Обгрунтування використання процедури
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
Правові засади функціонування ринку електричної енергії України визначаються Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VI1I від 13 квітня 2017 року, а відповідно до даного Закону «розподіл електричної енергії – це діяльність із транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії».
Послуги з розподілу електричної енергії надають оператори систем розподілу (суб’єкти природних монополій) за тарифами, які встановлюються НКРЕКП.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470) територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об’єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів, які живляться від мереж ліцензіата.
При цьому, територія провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії за регульованим тарифом із зазначенням переліку адміністративно-територіальних одиниць затверджується постановою НКРЕКП про видачу відповідної ліцензії по кожному постачальнику.
Враховуючи вищезазначене, на кожній окремій території діє лише один розподільник, з яким споживачі (у тому числі бюджетні установи та організації) можуть укласти договір на розподіл електричної енергії за регульованим тарифом.
AT « ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» займає монопольне становище на ринку з розподілу електричної енергії на території Чернігівської області та м. Славутич Київської області.
Обсяг закупівлі визначається на підставі планування з урахуванням потреби замовника на грудень 2025 р., а також з урахуванням довідки про зміни до кошторису на 2025 рік №9969 від 15.12.2025 р. Як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Варто зазначити, що на початку року за даним предметом закупівлі відбулась процедура закупівлі на суму 787 778,22 грн з ПДВ, що є більшою за граничні межі встановлені п.13 Особливостей. Також в листопаді відбулась ще одна процедура закупівлі на суму 79 890,00 грн з ПДВ.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби ДУ «ТМО МВС України по Чернігівській області» в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
- Витяг зі зведеного переліку суб'єктів природних монополій станом на жовтень 2025 (https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij/zvedenyi-perelik-pryrodnykh-monopolii-2025);
- Постанова НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1470874-17#Text);
- Постанова НКРЕКП від 13 листопада 2018 року № 1434 «Про видачу ПАТ «Чернігівобленерго» ліцензії з розподілу електричної енергії та анулювання ліцензій з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами і постачання електричної енергії за регульованим тарифом (https://www.nerc.gov.ua/acts/pro-vidachu-pat-chernigivoblenergo-litsenzii-z-rozpodilu-elektrichnoi-energii-ta-anulyuvannya-litsenziy-z-peredachi-elektrichnoi-energii-mistsevimi-lokalnimi-elektrichnimi-merez-616da79d8c03e?id=35977);
- Постанова НКРЕКП від 11 червня 2019 року № 1029 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 13.11.2018 № 1434» (https://www.nerc.gov.ua/acts/pro-vnesennya-zmin-do-postanovi-nkrekp-vid-13-listopada-2018-roku-1434?id=41663)