Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів «Укрінтеравтосервіс» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІВАЙН ТОРГ» (далі - ТОВ «Лівайн Торг»), рішення засідання Тендерного комітету Замовника про визначення Переможця від 11.05.2019 № 63, повідомлення про намір укласти договір від 14.05.2019, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 06.03.2019 року.
За результатами моніторингу установлено, що закупівля пального очікуваною вартістю 2 150 000,00 грн не відображена у річному плані (додатку) Замовника на 2019 рік, оприлюдненого на вебпорталі Уповноваженого органу, чим не дотримано вимоги статті 4 Закону.
Також Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) не наклав електронний цифровий підпис на оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2019-04-23-000891-b.
Крім того установлено, що тендерна документація не містить інструкцію з підготовки тендерної пропозиції, інформацію про кількість товару, перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій, інформацію про строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними та прізвище, інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції, інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції, зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій, прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками, чим порушено вимоги пунктів 1, 4, 9, 10, 11, 12, 13 та 16 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 1 додатку 2 тендерної документації Замовник установив вимогу про надання документів, зокрема, довідки від свого імені у довільній формі про наявність АЗК в населених пунктах України згідно з переліком.
Проте, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Лівайн Торг» надав перелік АЗС по регіонах України, в якому відсутні АЗС в 15 населених пунктах України із переліку Замовника, чим не дотримано пункт 1 додатку 2 тендерної документації.
Також, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Замовник установив вимогу про надання учасником-переможцем документів, зокрема, копії довідки про взяття на облік платника податків та довідки у довільній формі з інформацією про відсутність підстав, визначених у частинах першій та другій статті 17 Закону.
Проте, ТОВ «Лівайн Торг» не надав вищезазначені документи, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Однак на порушення пунктів 2 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Лівайн Торг». Відповідно до рішення тендерного комітету від 11.05.2019 № 63 Замовник визначив ТОВ «Лівайн Торг» переможцем торгів та 14.05.2019 прийняв рішення про намір укласти договір.
При цьому станом на 02.03.2020 (дата початку моніторингу закупівлі) в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо укладеного договору та/або будь-які рішення тендерного комітету щодо цієї закупівлі після оприлюднення 14.05.2019 повідомлення про намір укласти договір.
На запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо укладання та оприлюднення договору про закупівлю Замовник 06.03.2020 надав пояснення, що з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Лівайн Торг» укладено договір
від 14.05.2019 № 12Дп-2019.
Таким чином, на порушення частини другої статті 32 Закону Замовник уклав договір з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Лівайн Торг» раніше ніж 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (14.05.2019).
Відповідно до частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним зокрема, у разі його укладання з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32.
Крім того, на порушення частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив договір від 14.05.2019 № 12Дп-2019 протягом двох днів з дня його укладення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку) установлено порушення вимог статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пунктів 1, 4, 9, 10, 11, 12, 13 та 16 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «Лівайн Торг» встановлено порушення вимог пунктів 2 та 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення частини першої статті 10 та частини другої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.