Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної пропозиції переможця вимогам тендерної документації замовника, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, пояснення від 22.02.2019, отримані від замовника через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Мурованокуриловецької загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів Вінницької обласної Ради (далі - замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію ФОП Мазур О.В., протокол засідання тендерного комітету від 28.01.2019, повідомлення про намір укласти договір, звіт про результати проведення процедури закупівлі, договір від 11.02.2019 №14, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 14.02.2019 №1 .
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація замовника не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме підпункт 5.4.2 розділу 5 тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» містить вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує 5-ти днів з дати оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір, документу (оригіналу чи нотаріально завіреної копії), виданого відповідним органом про те, що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення, чим порушено вимоги частини третьої статті 17 Закону, в частині заборони вимагати від учасників документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Також установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ФОП Мазур О.В., якого визначено переможцем, умовам тендерної документації замовника, в частині відсутності :
- оригіналу відгуку від одного із контрагентів, зокрема Котюжанського НРЦ, чим порушено вимоги підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації;
- копії погодження відповідного територіального органу Держпродспоживслужби на постачання харчових продуктів та продовольчої сировини на 2019 рік; договору з постачальником або листа про намір співпраці у 2018 році від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, який планує постачати у випадку перемоги замовнику (у разі якщо учасник не є виробником), чим порушено вимоги підпунктів 2.3.1, 2.3.3 пункту 2 додатку 1 «Технічна специфікація» тендерної документації.
Крім того, учасником ФОП Мазур О.В., як переможцем торгів в недотримання вимог підпункту 5.4 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, не надано, зокрема шляхом прикріплення файлів на електронний майданчик, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, а саме :
- довідки у довільній формі про те, що до юридичної особи-учасника не застосовувалися заходи юридичного характеру у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення та інформація про юридичну особу-учасника не внесена до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
-документу (оригіналу чи нотаріально завіреної копії), про те, що фізична особа, яка є учасником, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- довідки про відсутність заборгованості по сплаті обов’язкових податків і зборів в Україні, видану уповноваженим органом, який здійснює адміністрування податків та зборів, дійсну на дату розкриття тендерних пропозицій.
Таким чином, пропозиція ФОП Мазур О.В., яка не відповідає умовам тендерної документації, не була відхилена замовником, а визнана переможцем торгів, що є порушенням вимог пунктів 1, 2, 4 частини 1 статті 30 Закону.
Також встановлено, що договір від 11.02.2019 №14, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу 14.02.2019, чим порушено вимоги частини першої статті 10 Закону, в частині неоприлюднення договору про закупівлю протягом двох днів з дня його укладення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питань щодо складання тендерної документації установлено порушення вимог частини 3 статті 17 Закону, щодо відповідності тендерної пропозиції переможця вимогам тендерної документації замовника – порушення вимог пунктів 1, 2, 4 частини 1 статті 30 Закону, щодо своєчасності оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу укладеного договору – порушення вимог частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення
виявлених порушень.