Звідки береться очікувана вартість тендеру?
Всіх постачальників цікавить питання – як замовники визначають очікувану вартість закупівлі? Де вони беруть ті чи інші ціни? Від чого вони відштовхуються? Від роздрібних цін, від цін інтернет-магазинів, від цін попередніх закупівель, від виділених бюджетів чи «зі стелі»?
Спершу прояснимо, що ж мається на увазі під очікуваною вартістю — розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Як бачимо, це вартість товару, роботи, послуги, з конкретними умовами поставки або з ПДВ, або без урахування податку.
Частина правди в припущеннях постачальників щодо формування очікуваної вартості, звісно, що є. Та спробуємо розставити все по місцях. Визначення суми бюджету на конкретну закупівлю належить до програми перших кроків уповноваженого особи у проведенні торгів. Для цього вони використовують розроблену Мінекономіки методику (Наказ №275 від 18.02.2020 р.), де зазначені етапи та методи визначення очікуваної вартості. Даний манускрипт непогано застосовується для товарів та послуг. Для робіт не використовується.
Працює це наступним чином: наприклад, потрібно закупити автомобіль, або, пральну машину, або лопати. Відповідно до потреб визначаються основні технічні та якісні характеристики. Далі робиться пошуковий запит на наявність таких товарів на ринку (або через самостійний пошук в інтернеті, або за запитом комерційних пропозицій у декількох постачальників).
З отриманої інформації докомплектовують характеристики товару та визначають середню ціну серед мінімум трьох схожих пропозицій. Якщо потрібний товар є більш унікальним або потребує індивідуальних параметрів (наприклад меблі або одяг) то ціна коригується з урахуванням цих або інших можливих особливостей.
Потім складається відповідний протокол по обгрунтуванню очікуваної вартості і процес оголошення закупівлі починається уже в системі Prozorro.
Отже, очікувана вартість товару чи послуги не «диктується» згори. А визначається замовником ринковими методами. Постачальники можуть вплинути на рішення замовника у ситуаціях проведення ринкових консультацій або експертними висновками.
Нагадуємо, що навчатися тендерному мистецтву зручно і доступно на https://tenderlife.com.ua/cfb/.
Як підготуватися до тендеру, дізнавайтеся у менеджерів майданчика Українська універсальна біржа - https://tender.uub.com.ua/.
Підписуйтесь на сторінку https://www.facebook.com/tender.uub.com.ua, аби не пропустити важливих новин!