Звернення:
За тендером : «Нове будівництво насосної станції ІІ підйому з резервуарами чистої води та станцією знезалізнення продуктивністю 6000 м3/добу по вул. Лесі Українки, 28/1а в селищі Ворзель, Бучанська територіальна громада, Бучанський район, Київська область.» Коригування.»
Тема:
Щодо порушень у технічному завданні
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовнику!
Після ознайомлення з положеннями тендерної документації було виявлено, що в технічному завданні (Додаток 4 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі») відсутній перелік необхідного обладнання та устаткування (зокрема, насосів). Для того, щоб коректно скласти кошторис потенційному учаснику потрібно знати технічні характеристики необхідного обладнання та устаткування, яке буде відповідати проєктним параметрам об'єкта.
Таким чином, технічне завдання має чітко відповідати проєктно-кошторисній документації, оскільки саме ПКД містить детальний опис обсягу та змісту робіт, в тому числі і вимоги до обладнання та устаткування. Отже, вбачаємо дискримінацію в тому, що в технічному завданні не зазначений перелік необхідного обладнання та устаткування, що суттєво обмежує потенційних учасників в доступі до технічної інформації, оскільки створює ризик подання учасниками пропозицій які будуть неповними, та технічні характеристики яких не відповідатимуть вимогам проєктно-кошторисної документації, що потребує внесення відповідних змін до технічного завдання.
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Згідно з Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 із змінами, кошторисна вартість устаткування визначається як сума витрат на його придбання та доставку, що включає відпускні ціни, транспортні та заготівельно-складські витрати. Це означає, що для формування об'єктивного кошторису потенційний учасник повинен мати можливість визначити відпускну ціну обладнання та устаткування. Відпускна ціна, як і багато інших характеристик, є унікальною для конкретної моделі та виробника.
До того, у технічному завданні мають бути також зазначені якісні характеристики обладнання та устаткування, а саме: з яких саме матеріалів мають бути виготовлені компоненти обладнання та устаткування, які мають бути робочі діапазони температур, параметри електроживлення тощо, щоб забезпечити його належну експлуатацію. Також, мають бути вказані габаритні характеристики обладнання та устаткування, його вага, монтажні особливості тощо, що напряму впливає не тільки на відповідність проєктно-кошторисній документації, а й на можливість його фактичної поставки та монтажу безпосередньо на об’єкті. Таким чином, відсутність переліку обладнання та устаткування, незазначення його якісних характеристик унеможливлює технічно та фінансово коректне складання тендерної пропозиції потенційного учасника згідно з вимогами чинного законодавства у сфері будівництва, та призвести до його неправомірної дискваліфікації.
Тому, вимагаємо надати відповіді на наступні питання:
1) надати інформацію чи відсутність переліку необхідного обладнання та устаткування є наслідком технічної помилки при публікації технічного завдання, чи такий перелік відсутній також у проєктно-кошторисній документації?
2) надати повністю всі технічні, кількісні та якісні характеристики вказані в технічних паспортах/каталожних аркушах та повну назву необхідного обладнання та устаткування, у відповідності до проєктно-кошторисної документації, з метою можливості підбору і подання учасником пропозиції, яка повністю відповідатиме проектно- кошторисній документації, шляхом внесення відповідних змін до технічного завдання.
3) надати повну інформацію по яким документам, які має надати потенційний учасник, замовником буде прийматися відповідність запропонованого таким учасником обладнання проєктно-кошторисній документації (сертифікати, декларації відповідності тощо).
4) надати повну інформацію щодо необхідності сервісного обслуговування обладнання та устаткування та по яким документам, які має надати потенційний учасник, замовником буде прийматися підтвердження відповідності такого учасника умовам сервісного обслуговування (гарантійні листи тощо).
Якщо вищевказані порушення неможливо усунути у цій процедурі, вимагаємо скасувати цю процедуру як таку, що неможливо провести без порушень законодавства про закупівлі, та провести нову процедуру в законний спосіб, враховуючи всі зазначені вимоги та усунувши всі зауваження. Зокрема, в разі відсутності переліку необхідного обладнання та устаткування у проєктно-кошторисній документації, спочатку провести коригування та приведення у відповідність ПКД, з метою уникнення введення потенційних учасників в оману та усунення дискримінації. А також, в разі усунення порушень у цій процедурі, або проведення нової процедури, вимагаємо надати можливість ознайомитися з проєктно-кошторисною документацією по даному Об’єкту з метою забезпечити можливість, як потенційному учаснику, підготувати пропозицію у суворій відповідності до проєктно-кошторисної документації.
Отже, у випадку нереагування на дане звернення, неусунення порушень, і не вилучення явно дискримінаційних вимог та невиправлення незаконних положень в технічному завданні, будемо вимушені звернутися до контролюючих органів - ДАСУ та прокуратури, а також зі скаргою до Антимонопольного комітету.
Дата оприлюднення звернення:
25.12.2025 16:05
Дякуємо за ваше звернення - воно взято до розгляду.
В разі потреби, в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
26.12.2025 15:34