Звернення:
За тендером : вугілля марок П (13-25), АКО (25-100)
Тема:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства з публічних закупівель.
Зміст:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства з публічних закупівель.
Дата оприлюднення звернення:
10.01.2019 17:28
Відповідно до Коментарів до законодавства України «Про публічні закупівлі» (http://eupublicprocurement.org.ua/wp-content/uploads/2017/01/PPL-Commentary_2017_UKR.pdf) до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», при підготовці вимог до предмета закупівлі, в першу чергу, бажано уникати практики зазначення торговельної марки чи фірми. Особливо коли це стосується простих, не специфічних товарів. В переважній більшості випадків є достатнім якісно та повно сформулювати вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі для того, щоб учасники змогли запропонувати необхідну замовнику продукцію. У будь-якому випадку, у разі використання такого посилання у назві предмета закупівлі та технічних вимогах, обов’язковим є використання виразу "або еквівалент".
Водночас, звертаємо увагу, що показники, які характеризують певні параметри, зокрема фізичні та хімічні властивості товару не вважаються торговельними марками. Наприклад, це стосується марок, що характеризують властивості і склад вугілля або марки бензину, що вказують на мінімальне значення октанового числа.
Пісне вугілля є одним із видів кам’яного вугілля згідно ДСТУ 3472:2015. Даний вид вугілля видобувають на території України. Відділ освіти Ямпільської РДА вже здійснював закупівлю вугілля марки П (13-25). В процедурі брали участь два учасники, які підтвердили походження даного вугілля з території України.
Ви можете переконатися особисто, що відкриті торги з аналогічним предметом закупівлі були проведені відділом освіти, а, отже, присутня конкурентність та Замовником дотримано в повній мірі всі принципи публічних закупівель, в тому числі і принципи - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників.
В системі закупівель PROZORRO, на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, можна побачити підтвердження того, що на Україні є ряд замовників, виробників і продавців (постачальників) різних форм власності та організаційно-правових форм даної марки вугілля.
Разом з тим, Антимонопольним комітетом України було розглянуто декілька оскаржень по процедурам, де здійснювалась закупівля вугільних сумішей, і прийнято ряд рішень, в яких доведено безпідставність скарг, зокрема з приводу встановлення дискримінаційних вимог.
Наголошуємо, що учасники не мають права впливати на рішення тендерного комітету щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування, та не Замовник має здійснювати для Вас аналіз потенційних виробників чи постачальників вугілля кам’яного П (13-25), а Ви самостійно.
Дата оприлюднення відповіді:
11.01.2019 17:51