Закупівля ДК 021:2015, код 09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія) від Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Маловисківської міської ради Кіровоградської області.
ДК 021:2015, код 09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія)
Закупівля здійснюється у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р.,із змінами (далі – Особливості)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.12.2025 15:41
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.12.2025 15:41
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.12.2025 15:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.12.2025 15:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.12.2025 15:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
15.12.2025 15:41
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Маловисківської міської ради Кіровоградської області
Поштовий індекс
26200
Країна
Україна
Область або регіон
Кіровоградська область
Населений пункт
м. Мала Виска
Адреса
вул. Центральна, буд. 107
ДК 021:2015, код 09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія)
Тендер:
UA-2025-12-15-017687-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-15-017687-a.a1
Дата:
18.12.2025 13:35
Стан:
Очікує розгляду
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії НКРЕКП, виданої відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
Замовником затверджено тендерну документацію (далі – Тендерна документація) для проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі електричної енергії на 2026 рік.
Відповідно до розділу ІІІ Тендерної документації та Додатків 2 і 5 до неї встановлено, зокрема, такі вимоги:
Пункт 18 розділу ІІІ та пункт 18 Додатку 5 – обов’язок учасників надати чинний договір на проведення профілактичних дезінфекційних заходів разом з актом приймання-передачі послуг/видатковою накладною (з посиланням на статтю 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»).
Розділ ІІІ п. 6, Додаток 5 – обов’язок надати довідку щодо застосування заходів із захисту довкілля разом із свідоцтвом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України або іншим документом, що підтверджує спеціальні знання працівника щодо організації природоохоронних робіт та вимог екологічного законодавства (диплом, документи про курси, семінари тощо).
Розділ V «Інша інформація», Додаток 5 – вимога надати довідку, видану «уповноваженим органом», про відсутність факту накладення штрафів НКРЕКП у 2023 та/або 2024 роках за порушення нормативно-правових актів ринку електричної енергії та Ліцензійних умов з постачання, причому дата видачі довідки має бути відповідно не раніше 2024/2025 року.
Додаток 2 та Додаток 5 – вимога надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам ДСТУ EN 50160:2014 разом із графіком відхилень напруги, який повинен бути виданий у 2024 році на ім’я учасника спеціалізованою метрологічною лабораторією, уповноваженою на це органом/підприємством, з наданням копії сертифіката визнання вимірювальних можливостей лабораторії.
Скаржник вважає зазначені вимоги такими, що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, не випливають із національних стандартів ДСТУ, які регулюють якість електричної енергії, та мають дискримінаційний характер.
Скарга подається до Антимонопольного комітету України як органу оскарження відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII.
1. Вимога надання договору та актів профілактичної дезінфекції (пункт 18 ТД, пункт 18 Додатку 5)
Тендерна документація зобов’язує учасників надати чинний договір на проведення профілактичних дезінфекційних заходів та акти/накладні на підтвердження фактичного проведення таких заходів, посилаючись на статтю 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб».
1.1. Відсутність зв’язку з предметом закупівлі.
Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» регулює діяльність закладів, де здійснюється обслуговування населення, а обов’язки щодо проведення профілактичних дезінфекційних заходів покладає на власників/керівників відповідних об’єктів. Цей Закон не встановлює вимоги щодо обов’язкового надання учасником закупівлі електричної енергії договорів на дезінфекцію як умови участі у торгах. Такі вимоги не стосуються технічних чи якісних характеристик електричної енергії як товару і не випливають із ДСТУ EN 50160:2014/2023.
1.2. Порушення пункту 29 Особливостей.
Вимога щодо договорів дезінфекції є де-факто вимогою до організації внутрішньої господарської діяльності учасника (готельні, офісні, складські приміщення тощо). Це підпадає під сферу «наявності матеріально-технічної бази та технологій» у розумінні статті 16 Закону № 922-VIII, застосування яких при закупівлі електричною енергії заборонено пунктом 29 Особливостей.
1.3. Порушення статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII.
Встановлення вимоги, що не обумовлена ані предметом закупівлі, ані законом, суперечить принципам пропорційності й недискримінації, створює зайвий формальний бар’єр і може призвести до невиправданого відхилення пропозицій.
2. Вимога екологічної довідки та документів про спеціальні екологічні знання працівника
Тендерна документація зобов’язує учасників надати:
довідку про застосування заходів із захисту довкілля при виконанні договору;
свідоцтво/диплом/інший документ щодо отримання працівником учасника знань з організації природоохоронних робіт та з основ екологічного законодавства.
2.1. Кваліфікаційний критерій до працівників, заборонений пунктом 29 Особливостей.
Вимога наявності у працівника учасника спеціальних екологічних знань (освіти, свідоцтва, курсів) є вимогою до кваліфікації персоналу учасника в розумінні пункту 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII. З урахуванням пункту 29 Особливостей, при закупівлі електричної енергії застосування кваліфікаційних критеріїв щодо персоналу не допускається.
2.2. Відсутність такої вимоги у ДСТУ EN 50160:2014/2023.
Стандарти ДСТУ EN 50160:2014/2023 регламентують технічні параметри якості напруги, але не встановлюють обов’язкової наявності у постачальника екологічно сертифікованого персоналу. Отже, вимога не є вимогою до предмета закупівлі в розумінні пункту 29 Особливостей.
2.3. Порушення статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII.
З огляду на наведене, зазначена вимога є непропорційною до предмета закупівлі, обмежує коло потенційних учасників без об’єктивної необхідності і є дискримінаційною.
3. Вимога довідки уповноваженого органу про відсутність штрафів НКРЕКП
У Тендерній документації та Додатку 5 передбачено, що учасник має надати довідку, видану уповноваженим органом, про відсутність факту накладення штрафів у 2023/2024 роках НКРЕКП за порушення нормативно-правових актів ринку електричної енергії та Ліцензійних умов, причому дата видачі довідки визначена як «не раніше 2024/2025 року».
3.1. Додатковий критерій допуску, не передбачений статтею 17 Закону № 922-VIII.
Стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Наявність чи відсутність штрафів НКРЕКП не є окремою підставою для відмови. Вимога довідки фактично створює новий критерій допуску, що суперечить принципу верховенства закону.
3.2. Підміна регуляторної функції НКРЕКП та порушення частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII
Контроль за дотриманням Ліцензійних умов та застосування санкцій здійснюється НКРЕКП. Публічна інформація про рішення НКРЕКП оприлюднюється на офіційному сайті Комісії. Вимога індивідуальної довідки є вимогою документального підтвердження інформації, яка належить до публічної, що прямо заборонено частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII.
3.3. Дискримінаційний характер строкових вимог до дати видачі довідки.
Встановлення строку «не раніше 2024/2025 року» обмежує можливість використання наявних документів та створює додаткові технічні бар’єри для учасників, що суперечить принципу пропорційності (стаття 5 Закону № 922-VIII).
4. Вимога протоколу перевірки якості електроенергії за ДСТУ EN 50160-2014, виданого у 2024 році на ім’я учасника, з сертифікатом лабораторії (Додаток 2 та Додаток 5)
Замовник вимагає надання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність ДСТУ EN 50160-2014 за 2024 рік, виданого на ім’я учасника спеціалізованою метрологічною лабораторією, та копії сертифіката лабораторії.
4.1. Невідповідність вимогам ДСТУ EN 50160 та Кодексу систем розподілу.
ДСТУ EN 50160-2014 та ДСТУ EN 50160-2023 визначають параметри якості напруги у точках приєднання споживачів. Відповідно до пункту 11.4.6 Кодексу систем розподілу, саме оператор системи розподілу зобов’язаний забезпечувати дотримання цих параметрів у точці приєднання споживача. Вимога до постачальника (електропостачальника) мати протокол якості, виданий на його ім’я, не випливає з жодного зазначеного нормативного акта.
4.2. Порушення пункту 29 Особливостей.
Оскільки жоден з ДСТУ та галузевих актів не містить вимоги про наявність у постачальника протоколу якості, виданого саме у 2024 році, така вимога не є «вимогою до предмета закупівлі», передбаченою національним стандартом, і суперечить пункту 29 Особливостей.
4.3. Непропорційність і обмеження конкуренції.
Отримання такого протоколу вимагає організації вимірювань у мережах ОСР/ОСП, що повністю виходить за межі звичайної діяльності постачальника. Це створює додаткові фінансові та організаційні витрати та може необґрунтовано звузити коло учасників, що суперечить статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
IV. Порушення прав Скаржника
Сукупність зазначених вимог:
встановлює додаткові кваліфікаційні критерії до персоналу, матеріально-технічної бази та «історії штрафів» учасника, що не передбачені Законом № 922-VIII та заборонені пунктом 29 Особливостей;
вимагає документи, які не стосуються безпосередньо якості електричної енергії як товару або дублюють публічну інформацію, доступну Замовнику;
створює штучні часові та організаційні бар’єри, що обмежують коло потенційних учасників та порушують принципи добросовісної конкуренції, пропорційності й недискримінації.
Такі вимоги порушують право Скаржника на участь у процедурі закупівлі на рівних умовах, що випливає із статті 5 Закону № 922-VIII та статті 16 Цивільного кодексу України (право на захист цивільних прав та інтересів).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Визнати вимоги Тендерної документації Замовника щодо:
надання договору на профілактичні дезінфекційні заходи та актів/накладних на їх виконання (пункт 18 розділу ІІІ та пункт 18 Додатку 5);
надання довідки про заходи із захисту довкілля разом із свідоцтвом/дипломом/іншим документом про спеціальні екологічні знання працівника (розділ ІІІ, Додаток 5);
надання довідки уповноваженого органу про відсутність штрафів НКРЕКП у 2023/2024 роках (розділ V, Додаток 5);
надання протоколу перевірки показників якості електроенергії за ДСТУ EN 50160-2014, виданого у 2024 році на ім’я учасника з сертифікатом лабораторії (Додаток 2, Додаток 5);
такими, що не відповідають статті 5, статті 16, статті 17, частині четвертій статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, пункту 29 постанови Кабінету Міністрів України № 1178, ДСТУ EN 50160-2014/2023, та мають дискримінаційний характер.
Зобов’язати Замовника – Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Маловисківської міської ради Кіровоградської області – внести зміни до Тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-12-15-017687-a шляхом виключення або належного коригування зазначених вимог, привівши їх у відповідність до вимог чинного законодавства України та національних стандартів ДСТУ у сфері якості електричної енергії.
Автор:
41447959, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365"
01135, Україна, Київська область, Київ, просп. Берестейський, 5А
ДК 021:2015, код 09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія)
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015, код 09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія)
Тема:
ДСТУ ЕN 50160:2014
Зміст:
Шановний Замовник.
Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ЕN 50160:2010, IDT) на який ВИ посилаєтесь в тендерній документації та проекті договору втратив чинність 01 березня 2024 року. Чинним Державним стандартом України є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), що був затверджений наказом від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них». Жоден Постачальник не може гарантувати виконання вимог по стандарту, який втратив чинність.
Приведіть тендерну документацію у відповідність до чинних норм ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT)
Дата оприлюднення звернення:
17.12.2025 14:53
Шановний Учаснику!
Замовником розглянуто Ваше звернення щодо застосування у тендерній документації та проєкті договору стандарту ДСТУ EN 50160:2014, який втратив чинність з 01 березня 2024 року.
Замовник погоджується з наведеними у зверненні аргументами та підтверджує, що на сьогодні чинним є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), затверджений наказом від 04.12.2023 № 330.
З метою приведення тендерної документації та проєкту договору у відповідність до вимог чинного законодавства, Замовником буде враховано зазначене зауваження та внесено відповідні зміни, а саме:
посилання на ДСТУ EN 50160:2014 буде замінено на ДСТУ EN 50160:2023 у всіх релевантних положеннях тендерної документації та проєкту договору.
Відповідні зміни будуть оприлюднені в електронній системі закупівель у встановленому законодавством порядку.
Дата оприлюднення відповіді:
20.12.2025 08:53
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015, код 09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія)
Тема:
Істотні умови
Зміст:
Шановний Замовник. В постанову КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" на даний час було внесено 36 змін, в 33 змінах деякі положення п.19 Особливостей зазнали змін, що є суттєвим при укладені договору після 01.09.2025 року. Просимо ознайомитись зі змінами та привести у відповідність до чинного законодавства тендерну документацію та проект договору.
Дата оприлюднення звернення:
17.12.2025 15:45
Шановний Учаснику!
Замовником розглянуто Ваше звернення щодо необхідності актуалізації положень тендерної документації та проєкту договору з урахуванням змін, внесених до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зокрема змін до пункту 19 Особливостей.
Замовник підтверджує, що зазначена постанова неодноразово зазнавала змін, які мають істотне значення при формуванні умов договору про закупівлю, у тому числі для договорів, що укладатимуться після 01.09.2025 року.
З метою забезпечення відповідності тендерної документації та проєкту договору чинному на дату укладення договору законодавству, Замовником:
буде додатково опрацьовано актуальну редакцію постанови КМУ № 1178;
зауваження Учасника буде враховано та внесено відповідні зміни до тендерної документації та проєкту договору в частині істотних умов договору.
Оновлена редакція тендерної документації з переліком змін буде оприлюднена в електронній системі закупівель у строки та порядку, визначені законодавством
Дата оприлюднення відповіді:
20.12.2025 08:54
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
6 060 000
грн.
Період подання пропозицій
до
23.12.2025 16:28
Замовник:
Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Маловисківської міської ради Кіровоградської області