Звернення:
За тендером : Послуги з прибирання офісних приміщень
Тема:
Щодо вимог тендерної документації що суперечить чинному законодавству України в частині конфіденційності персональних даних фізичних осіб ( працівників Учасника) .
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо вас внести зміни до умов тендерної документації, а саме: пункту "2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" щодо способу підтвердження, наявності останніх у Учасника. Так , вимогами тендерної документації визначено надання у складі пропозиції на підтвердження наявності в Учасника працівників відповідної кваліфікації, в тому числі і копію звіту про суми нарахування доходу застрахованих осіб та суми нарахування єдиного внеску, поданого за останній звітний період, з підтвердженням про надання звіту до державних податкових органів із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2).
Повідомляємо Замовнику, що дана вимога є такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України відносно конфіденційності персональних даних фізичної особи. Так, інформація, що міститься у звіті про суми нарахування доходу застрахованих осіб та суми нарахування єдиного внеску (зокрема, у Додатку 1 (Д1) та Додатку 5 (Д5) об'єднаної звітності), є конфіденційною інформацією та належить до персональних даних фізичної особи.
Ці дані включають прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) або серію та номер паспорта, суми доходу та суми сплаченого єдиного внеску, і дозволяють ідентифікувати конкретну особу та її фінансовий стан.
Згідно із Законом України «Про захист персональних даних»: ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Поширення персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних дозволяється лише у випадках, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Органи державної влади (Податкова служба, Пенсійний фонд) є володільцями або розпорядниками цих даних і зобов'язані забезпечувати їх належний захист та дотримуватися встановленого режиму доступу до них.
Таким чином, доступ до цієї інформації мають лише уповноважені державні органи в рамках міжвідомчого обміну (наприклад, між ДПС та ПФУ) та сама застрахована особа.
Дата оприлюднення звернення:
16.12.2025 20:02
Шановний Учасник!
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне:
Згідно зі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Копія звіту з ЄСВ (Податковий розрахунок сум доходу) або Квитанція №2 є єдиним об’єктивним джерелом, що підтверджує факт офіційного працевлаштування персоналу. Це гарантує Замовнику, що Учасник має реальний штат працівників, а не залучає неперевірених осіб у день виконання робіт.
Трудовий договір передбачає виконання роботи за певною спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, дотримуючись правил внутрішнього трудового розпорядку, тоді як цивільно-правовий договір регулює кінцевий результат роботи або надання послуги, а не процес її виконання. Трудове законодавство зобов'язує роботодавця забезпечити гідні та безпечні умови праці, регулярну оплату праці, лікарняні, оплачувані вихідні та відпустки. Цивільно-правовий договір цього не передбачає, оскільки виконавець самостійно організовує свою роботу. Документи, подані до податкових органів щодо цивільно-правових договорів, використовуються виключно для обліку податків і не можуть слугувати підтвердженням наявності трудових відносин. Згідно з Кодексом законів про працю України, трудові відносини регулюються виключно цим нормативним актом, що означає, що тільки трудовий договір може бути доказом наявності відповідної кваліфікації працівників. На підставі вищезазначеного, цивільно-правові договори не можуть бути прийняті як докази відповідності кваліфікаційним критеріям.
Виконання послуг з прибирання передбачає фізичний доступ персоналу учасника до приміщень та територій, де здійснюється діяльність, пов’язана з оборонним замовленням.
Враховуючи вищезазначене, ми зобов’язані здійснювати ретельну перевірку осіб, які допускаються на територію. Надання офіційної звітності дозволяє нам переконатися, що дані про працівників є правдивими та піддаються верифікації через державні реєстри.
Повідомляємо Вам, що відповідно до статті 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Учасник має право замалювати (редагувати) суми заробітної плати у звітах, залишивши видимими лише ПІБ працівників, їхні посади та відмітки про прийняття на роботу, оскільки для Замовника пріоритетом є підтвердження факту трудових відносин, а не фінансовий стан працівника.
Дата оприлюднення відповіді:
18.12.2025 10:03