Тендерний комітет ознайомився з вимогою №UA-2019-08-18-000016-b.b1 (надалі — Вимога / Скарга), що подана учасником ТОВ "В2В СОЛЮШНЗ", Код ЄДРПОУ:42286822 (далі — Учасник / Скаржник) щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 32320000-2. Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (мультимедійне обладнання)” [оголошення на prozorro.gov.ua: UA-2019-08-18-000016-b ? b5a64be5cb844a3aa78108a823bc9182], у якій Учасник зазначає про “... підтвердження своєї високої кваліфікації в предметі закупівлі.".... та вимагає “...відмінити дискваліфікацію учасника ТОВ «В2В Солюшнз» та визнати ... пропозицію переможною, як найбільш економічну вигідну ..”, за результатами якої прийшов до висновку, що Учасник не розуміє суті самих вимог зазначених Замовником у тендерній документації (наглядним прикладом чого є відхилена тендерна пропозиція Учасника, через порушення ним вимог / умов кваліфікаційного критерію, установленому у п. 3.1.2 Розділу І Додатку №2 до тендерної документації), та Учасник не ознайомився належним чином з умовами тендерної документації та оприлюдненим протоколом засідання тендерного комітету від 24 вересня 2019 року щодо відхилення його тендерної пропозиції.
Окрім цього, повідомляємо, що Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) не передбачено право учасника вимагати безпосередньо від Замовника скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі та надання пояснень Замовником з приводу прийнятих рішень, дій чи бездіяльності, відносно інших учасників процедури закупівлі, окрім самого Скаржника, так як:
- згідно частини 1 статті 23 Закону, Учасник має лише право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2019-08-18-000016-b та сплив 24 серпня 2019 о 09:00, а тому вимога №UA-2019-08-18-000016-b.b1 не підлягає розгляду Замовником в цій частині;
- щодо ч. 3 ст 30 Закону, то дана норма передбачає лише звернення з вимогою до Замовника лише у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, та в такому разі, може повторно звернутися до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, але не дає права Учаснику звертатися з вимогою щодо надання роз'яснень відносно інших пропозицій учасників процедури закупівлі чи з вимогою скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі, а тому вимога №UA-2019-08-18-000016-b.b1 не підлягає розгляду Замовником в цій частині;
- порядок оскарження процедур закупівлі, передбачений ст. 18 Закону та згідно п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону, орган оскарження - Антимонопольний комітет України.
А отже, враховуючи усе вищевикладене, можемо прийти до висновку, що подана Скарга не підлягає розгляду Замовником та не відповідає вимогам ст. 18 Закону, оскільки Замовник не є органом оскарження.
Окрім цього, надаємо додаткову інформацію стосовно причини невідповідності пропозиції ТОВ "В2В СОЛЮШНЗ" умовам тендерної документації, із зазначенням детальних, аргументованим та вичерпних причин відхилення тендерної пропозиції:
Замовником, 24.09.2019, керуючись основними принципами здійснення закупівель та чинним законодавством у сфері публічних закупівель, на виконання вимог ч. 4 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”, проведено об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції ТОВ "В2В СОЛЮШНЗ" на предмет її відповідності умовам тендерної документації та вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”.
За результатами даного розгляду встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ "В2В СОЛЮШНЗ" не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки, згідно умов п. 3 Розділу І Додатку №2 до ТД, замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, та відповідно до п. 3.1.2 даного розділу, встановлено вимогу про надання у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі копій або оригіналів всіх аналогічних договорів, які були зазначені у довідці та одного з документів, до кожного з них, про їх виконання — видаткових накладних та/або актів (копії або оригінали).
Натомість учасником процедури закупівлі проігноровано дану вимогу та у складі його тендерної пропозиції не надано копій або оригіналів видаткових накладних та / або актів до договору поставки товару №203 від 17 грудня 2018 року, який був зазначений у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (детальніше слід дивитись файл – “4. Довідка досвід_аналогічних договорів.pdf” та “4.1. Досвід_аналогічних договорів_підтвердження_ТВ_панели.zip” від 29 серпня 2019 21:35)
- чим порушено умови п. 3.1.2 Розділу І Додатку №2 до ТД, п. 1 Розділу ІІІ тендерної документації.
Причому, слід зауважити, що ТОВ "В2В СОЛЮШНЗ", не використало своє право, що передбачене ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі”, та у визначений строк не звернулося до Замовника з проханням надати роз'яснення стосовно умов пункту 3 Розділу 1 Додатку №2 тендерної документації та не враховано роз'яснення Департаменту регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначено, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017.
А отже, враховуючи усе вищевикладене, Замовником правомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ "В2В СОЛЮШНЗ", відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі”, як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому п. 3.1.2 Розділу І Додатку №2 до тендерної документації.
Щодо пропозиції ТОВ "КРЕО СІНЕРЖІ" та технічних вимог тендерної документації, слід зазначити, що відповідно до умов п. 1 Додатку №1 до тендерної документації, - технічні, якісні та кількісні характеристики, запропонованого учасниками процедури закупівлі товару, повинні відповідати або бути кращими за наведені у цьому додатку показники (або бути еквівалентними, аналогічними тощо), причому згідно його п. 3 зазначено, що “Усі посилання у цьому Додатку 1 до тендерної документації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент". Окрім цього, слід звернути увагу на те, що згідно п. 9.3 Додатку №1 до тендерної документації, якщо запропонований учасником процедури закупівлі товар є аналогічним за параметрами (технічними, якісними, кількісні та іншими характеристиками предмета закупівлі) та / або відрізняється від тих, що вимагаються замовником у цьому додатку до тендерної документації, то в такому разі учасник у складі його тендерної пропозиції повинен обов’язково надати порівняльну таблицю цих параметрів з відомостями щодо їх відповідності (або не відповідності) необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації Додатку №1 до тендерної документації. У наданій таблиці, учасник процедури закупівлі, обов'язково зазначає повне найменування запропонованого товару (марку, модель, артикул і т.п.), що має містити характеристики, які відповідають вимогам зазначеним у технічній специфікації Додатку №1 до тендерної документації.
Згідно п. 9 Додатку №1 до тендерної документації, учасник процедури закупівлі, повинен обов’язково подати, як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності запропонованого товару документи згідно даного переліку, зокрема інформаційну довідку (в довільній формі, за підписом і печаткою) від учасника процедури закупівлі, яка містить інформацію, що підтверджує відповідність його тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі, встановленим цим Додатком. Окрім цього, у даній довідці потрібно обов'язково зазначити повне найменування запропонованого товару (марку, модель, артикул і т.п.), а також країну виробництва товару та найменування його виробника.
На виконання вищезазначених вимог тендерної документації ТОВ "КРЕО СІНЕРЖІ" у складі його тендерної пропозиції надано відповідні документи в яких він зазначає про відповідність запропонованого еквівалентного товару вимогам технічної специфікації Додатку №1 до тендерної документації.
Враховуючи усе вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для задоволення вимог Скаржника, у зв’язку з чим, прийнято рішення відмовити Скаржнику у задоволені його Вимог.
Разом з тим, якщо Скаржник вважає, що його права та інтереси порушені внаслідок прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, за ним зберігається право на оскарження таких рішень Замовника до органу оскарження у встановлені Законом строки.