Звернення:
За тендером : 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання Технічне обслуговування та ремонт автомобілів Peugeot Landtrek
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Шановний Замовнику, вимагаємо від Вас прибрати дискримінаційну, та таку, що порушує принципи добросовісної конкуренції, наступну вимогу тендерної документації, що зазначена в п. 2.7. Додатку 3 до ТД, а саме: "2.7. СТО Виконавця має знаходитися в межах 15 км від місця знаходження Замовника (м. Київ, вул. С. Петлюри, 25)", як таку, що суттєво звужує коло учасників, які мають можливість приймати участь, якою нормою закону Замовник керується при висуванні таких вимог? Якщо така Вимога висунута, для зменшення витрат на доставку автомобілів до СТО, то Замовник, з метою дотримання законного принципу добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, має внести зміни до тендерної документації, та як варіант вимагати від Учасника надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, із зобов’язанням доставки автомобіля до СТО Учасника за свій рахунок. Вимагаємо оперативної реакції та внесення змін до тендерної документації з врахуванням вимог потенційних учасників, та вимагаємо взагалі прибрати вимогу стосовно місця надання послуг. Вважаємо вищезазначену вимогу незаконною, безпідставною, дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Встановленням вищезазначеної вимоги у тендерній документації, Замовник ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, в тому числі Скаржника. Замовник не обґрунтував на законодавчому та технічному рівні та документально не підтвердив необхідність встановлення вищезазначеної вимоги.
Дата оприлюднення звернення:
18.12.2025 15:31
Шановний Учаснику! Замовник розглянув Ваше звернення та повідомляє, що викладені у ньому твердження про дискримінаційний характер вимог тендерної документації є безпідставними та такими, що не відповідають положенням чинного законодавства та практиці розгляду скарг Антимонопольним комітетом України. Відповідно до частин першої та четвертої статті 5, частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право самостійно визначати технічні, якісні та організаційні вимоги до предмета закупівлі, виходячи з власних потреб, за умови, що такі вимоги є об’єктивно обґрунтованими та однаковими для всіх учасників. Вимога щодо наявності СТО на відстані не більше 15 км від місця розташування транспортних засобів Замовника є обґрунтованою виробничою необхідністю, пов’язаною з: - забезпеченням безперервної експлуатації службових автомобілів; - мінімізацією простоїв та оперативним усуненням несправностей; - зниженням ризиків при транспортуванні транспортних засобів, у тому числі технічно несправних; - економією пально-мастильних матеріалів. АМКУ у своїй практиці неодноразово зазначав, що територіальні вимоги не є дискримінаційними, якщо вони: - мають логічний та технічний зв’язок із предметом закупівлі; - зумовлені потребами Замовника; - не призводять до відсутності конкуренції на ринку. Замовник додатково зазначає, що у межах встановленого радіусу (до 15 км) наявні декілька сертифікованих СТО, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі, що виключає твердження про звуження конкуренції. Запропонований Вами альтернативний механізм у вигляді гарантійного листа щодо доставки автомобілів не забезпечує досягнення мети закупівлі в частині оперативності, безперервності використання транспорту та мінімізації простою, а тому не може а тому не може вважатися рівнозначною заміною встановленої вимоги та не зобов’язує Замовника змінювати власні обґрунтовані потреби.
З огляду на вищезазначене – будь яка дискримінація потенційних Учасників відсутня і ретельно розглянувши Ваше звернення, вважаємо за доцільне залишити вимоги оголошення без змін. Також зауважуємо, що НЕК «Укренерго» під час проведення закупівель завжди діє згідно чинного законодавства та керується принципами здійснення публічних закупівель, визначеними в Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дата оприлюднення відповіді:
19.12.2025 21:28