Відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником в тендерній документації
Відсутність підстав для відмови в участі згідно ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі"
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
25.03.2020 № 66
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 25.03.2020 № 66
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
10
UA-2020-01-22-002802-с 22.01.2020 Регіональна філія «Придніпровська залізниця» ПАТ «Українська залізниця»
(код ЄДРПОУ 40081237) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ "Українська залізниця" (далі – Замовник) на 2020 рік UA-P-2020-01-22-002526-с, оголошення про проведення закупівлі, тендерна документація, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ "ВОГ КАРД" (далі переможець) та ТОВ «А95.МЕ», протокол розгляду тендерних пропозицій від 27.02.2020 №2702205117531, повідомлення про намір укласти договір опублікований 27.02.2020, договір від 17.03.2020 № ПР/НХ-20106/НЮ, додаткова угода від 31.03.2020 №1.
За результатами моніторингу встановлено, що в тендерній пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» міститься банківська гарантія, видана приватним акціонерним товариством «АЙБОКС БАНК» від 18.02.2020 №483-0220/WGKt. Зазначена банківська гарантія не відповідає вимогам пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», якими визначено, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Проте строк дії вищевказаної банківської гарантії щодо забезпечення тендерної пропозиції (по 21.05.2020) відповідно до дати розкриття тендерних пропозицій (20.02.2020) складає 91 день. При цьому пунктом 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція, що не супроводжуються вищезазначеним забезпеченням, або надане учасником забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам тендерної документації, відхиляється Замовником.
Крім того, моніторингом установлено, що на порушення умов п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, проект договору, який викладено учасником у складі тендерної пропозиції (файл 7. ДОД 5.pdf), скріплений підписом уповноваженої особи за довіреністю, а не підписом керівника ТОВ «ВОГ КАРД», що у свою чергу не може свідчити про ознайомлення з основними умовами договору і водночас про згоду з їх змістом.
Поряд із зазначеним, на порушення вимог пунктів 2), 2.2) розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації відсутня інформація (довідка) щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону відносно службової (посадової) особи Йоржик Юрій Васильович, яким підписана тендерна пропозиція ТОВ «ВОГ КАРД» шляхом накладання ЕЦП (Результат перевірки підпису (https://czo.gov.ua/verify).
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВОГ КАРД», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» (протокол розгляду тендерних пропозицій від 27.02.2020 №2702205117531) Замовником не прийнято рішення про визнання ТОВ «ВОГ КАРД» переможцем та рішення про намір укласти договір, але в електронній системі закупівель 27.02.2020 року оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, чим не дотримано вимоги частини шостої статті 28, частини першої статті 32 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог частини шостої статті 28, пункту чотири частини першої статті 30, частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
НАЧАЛЬНИКУ
СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
ВАСИЛЬЄВУ О.В.
Шановний Олександре Володимировичу!
Стосовно процедури закупівлі UA-2020-01-22-002802-c ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, А-95, талони або скретч-карти (Україна) очікуваною вартістю 3 397 982,40 грн ( далі – ЗАКУПІВЛЯ) повідомляю таке.
Щодо банківської гарантії, виданої приватним акціонерним товариством «АЙБОКС БАНК» від 18.02.2020 №483-0220/WGKt, яка міститься у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» ( далі – ГАРАНТІЯ), слід зазначити таке. Відповідно до термінології, визначеної Цивільним Кодексом України, строком є певний період у часі, зі спливом якого пов’язана дія чи подія, яка має юридичне значення. З точки зору замовника строк дії ГАРАНТІЇ має впливове значення як юридичний факт, тобто дія чи подія, яка набуває юридичного значення зі спливом строку в частині настання кінцевого строку можливості отримання коштів, що мають надійти як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику). В тендерній документації( додаток1) зазначено, що строк дії тендерної пропозиції становить не менше 90 днів, тобто забезпечення тендерної пропозиції – ГАРАНТІЯ – також беззаперечно має діяти не менше 90 днів. Разом з тим слід зауважити, що в умовах тендерної документації відсутній наголос на те, що строк дії гарантії не може бути більшим 90 днів. Водночас, внесення змін до тендерної документації, що спричиняє подовження кінцевого строку подання пропозицій, зумовлює необхідність подовження строку дії банківської гарантії. З огляду на викладене, строк дії ГАРАНТІЇ протягом 91 днів було розцінено як такий, що встановлений з урахуванням можливого подовження терміну дії ГАРАНТІЇ у разі внесення змін до тендерної документації, та як такий, що є не менше 90 днів, інакше кажучи, як такий, що відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до ст.28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом.
Форми документів у сфері публічних закупівель затверджені наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель” (далі – Наказ) відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону. Водночас Наказом встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Таким чином, у протоколі розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД», чітко дотримуючись форми протоколу розгляду тендерних пропозицій, затвердженої Наказом, внесена уся обов’язкова інформація, а саме : « п.7.Результат розгляду тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції / допущення до аукціону) зазначено: « оцінкою наданих пропозицій на закупівлю ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, А-95, талони або скретч-карти (Україна) визнати такою, що має найбільш економічно вигідну ціну; відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації; відсутні підстави для відмови в участі згідно ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерну пропозицію ТОВ «ВОГ КАРД», тим самим було зазначено всі підстави, за якими кваліфікується переможець закупівлі згідно зі ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» . З огляду на викладене, протокол розгляду зазначеної вище тендерної пропозиції є протоколом про визначення переможця відкритих торгів.
Згідно з вимогами Закону, після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій – протоколу визначення переможця протягом одного дня після прийняття такого рішення, електронною системою закупівель автоматично формується повідомлення про намір укласти договір з переможцем. Підтвердженням зазначеної дії є Форма повідомлення про намір укласти договір, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель”, в якій зазначено , що даний документ заповнюється електронною системою закупівель автоматично, а також інформація з офіційного сайту https://infobox.prozorro.org/faq( скріншот додається).
Отже, як підсумок, слід зазначити, що результатом оприлюднення у відповідності до вимог ст.10 Закону протоколу розгляду тендерних пропозицій, що є водночас протоколом про визначення переможця закупівлі, є повідомлення про намір укласти договір з переможцем закупівлі, яке автоматично формує та розсилає учаснику тендерних торгів електронна система. Згідно зі ст.32 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Таким чином, було укладено договір поставки з ТОВ «ВОГ КАРД» № ПР/НХ-20106/НЮ, при цьому порушення Закону при проведенні процедури закупівлі - відсутні.
Вимогами п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено : «У разі підпису документів тендерної пропозиції представником учасника (уповноваженою особою) у довіреності, або іншому документі, що підтверджує повноваження особи на підписання документів обов’язково повинні бути вказані повноваження на представлення інтересів Учасника в процедурах закупівлі та на підпис документів тендерної пропозиції». На виконання зазначеної вимоги в тендерній пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» представлено довіреність від 01.04.2019 № 560, видану на ім’я Бєляєвої Тетяни Григорівни , в якій чітко прописано повноваження на представлення інтересів Учасника в процедурах закупівлі та на підпис документів тендерної пропозиції, а також на укладання та підписання договорів поставки за результатами процедур закупівель. Таким чином, наявність підпису Бєляєвої Т.Г. на проекті договору є підтвердженням відповідності вимогам тендерної документації в частині умови щодо надання проекту договору (ДОДАТОК №5), скріпленого підписом керівника, що свідчить про ознайомлення з основними умовами договору і водночас про згоду з їх змістом .
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» надано Інформаційну довідку про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі від 23.12.2019 вих. № 414/34 , в якій зазначено що « службову(посадову) особу учасника Біляєву Т.Г., яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення . Таким чином наявність в тендерній пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, сформованої в електронній формі та відтвореної на папері, яка підтверджує що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі(за довіреністю тощо), видану на ім’я Бєляєвої Т.Г., повністю підтверджувала відповідність тендерної пропозиції вимогам п.2.2 додатку 2 тендерної документації.
Водночас слід звернути увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює обов’язкових вимог щодо накладення ЕЦП на тендерну пропозицію. Подані учасниками пропозиції автоматично допускаються до оцінки, замовник відхиляє тендерні пропозиції виключно з підстав, передбачених у ст. 30 Закону. Зокрема, у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. З цього слідує, що сама по собі відсутність ЕЦП учасника не є підставою для відхилення його тендерної пропозиції, крім випадків, якщо така вимога встановлена в ТД. В тендерній документації на закупівлю UA-2020-01-22-002802-c ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, А-95, талони або скретч-карти (Україна) вимога щодо обов’язкового накладання ЕЦП на тендерну пропозицію відсутня. Таким чином наявність електронного цифрового підпису Йоржика Юрія Васильовича ( директора) не є визначальним критерієм для підтвердження відповідності умовам тендерної документації в частині надання документу на вимогу п.2.2 додатку 2, позаяк на виконання зазначеної вимоги у складі пропозиції ТОВ «ВОГ КАРД» надано довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, сформовану в електронній формі та відтворену на папері, яка підтверджує, що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі(за довіреністю тощо( довіреність від 01.04.2019 № 560)), видану на ім’я Бєляєвої Т.Г.
З огляду на викладене, пропозиція ТОВ «ВОГ КАРД» повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Заступник голови тендерного комітету В.В.Семковський
Вик. Губаренко В.А., 793-19-85