Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.07.2020 № 32-од
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Віктор ГАЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у
Волинській області
від 13.07.2020 № 32-од
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-02-25-003233-c від 25.02.2020. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації оприлюдненій в електронній системі закупівель
встановлено порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла на час проведення закупівлі (далі – Закон), оприлюднення оголошення про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (додаток до річного плану) Старовижівської селищної ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 25.02.2020 б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» (далі – ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО»), протокол засідань тендерного комітету від 19.03.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 20.03.2020, договір про закупівлю від 15.04.2020 №51.
Проведеним моніторингом установлено, що Замовник за результатами розгляду та оцінки пропозиції ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» визнав його переможцем торгів та прийняв рішення про намір укласти договір (протокол засідання тендерного комітету від 19.03.2020 б/н) і 20.03.2020 оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Водночас, на порушення частини другої статті 32 Закону Замовник у термін, що перевищує 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір, уклав з ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» договір від 15.04.2020 №51.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог частини другої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності оприлюднення наміру укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору відповідно до законодавства і недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Перелік скарг порожній. Якщо Ви бажаєте подати скаргу
Увійти
або
Підписатися.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
брикети торфові
Тендер:
UA-2020-02-25-003233-c
Тип:
вимога
На кваліфікацію:
UA-2020-02-25-003233-c.a1
Дата:
24.03.2020 11:11
Стан:
дано відповідь
відміна рішення
Проаналізувавши закупівлю UA-P-2020-02-25-006513-c, код ДК 09110000-3 09112200-9 Торф та тендерну пропозицію ТОВ «Закарпатоблпаливо» повідомляємо, що згідно пункту 6 розділу 3 та додатку 2 тендерної документації Замовника (Старовижівська селищна рада) встановлено, що брикети торфові щодо якості повинні відповідати ДСТУ 2042-92 Технічні умови. Державні стандарти України (ДСТУ) – це нормативні документи, які діють на території України і використовуються усіма суб’єктами господарювання незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів.
Частиною другою статті 4 Закону України «Про стандартизацію», яка встановлює принципи, на яких базується державна політики у сфері стандартизації, серед інших визначено принцип добровільного застосування національних стандартів та кодексів усталеної практики, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами.
Аналогічна норма міститься у частині третьої статті 23 Закону України "Про стандартизацію".
Таким чином, Законом України "Про стандартизацію" встановлена модель національної стандартизації, відповідно до якої національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Згідно каталогу національних стандартів та кодексів станом на 01.03.2020 року ДСТУ 2042-92 є чинним нормативно-правовим актом (http://uas.org.ua/ua/natsionalniy-fond-normativnih-dokumentiv/katalog-normativnih-dokumentiv-2/). Відповідно до пункту 1.5. ДСТУ 2042-92 допустима норма зольності брикетів торфових для кожного підприємства повинна встановлюватись цим підприємством разом із місцевим інспекторським пунктом Української інспекції по контролю за якістю торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо». Згідно пунктів 2.1. та 2.2. ДСТУ 2042-92 прийомний контроль брикетів у Виробника проводить інспекція «Укрінспаливо» та Споживач або Постачальник має право проводити контрольну перевірку якості продукції разом із даною інспекцією.
Сертифікат відповідності виданий ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» не відповідає вимогам ПУНКТУ 2.1. ДСТУ 2042-92, адже органом сертифікації є Укрінспаливо, а не ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Більше того загальний термін зберігання брикетів торфових згідно пункту 5.2. ДСТУ 2042-92 становить 1 рік, а у сертифікаті відповідності взагалі не встановлено терміну дії документа та зберігання.
Отже, інформація зазначена у сертифікаті відповідності не відповідає нормам зазначеним у ДСТУ 2042-92, а також і тендерній документації Замовника (пункту 6 розділу 3 та додатку 2). В ціновій пропозиції учасника відсутні пояснення на підставі чого можна вважати дійсним сертифікат якості виданий ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
На підставі викладеного, враховуючи вимоги Тендерної документації, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст5,22,28 Закону України Про публічні закупівлі»
вимагаємо:
1) скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ «Закарпатоблпаливо» у відкритих торгах К 09110000-3 09112200-9 Торф, UA-P-2020-02-25-006513-c (протокол засідання тендерного комітету Старовижівської селищної ради від 19.03.2020 року);
2) Розглянути наступні тендерні пропозиції з переліку учасників, пропозиції яких вважаються найбільш економічно вигідними у порядку встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» та у відповідності до вимог Тендерної документації.
У разі не вжиття заходів, спрямованих на усунення порушень законних прав та інтересів ДП «Волиньторф»» залишаємо за собою право на оскарження дій Замовника, в порядку встановленому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та у судовому порядку.
Директор І. КИРИЧИК
Величко 4-09-63
Автор:
00426302, Державне підприємство "Волиньторф"
44614, Україна, Волинська область, с. Прилісне, Сойне,15
Учасником надано сертифікат якості № 013 від 28.02.2020року, виданий Державним підприємством «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Відповідно до інформації, зазначеної у сертифікаті, випробувальний центр має Атестат акредитації зареєстрований в реєстрі НААУ за № 20238, дійсний до 25.12.2024р. Мета випробування: перевірка зразків на відповідність ДСТУ 2042-92 Брикети торф`яні на комунально-побутові потреби. Технічні умови
ТД жодних вимог щодо того якою організацією виданий сертифікат якості не містить.
За таких обставин замовник не вправі надавати оцінку про відповідність сертифікату чи про дійсність сертифікату, а також робити висновки про наявність у ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» повноважень на видачу таких документів.
Щодо терміну зберігання брикетів торфових – то така вимога відсутня у ТД, також відсутня вимога про підтвердження такого терміну у сертифікаті, а отже, замовник не вправі вимагати підтвердження такої інформації учасником. Також у ТД відсутня вимога про зазначення у сертифікаті якості інформації про термін дії документа та про термін зберігання брикетів торфових.
Згідно з висновками випробувань, зазначеними у сертифікаті якості № 013 від 28.02.2020року показники зразка, переданого на дослідження відповідають вимогам ДСТУ 2042-92 та Додатку 2 до ТД, а отже, якість товару підтверджена учасником належним чином у відповідності до вимог ТД та підстав для відхилення немає.