» – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо усунення встановлених порушень шляхом відміни процедури закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.