Закупівля «ДК 021:2015: (CPV) Фруктові та овочеві соки (15320000-7 (соки)» від Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
Лот 1 «ДК 021:2015: (CPV) Фруктові та овочеві соки (15320000-7 (соки)» Поставка в навчальні заклади Шевченківського району
Код ДК 021:2015
15320000-7 -
Фруктові та овочеві соки
Кількість
15 100
Одиниця виміру
літр
Адреса постачання
79000, Україна, Львівська область, Львів, ЗДО № 133, м. Львів, вул.. Грінченка, 14 та вул.. Грінченка,4а, ЗДО № 187, м. Львів, вул.. Чигиринська, 17, ЗДО № 14, м. Львів, вул.. Щурата, 2, ЗДО № 171, м. Львів, вул.. Г. Мазепи,5а, ЗДО № 154, м. Львів, вул.. Хвильового, 18, ЗДО № 106, м. Львів, вул.. Хвильового, 11, ЗДО № 150, м. Львів, вул.. Г. Мазепи,15а, ЗДО № 57, м. Львів, вул. Ю. Липи,33, ЗДО № 31, м. Львів, вул.. П.Панча,16, ЗДО № 167, м. Львів, вул. Масарика, 7, ЗДО № 116, м. Львів, вул. Джерельна,71, ЗДО № 104, м. Львів, Липинського,14, ЗДО № 121, м. Львів, вул.. Дашкевича, ЗДО № 144, м. Львів, вул. Б. Хмельницького,93, ЗДО № 95, м. Львів, вул. Гайдамацька,2а, ЗДО № 96, м. Львів,вул.. Клепарівська,31а, ЗДО № 55, м. Львів, вул.. Донецька,22, ЗДО № 147, м. Львів, вул. Шевченка,380, ЗДО № 184, «Лісова казка» м. Львів, вул. Величковського,12, ЗДО № 94,м. Львів, вул. Яцкова, 15 та Бортнянського,12
Дата постачання по
31.12.2020 16:25
Умова оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
„Замовник" оплачує вартість кожної партії поставленого товару за умови наявності відповідного бюджетного фінансування протягом 30 днів після отримання товару згідно накладних та рахунків
Лот 2 «ДК 021:2015: (CPV) Фруктові та овочеві соки (15320000-7 (соки)»Поставка в навчальні заклади Залізничного району
Код ДК 021:2015
15320000-7 -
Фруктові та овочеві соки
Кількість
15 300
Одиниця виміру
літр
Адреса постачання
79000, Україна, Львівська область, Львів, ЗДО №1, вул. О. Степанівни,48а; ЗДО №2, вул. Широка,78, вул.. Чижевського,43; ЗДО №6, вул. Левандівська,30; ЗДО №23, вул. Вернигори,7; ЗДО №26, вул. Гушалевича,5; ЗДО №30, вул. Низинна, 29; ЗДО №51, вул. Виговського, 43а; ЗДО №75, вул. Виговського,75; ЗДО №86, вул. Садова, 20; ЗДО №114, вул. Караджича,20; ЗДО №127, вул. С. Петлюри,19; ЗДО №136, вул. Каховська,10; ЗДО №139, вул. Ряшівська,25; ЗДО №160, вул. Роксоляни,27; ЗДО №166, вул. Кульчицької,10а; ЗДО «Казка», вул. Патона,24; ЗДО № 180, с.м.т. Рудно вул. Грушевського,56; ЗДО №168, вул. Кульпарківська, 182
Дата постачання по
31.12.2020 16:25
Умова оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
„Замовник" оплачує вартість кожної партії поставленого товару за умови наявності відповідного бюджетного фінансування протягом 30 днів після отримання товару згідно накладних та рахунків
Department for Education of Shevchenkivskyi and Zaliznychnyi Districts of the Administration of Education of Department for Humanitarian Policy of Lviv City Council
Повна назва
Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради
Повна назва (англійською мовою)
Department for Education of Shevchenkivskyi and Zaliznychnyi Districts of the Administration of Education of Department for Humanitarian Policy of Lviv City Council
Поштовий індекс
79022
Країна
Україна
Область або регіон
Львівська область
Населений пункт
Львів
Адреса
вул. Виговського, 34
Кваліфікація
Лот № 1
Лот 1 «ДК 021:2015: (CPV) Фруктові та овочеві соки (15320000-7 (соки)» Поставка в навчальні заклади Шевченківського району
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.04.2020 № 67
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.04.2020 № 67.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-02-05-003545-b 05.02.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків RISK 2-17_2
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 квітня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» в чинній на час проведення закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію по Лоту 1 та по Лоту 2: Товариства з обмеженою відповідальністю «ГолдПро» (далі - ТОВ «ГолдПро») та Фізичної особи-підприємця Баландюх Ірини Омелянівни (далі - ФОП Баландюх І.О.) в частині правомірності їх відхилення; тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Вагнер Олег Васильович (далі – ФОП Вагнер О. В.); протокол від 05.03.2020 № 118 (по Лоту 1 та Лоту 2), від 12.03.2020 № 123 (по Лоту 1), протокол від 17.03.2020 № 131 (по Лоту 1); повідомлення про намір укласти договір (по Лоту 1 та Лоту 2); договір про закупівлю від 06.04.2020 № 62/2020 по Лоту 1 (далі – Договір № 62/2020 по Лоту 1), від 06.04.2020 № 63/2020 по Лоту 2 (далі – Договір № 63/2020 по Лоту 2 ).
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено, що в частині 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником зазначено, що основні вимоги договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти.
Дану вимогу Замовник також зазначив у Додатку 4 до тендерної документації в Проекті договору про закупівлю.
За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону.
Відповідно до норм частини 3 статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
В переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним та вимогам установлені статтею, 17 Закону (розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Додатоку 2) тендерної документації Замовником визначено, що переможець у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає документи на виконання вимог статті 17 Зкону, зокрема:
- оригінал або нотаріально завірена копія документа (-ів) за визначеною законодавством формою виданий Уповноваженим на це органом з інформацією про те, що фізичну особу, яка є Переможцем, до кримінальної відповідальності не притягують, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше як 30-ти календарних днів давності відносно дати оприлюдненого на веб-порталі повідомлення про наміри укласти договір;
- довідка про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), видана відповідною Державною податковою інспекцією, що діє станом на дату подання документа.
Тендерною документацією (частина 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» та Додаток 2) Замовника визначено, що тендерна пропозиція відхиляється Замовником у разі якщо: переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону.
Відповідно до вимог частини 1 статті 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
За результатами проведних торгів встановлено, що переможцем торгів ФОП Вагнер О.В. (по Лоту 1 та Лоту 2) не надано (не завантажено в електронну систему) оригінал або нотаріально завірену копію документа (-ів) за визначеною законодавством формою, видану Уповноваженим на це органом з інформацією про те, що фізичну особу, яка є Переможцем, до кримінальної відповідальності не притягують, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше як 30-ти календарних днів давності відносно дати оприлюдненого на веб-порталі повідомлення про наміри укласти договір, а також довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), видана відповідною Державною податковою інспекцією, що діє станом на дату подання документа.
Однак, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Вагнер О.В. (по Лоту 1 та Лоту 2), який не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону та уклав з ним Договір № 62/2020 (по Лоту 1) на суму 365 420,00 грн та Договір № 63/2020 (по Лоту 2) на суму 370 260,00 гривень.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацювали автоматичні індикатори ризиків RISK 2-17_2 - не підтвердилася.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення частини 3 статті 17, частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Розглянувши висновок від 28.04.2020 з приводу моніторингу закупівлі «ДК 021:2015: (CPV) Фруктові та овочеві соки (15320000-7 (соки)» (UA-2020-02-05-003545-b) в якому зазначається, що: «за результатами розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення частини 3 статті 17, частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. Встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), а саме, що на порушення абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ФОП Вагнер О.В. (по Лоту 1 та Лоту 2), а укладено договір № 62/2020 (по Лоту 1) на суму 365 420,00 грн та Договір № 63/2020 (по Лоту 2) на суму 370 260,00 гривень», відділ освіти повідомляє, що:
- Замовником не порушено вимоги абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону (не відхилено тендерну пропозицію переможця ФОП Вагнер О.В. (по Лоту 1 та Лоту 2), оскільки ФОП Вагнер О.В., супровідним листом № 1 від 18.03.2020 надано безпосередньо замовнику документи, що вимагались вимогами додатку 2 до тендерної документації від переможця торгів, а саме: довідка відповідного податкового органу про відсутність заборгованості (чинна до 22.03.20 р.), довідка МВС, що станом на 14.03.2020 Вагнер Олег Васильович до кримінальної відповідальності не притягався та в розшуку не перебуває, остаточна цінова пропозиція (по лоту 1 та Лоту 2) (сканкопії зазначених документів надаємо вам при відповіді). Отже, дані документи надано з дотриманням вимог ст..17 Закону, так як 17.03.2020 замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір з ФОП Вагнер О.В. (по Лоту 1 та Лоту 2) на закупівлю «ДК 021:2015: (CPV) Фруктові та овочеві соки (15320000-7 (соки)», а документи надані 18.03.20 р. (до п’яти днів), і дані документи відповідають вимогам документації. У зв’язку з цим тендерний комітет не відхилив пропозицію учасника ФОП Вагнер О.В. (по Лоту 1 та Лоту 2) та уклав з ним договір(по Лоту 1 та Лоту 2) , керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (ч.3 ст. 17) та вимогами документації (Додаток 2) в якій не було передбачено форми подання документів. Тобто, документи переможця торгів могли бути надані замовнику, як шляхом опублікування в електронній системі, так і в інший спосіб (поштою або особисто). Відповідності до частини 3 статті 17 Закону та пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовника передбачено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати Замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною першою статті 17 Закону та тендерної документації. У разі ненадання переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, відповідно до всіх вимог документації в зазначені строки, Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до абз.2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону.
Крім того Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у відповіді на запит 61/2016 «Подання Переможцем документів відповідно до вимог ст. 17 Закону України "Про пубічні закупівлі". Яким чином здійснюється надання даних документів (за допомогою електронної системи чи у вигляді паперових документів)?» зазначено: «Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до статті 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
При цьому подання учасниками документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у паперовій формі Законом не передбачено.
У свою чергу, статтею 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Водночас, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Поряд з цим відповідно до частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Таким чином, перелік документів, які підтверджують згідно із законодавством відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а також форма надання такого підтвердження переможцем процедури закупівлі визначається замовником.
Варто також зазначити, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Крім того повідомляємо, що Замовником укладено договори (по Лоту1 та Лоту 2) відповідно до проекту договору зазначеного у тендерній документації.
Враховуючи наведене договір укладено відповідно до вимог чинного законодавства та може бути розірваним з підстав передбачених самим договором: « п.10.2. Дострокове розірвання договору допускається в разі:
- постачання недоброякісної продукції;
- порушення терміну постачання
- у разі невиконання зобов'язань Постачальником, повідомивши про це його у строк 20 днів; - за взаємною згодою Сторін.»
Ст. 37 Закону про публічні закупівлі зазначає підстави недійсності договору про закупівлю
1. Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону;
його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Враховуючи вищенаведене та висновок Вашого моніторингу, а також Вимоги нового Закону України «Про публічні закупівлі» від 19вересня 2019 року № 114-ІХ, який вступив в дію 19.квітня 2020 року, де в ч.6 ст17 закону чітко зазначено спосіб надання документів переможцем: «шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель», зобов’язуємося в подальшому в тендерних документаціях прописувати, що переможець торгів зобов’язується опубліковувати документи через електронну систему закупівель.