Звернення:
За тендером : Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності
Тема:
Суттєве зменшення конкуренції, ризик закупівлі управління медичними відходами за завищеною ціною
Зміст:
Доброго дня! Повідомляємо вас, що включення вами до небезпечних медичних відходів ртутновмісні відходи за кодом 20 01 21*, або інших відходів, що не входять до розділу 18 коду відходів відповідно до Національного переліку відходів суперечить Наказу МОЗ № 1827 від 31.10.24, адже в ньому визначено вичерпний перелік відходів, що відносяться до медичних відходів виключно за розділом 18 коду відходів відповідно до Національного переліку відходів. Галузевий Наказ, прямо вказує та відокремлює медичні відходи, яким зобов’язані керуватися медичні установи та учасники. Також включення такої не значної кількості зазначених відходів суттєво зменшує конкуренцію, адже на ринку приймають участь та мають відповідне обладнання для їх управління лише 1 компанія, з урахування включення також включення у його дозвільні документи коду 18 відходів відповідно до Національного переліку відходів, що прямо відображається на ціні. Щодо ціни зверніть увагу, що включення такої не значної кількості ртутновмісних відходів або інших не медичних відходів прямо залежно впливає на ціну на управління медичними відходами, що становлять не значну частину у вашій закупівлі. Також ви можете ознайомитися за відкритими даними прозоро, що на послуги управління саме медичними відходами конкуренція значна, і ціна за 1кг ваги медичних відходів може становити від 28-34 грн. А коли у складі небезпечних відходів наприклад включені ртутновмсні відходи та інші, які ще до того становлять не значну частину, ціна варюється від 42-45 грн. за 1кг саме медичних відходів, хоча ціна на ринку управління саме ртутновмісних відходів залишається практично однаковою. Зазначене прямо вказує і доказує на закупівлю зазначених послуг за завищеними цінами, більш того замовнику слід задуматися ще до того, якщо зазначені ртутновмісні відходи взагалі не були передані, або взагалі не генерувалися у лікарні. Ось приклад закупівля медичних небезпечних відходів за завищеною ціною по 48 грн./1 кг., просто шляхом ігнорування замовником Наказу МОЗ, та включення до медичних відходів зоврема відходи за кодом 20 01 21* Національного переліку відходів, з метою усунення конкуренції, хоча замовнику писалося відповідне звернення: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-12-17-024012-a .
Закупівля за завищеною ціною встановлюється виключено експертним висновком та вивченням кон’юнктури ринку. Вся доказова база наявна у системі prozorro, особливої бази доказування або витребування її не потребує для відповідних органів.
Просимо вас подбати про економію бюджетних коштів та вашу обізнаність. Послугу з управління ртутновмісними та/або іншими небезпечними відходами ви можете закупити в окремій закупівлі або лоті, що не суперечить чинному законодавству України, але прямо економить бюджетні кошти.
Дата оприлюднення звернення:
26.12.2025 19:22