Звернення:
За тендером : Фармацевтична продукція (Ambroxol, Acetylcysteine, Amoxicillin, Amlodipine, Aloe, Azithromycin, Metamizole sodium, Propranolol, Antral, Amiodarone, Tilorone, Atorvastatin, Clopidogrel, Cynara scolymus, Aciclovir, Boric acid, Bisoprolol, Phenibut, Betamethasone, Budesonide, Betahistine, Verapamil, Vincamine, Bismuth subcitrate, Medicinal charcoal, Glycine, Ademetionine, Hydrocortisone, Arginine glutamate, Choline alfoscerate, Diclofenac, Decametoxine, Dexketoprofen, Dexamethasone, Bendazol, Drotaverine, Enalapril, Fenspiride, Ibuprofen, Sertralin, Vinprocetin, Captopril and diuretics, Isosorbide dinitrate, Acetysalicylis acid, Quetiapine, Ketoconazole, Dexketoprofen, Pancreatin, Rosuvastatin, Terbinafine, Losartan, Loperemide, Loratadine, Lisinopril, Mildronate, Althaea officinalis, Sodium chloride, Naphazoline, Nebivolol, Nimesulid, Nitroxoline, Omeprazole, Myramistin, Multienzymes, Papaverine, Rabeprazole, Pentoxifylline, Hydrogen peroxide, Pilocarpine, Piracetam, Pantoprazole, Ranitidine, Inosine, Meloxicam, Salbutamol, Simvastatin, Nicergoline, Sennosides, Sodium bicarbonate, Sulfocamphocain, Chloropyramine, Cinnarizine, Thiotriazolin, Arginine hydrochloride, Ursodeoxycholic acid, Furosemide, Fluoxetine, Xylomethazoline, Chlorophyllipt, Lysine, Ciprofloxacin, Citicoline, Paracetamol, Angilex, Actovegine, Silicium dioxide, Fenoterol and ipratropsum bromide Vitamin B1 in combination with vitamin B6 and/or vitamin B12, Barbiturates, Prednicarb, Electrolytes, Sedavit, Tiocetam, Urolesan, Cerebrolizin, Enterosgele, Xseroform)
Тема:
Оскарження умов тендеру (дискримінаційні умови)
Зміст:
Висловлюємо свою повагу та уважно вивчивши тендерну документацію (далі – ТД) на закупівлю:
(Ідентифікатор закупівлі UA-2019-04-12-002768-a), повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9 ст.89){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488 (далі – Закон).
В тендерній документації Замовником встановлено наступні вимоги до учасників:
3. Надати документ від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, згідно з вимогами Замовника, у вигляді авторизаційного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та адресуватися Замовнику згідно оголошення). Вимога стосується товару, кількість якого становить від 200 упаковок.
Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018:
• не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція яка не має повного єквіваленту .Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу, за умовами яких виробник (його дистрибьютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб, крім того потенційний учасник має на складських приміщеннях залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором. Відносно якості запропонованих товарів ( ЛЗ ) - Якість запропонованих до поставки ЛС визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару.
На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом виключення умови про надання учасником у складі пропозиції авторизаційного листа від виробника або його офіційного представництва, також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 3 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 3 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа МЄРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. .
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме:
1. Привести тендерну документацію до норми , відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме виключити:
3. Надати документ від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, згідно з вимогами Замовника, у вигляді авторизаційного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та адресуватися Замовнику згідно оголошення). Вимога стосується товару, кількість якого становить від 200 упаковок.
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури UA-2019-04-12-002768-a в Постійно діючій адміністративній колегії АМК з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами .
Дата оприлюднення звернення:
16.04.2019 03:44
На ваше запитання від 16.04.2019 року надаємо роз'яснення:
Згідно з п.18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі (Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №454 від 17.03.2016 р.) під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). Згідно з ч. 3 ст. 20 Закону «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити…». З метою запобігання невиконання або недобросовісного виконання умов договору учасником за результатами процедури, замовником в п.3 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога надання «документу від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, згідно з вимогами Замовника, у вигляді авторизаційного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та адресуватися Замовнику згідно оголошення). Вимога стосується товару, кількість якого становить від 200 упаковок.». З метою недопущення закупівлі фальсифікатів лікарських засобів, запобігання можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) препаратів, які виготовляються нелегальним шляхом, і була зазначена дана вимога. Замовнику потрібні гарантії поставки заявлених лікарських засобів, а не сплата штрафних санкцій за умовами договору. Окремо зазначаємо, що ваше твердження «у переліку наведена позиція яка не має повного еквіваленту» спростовується наступним - в Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що «всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». Хочемо зауважити, що ви самі зазначаєте в своєму звернені «що потенційні учасники мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб», тож незрозуміло, чому учасник, який має договірні відносини не може надати відповідний лист, та чому виробник не може надати такий лист учаснику, якщо дійсно є такі договірні відносини? Стосовно інформації в Листі МЕРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018, на який ви посилаєтесь, зазначено «8. Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.». Як вбачається з тексту, мова не йде про вимогу надання гарантійного листа взагалі, а стосується тільки строків поставки.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
22.04.2019 20:50