Майже 90% учасників і надалі продовжать брати участь у публічних закупівлях ProZorro – результати дослідження
«По той бік ProZorro: чи довіряє український бізнес публічним закупівлям?»
Така презентація відбулася у Києві.
Автори дослідження — команда DOZORRO, що здійснює громадський контроль публічних закупівель, — вирішили зіставити досвід учасників у ProZorro, їх сприйняття системи публічних закупівель та статистичні дані про їхню участь у торгах упродовж трьох років.
І все це для того, щоб зрозуміти рівень задоволеності бізнесу системою та готовність і надалі брати участь у конкурентних закупівлях. Автори прагнули з’ясувати, що впливає як на задоволеність учасників, так і на їхнє бажання продовжувати подавати тендерні пропозиції в ProZorro.
У дослідженні використовували два джерела інформації — професійний модуль аналітики та результати опитування.
Цікаві факти із дослідження DOZORRO :
- за три роки через ProZorro закупили товарів, робіт та послуг на суму 3,44 трлн грн. Ця сума зіставна з ВВП України у 2018 році;
- замовники в середньому оголошують близько 2 700 конкурентних лотів щодня;
- зменшується кількість учасників на лотах із меншою очікуваною вартістю (особливо до 50 тис. грн) і все більше учасників змагаються за лоти з очікуваною вартістю від 200 тис. грн.;
- приблизно половина учасників торгів — місцеві;
- найбільше зареєстровано учасників закупівель у Київській, Дніпропетровській, Харківській, Одеській та Львівській областях. Загалом у цих 5 регіонах – 42,5 % учасників;
- за три роки понад 90 тис. учасників подавали пропозиції на торги;
- 70% учасників беруть участь у тендерах від одного і більше разів на місяць;
- 87% опитаних учасників зазначили, що і надалі продовжать брати участь у конкурентних закупівлях у ProZorro.
Аналітики DOZORRO з’ясували, що на наміри і надалі брати участь у публічних закупівлях суттєво впливає задоволеність системою. Вона залежить від відчуття зниження рівня корупції, обґрунтованості дискваліфікацій, роботи колегії АМКУ, взаємодії з електронним майданчиком, зручності пошуку тендерів, процесу подачі пропозиції, можливості взаємодіяти із замовником через електронну систему.