Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі по тексту - Закон), установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Керуючись положеннями частини 1 статті 23 Закону, щодо порядку надання роз’яснень до процедури закупівлі відкриті торги повідомляємо: «Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону». Оскільки, ні законом, ні наказом Мінекономрозвитку України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» №490 від 22.03.2016 року не передбачено документальну форму оприлюднення такого роз’яснення інформуємо, що відповідь від імені Замовника закупівлі надається у електронній формі заповнення відповідного рядка на електронному майданчику в системі електронних закупівель «Prozorro».
За результатами розгляду даної вимоги : UA-2019-08-09-001546-b.a1 по суті, з урахуванням інформації наданої начальником технічного відділу встановлено та повідомляється наступне.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент", крім того відповідно до ч.3 ст.22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити».
Відповідну інформацію Замовником наведено в Додатку № 5 тендерної документації Замовника, що має назву «Інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» ID закупівлі UA-2019-08-09-001546-b.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Відповідно до тендерної документації Замовника не встановлено «окремих» вимог до кваліфікаційних критеріїв учасників, щодо обладнання та матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а є навпаки спрощеними та зрозумілими, для забезпечення та створення конкурентного середовища та розвитку добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель, а технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в частині, встановлення максимальної довжини автобусів не більше 9000мм, які визначені Замовником виходячи з наступного.
Основною причиною визначення габаритних розмірів рухомого складу є умови його експлуатації на маршрутах, які обслуговує підприємство, зокрема всі автобуси КП «Полтаваелектроавтотранс» працюють за міською програмою «Місто без околиць». Тобто, всі 12 маршрутів, на яких працюють автобуси, курсують між центральною частиною міста та віддаленими районами Полтави, де відсутні повноцінні розворотні кільця та шириною дороднього покритття менше 4 м, та де 13 років тому взагалі не було автобусного сполучення. Відповідно до наведеної Вами моделі автобуса Еталон-А08128, проаналізовано його габаритні характеристики. З них виходить, що автобус Еталон-А08128 має більший радіус повороту (відповідно довжина 9440 та база 4900 мм), ніж автобус Богдан-А09202 (які станом на дату розгляду вимоги використовує підприємство), довжина якого складає 7430 мм, база – 3815 мм. Виходячи з того, що довжина автобуса безпосередньо впливає на його радіус повороту, ми не бачимо сенсу вносити зміни в тендерну документацію щодо збільшення довжини автобусів.
Крім того важливим фактором, є обслуговування та зберігання рухомого складу, так виробничі цехи підприємства проектувалися та будувалися для тролейбусного рухомого складу, до 2006 року КП «ПЕАТ» експлуатувало виключно тролейбуси. Відповідно, всі ремонтні бокси з ремонтними ямами будувалися на розрахунок вміщення одночасно двох тролейбусів з габаритною довжиною 12,9 метрів кожен. З цієї причини, довжина ремонтної канави становить 28 метрів. З 2006 року на підприємстві почали експлуатуватися автобуси типу Богдан-А09202, довжина яких складає 7430 мм. В експлуатації виявилося, що на одну тролейбусну яму стає три автобуси, що є важливим фактором при організації раціонального розміщення автобусів при ремонті та обслуговуванні, а також при розміщенні автобусів на ямах в цехах в зимовий період, коли можливі значні низькі температури повітря. Виходячи з цього, максимальна довжина автобусів повинна бути не більше 9 м, адже 3 авт. х 9 м =27 м плюс по півметра між автобусами. Всього виходить 28 метрів. З цієї причини три автобуси Еталон-А08128, які мають довжину 9440 мм, розмістити на тролейбусній ремонтній ямі підприємства не є можливим.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не вбачає жодних положень, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, оскільки ініціатором вимоги додатково наведено, як приклад дві моделі автобусів різної марки вітчизняних виробників зокрема, Атаман А092Н6 (довжина 8220 мм), Богдан А221.12 (довжина 8210 мм,), які підпадають під вимоги та умови, щодо довжини транспортних засобів, слід зазначити, що імпортні моделі автобусів таких, як МАЗ-206 (Республіка Білорусь), або Yutong ZK6852HG (Китай) мають також довжину до 9000 мм і перелік не є кінцевим.
Виходячи із господарської потреби, раціонального використання рухомого складу та специфіки матеріально-технічної бази фахівцями підприємства і були сформовані технічні вимоги до предмету закупвлі.
Враховуючи зазначене «Вимога про усунення порушення» номер вимоги: UA-2019-08-09-001546-b.a1, оприлюднену в електронній системі закупівель по процедурі закупівлі UA-2019-08-09-001546-b задоволенню не підлягає.