Обгрунтування використання переговорної процедури
ОБГРУНТУВАННЯ
застосування переговорної процедури закупівлі
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 889 «Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ» утворений Головний сервісний центр МВС (далі – ГСЦ МВС). З метою виконання завдань та функцій, передбачених Положенням про Головний сервісний центр МВС, затвердженим наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.11.2015 № 1393
(у редакції наказу МВС від 26.11.2018 № 955), ГСЦ МВС використовує у своїй діяльності територіально-розгалужену національну автоматизовану інформаційну систему Департаменту Державної автомобільної інспекції (далі – НАІС).
Вищевказана система НАІС у березні 2016 року була передана з балансу Департаменту Державної автомобільної інспекції МВС України (далі – ДДАІ МВС України) на баланс ГСЦ МВС.
У експертному висновку Інституту програмних систем Національної академії наук України від 29.01.2019 № 239/1-11 зазначено, що метою виконання закупівлі послуг щодо консультування, супроводження та технічна підтримка комп’ютерної програми «Національна автоматизована інформаційна система Департаменту Державної автомобільної інспекції» є підтримка безперебійності функціонування даної комп’ютерної програми.
Первинна розробка програмного забезпечення НАІС здійснювалась у рамках виконання договору від 26.10.2011 № 1001030/3, виконавцем якого було
ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал», яке видало на нього гарантійні зобов'язання.
Виключні майнові права на комп’ютерну програму «Національна автоматизована інформаційна система Департаменту Державної автомобільної інспекції» належали
ДДАІ МВС України, а авторські права належать фахівцям ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал» (рішення Державної служби інтелектуальної власності України про реєстрацію договору, який стосується права автора на твір від 08.10.2012 за № 2002). У лютому 2016 року всі майнові права на твір «Комп’ютерна програма «Національна автоматизована інформаційна система Департаменту Державної автомобільної інспекції» були передані ГСЦ МВС (договір про передачу майнових прав від 19.02.2016 № 25).
НАІС у подальшому також супроводжувалася ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал» (договори від 30.10.2013 № 2240/14 щодо послуг з технічної допомоги; від 14.06.2016 № 74, від 13.03.2017 № 60 та від 01.03.2018 № 61 на послуги щодо консультування, супроводження та технічної підтримки НАІС).
Також, у березні 2018 року ГСЦ МВС через переговорну процедуру закупівлі був укладений договір із ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал» щодо надання послуг з розробки АРМ «ЦНАП-клієнт» НАІС для надання деяких адміністративних послуг системи сервісних центрів МВС через центри надання адміністративних послуг, у жовтні 2018 року – договір щодо надання послуг з розробки підсистеми НАІС «Обмін інформацією з Національним агентством з питань запобігання корупції», у листопаді 2018 року – договір щодо надання послуг з розробки підсистеми НАІС «Обмін інформацією з органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».
Протягом 2019 року виконувались роботи з надання послуг, пов’язаних з програмним забезпеченням НАІС, зокрема таких:
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі логу помилок за минулий день задля виявлення потенційних проблем і їх усунення та визначення виконавців для виправлення і обробки;
- аналіз швидкості та оптимізації запитів та роботи з оптимізації;
- моніторинг кількості запитів;
- розробка нових звітів для ГСЦ МВС;
- оптимізація існуючих звітів;
- обробка інцидентів за результатами аналізу логу помилок;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі журналу подій (в тому числі і несанкціонований доступ) за минулий день та визначення виконавців для виправлення і обробки;
- обробка інцидентів за результатами аналізу журналу подій (в тому числі припинення спроб несанкціонованого доступу);
- обробка таймінгів АРІ (інтерфейс програмування додатків) за результатами аналізу журналу таймінгів і призначення виконавців для обробки;
- обробка таймінгів АРІ для виявлення вузьких місць в роботі системи та запобігання різкого зниження продуктивності;
- обробка таймінгів АРІ за результатами аналізу журналу таймінгів в частині звітних форм, книг обліку та призначення виконавців для обробки;
- аналіз коректності побудови послідовностей документів реєстрації ТЗ (історії ТЗ) за даними тестового сервера і призначення виконавців в разі виявлення невідповідностей; коригування невідповідностей в частині побудови послідовностей документів реєстрації ТЗ (історії ТЗ);
- аналіз консістентності даних в пошукових таблицях оперативного і аналітичного пошуку до таблиць сховищ за даними тестового сервера і призначення виконавців в разі виявлення неузгодженості даних;
- коригування неузгодженості даних в пошукових таблицях до таблиць зберігання;
- проведення навантажувального стрес-тестування за даними тестового сервера з метою встановлення відповідності вимогам по швидкодії і стабільності з причин щомісячного збільшення об’ємів збережених даних;
- оптимізація продуктивності за результатами навантажувального стрес-тестування; усунення ризиків збоїв в роботі ПЗ;
- усунення виявлених дефектів ПЗ;
- перевірка обміну даних;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі логу помилок за минулий день задля виявлення потенційних проблем і їх усунення та визначення виконавців для виправлення, обробка і усунення;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі журналу подій (в тому числі і несанкціонований доступ) за минулий день та визначення виконавців для виправлення і обробки задля виявлення потенційних проблем і їх усунення; аналіз поточних даних на відповідність обліку надходження, витрат, залишків, резервування спецпродукції та виправлення проблем, у разі наявності, постановка задач, виконання та їх тестування;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі логу помилок за минулий день задля виявлення потенційних проблем і їх усунення та визначення виконавців для виправлення, обробка та усунення;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі логу помилок за минулий день задля виявлення потенційних проблем і їх усунення;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі журналу подій(в тому числі несанкціонований доступ) за минулий день задля виявлення потенційних проблем і їх усунення;
- обробка листів-замовлень «ГСЦ МВС» та внесення змін у функціонал та дані по листам «ГСЦ МВС»;
- консультація співробітників сервісних центрів;
- контроль роботи механізму використання ЕЦП;
- формування журналів роботи системи для аналізу;
- контроль виконання механізмів резервного копіювання;
- моніторинг на наявність повільних запитів;
- контроль дискового простору;
- контроль журналів помилок БД;
- контроль роботи шедулерів;
- контроль роботи інтеграційних механізмів;
- формування лог файлів для розробників;
- формування лог файлів для аналітиків;
- контроль доступності сервісів;
- аналіз зареєстрованих інцидентів на основі логу помилок за минулий день та визначення виконавців для виправлення і обробки;
- аналіз оптимізації швидкості, тощо.
Зважаючи на важливість впровадження модуля розширеного адміністрування та масштаби програмного забезпечення НАІС, заміна виконавця послуг розробки програмного забезпечення призведе до порушення уніфікації, стандартизації та інформаційно-технологічної несумісності технології адміністрування даного програмного забезпечення, або виникнення проблем технічного та технологічного характеру, пов’язаних з веденням баз даних та, як наслідок, викривлення даних у системі.
Враховуючи викладене, наявні підстави застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 5 частини другої статті 35 Закону, а саме потреба здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями чи послугами, якщо заміна попереднього надавача послуг може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 35 Закону тендерний комітет
ГСЦ МВС направив лист від 22.10.2019 № 31/20601 на адресу ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал» про участь у переговорах та надання необхідних документів про відповідність Учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону.
ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал» надало для перевірки кваліфікаційним вимогам наступні документи:
– інформаційну довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка містить таку інформацію: найменування обладнання, кількість, технічний стан, форма власності;
– інформаційну довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка містить таку інформацію: П.І.Б., кваліфікація, посада, стаж роботи;
– інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору(-ів) (за останні два роки), яка містить наступну інформацію: дата та номер договору, найменування замовника, предмет договору, сума договору, загальний строк дії договору;
– копії договорів;
– копію Статуту;
– копію свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість;
– документ, яким надано повноваження представнику діяти від імені Учасника.
З наданих документів вбачається, що документація ТОВ «Д.І.О.-Трейдер Інтернаціонал» відповідає кваліфікаційним критеріям Замовника.
З метою здійснення закупівлі послуг за предметом: «Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням – за кодом ДК 021:2015 – 72260000-5 (Послуги із доопрацювання комп’ютерної програми «Національна автоматизована інформаційна система Департаменту Державної автомобільної інспекції»)» пропонується обрати процедуру закупівлі – переговорну процедуру закупівлі.