Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Придбання персональних комп’ютерів)
Тема:
Навіщо дорого купувати найгірше?
Зміст:
Шановний Замовник,
З 2015 року всі закупівлі ПК у Міністерстві Фінансів виконуються оголошуються за специфікаціями, яким відповідає комплект, який складається з ПК у мікро формфакторі та Монітора, до якого ПК може кріпитися.
Мабуть, п’ять років тому це мало сенс, через те що Моноблоки за своїми характеристиками нагадували вертикально встановлений ноутбук.
Але п’ять років - неабиякий строк для індустрії.
На даний час, моноблоки нічим не поступаються незграбним комплектам з монітору та мікро ПК. Більш того, моноблоки перевищують комплекти за надійністю, легкістю обслуговування та зручністю експлуатації.
Але головна їх перевага полягає в тому, що сучасні моноблоки ж більш надійними та дешевшими за комплекти, що вимагаються, ще й споживають менше електроенергії.
Бюджет даних торгів дозволяє придбати задану кількість моноблоків, які значно перевищують за своїми технічними характеристиками комплекти з ПК та Монітору. В тому числі, порівняння основних виробників моноблоків та мікро ПК, таких як DELL, LENOVO, HP, ASUS, ACER доводить, що бюджет торгів є достатнім для придбання заданої кількості моноблоків, але з кращими характеристиками. А саме - за цю ж ціну можна закупити 160 Моноблоків з екраном 23,8"-24.0" та обсягом оперативної пам’яті щонайменше 16GB
Чи треба казати, що 23.8" - це фактичний стандарт екрану для офісних додатків та роботи в офісі? Чи треба казати, що 8 GB оперативної пам’яті - це фактичний мінімум для Windows 10 Pro, а спокійна робота без постійних затримок у додатках можлива лише починаючі з 16 GB?
Тоді - хто і з якою метою нехтує продуктивністю та ергономікою робочих місць співробітників міністерства заради застарілого концепту "купуємо компоненти та вішаємо один на одний", який виявляється тепер занадто дорогим та неприйнятним з точки зору ергономіки та продуктивності? В чиїх інтересах це робиться? Чи це просто інерція?
Пропонуємо, в інтересах користувачів та міністерства як державної установи організації, внести зміни до тендерної документації, а саме:
1) Дозволили пропонувати ПК у формфакторі моноблоку.
2) Збільшити розмір монітору, який вимагається, до 23.8", або Збільшити розмір оперативної пам’яті, що вимагається до 16GB, або збільшити і розмір монітору і обсяг пам’яті.
Бюджету торгів - більш ніж достатньо для закупівлі вказаної конфігурації. Потрібно лише бажання діяти в інтересах держави.
Дата оприлюднення звернення:
28.02.2020 17:25
Відповідно до пункту 29 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником, а не учасниками. В тендерній документації не забороняється учаснику пропонувати товар з кращими характеристиками за умови, що такі характеристики відповідатимуть вимогам додатку 3 тендерної документації замовника. Щодо формфактору персонального комп’ютера, то просимо звернути увагу, що в тендерну документацію 26.02.2020 були внесені зміни, а саме: абзац перший пункту «Формфактор персонального комп’ютера» таблиці №1. «Обов’язкові вимоги до технічних та якісних характеристик товару» додатку 3 тендерної документації викладено в новій редакції - «Надкомпактний настільний комп'ютер - Micro FF (MFF) з габаритами не більшими за (Ш х Д х В) 19см х 19см х 5см».
Дата оприлюднення відповіді:
04.03.2020 16:18