Звернення:
За тендером : Електрична енергія з розподілом на 2026 рік
Тема:
Відповідно вашої вимоги сформована практика АМКУ
Зміст:
Повідомляємо, що вашої вимоги «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.»
Відповідно даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1. Рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2. Рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Рішення від 09.01.2025 №401 оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Видаліть дискримінаційну вимогу та не порушуйте вимоги чинного законодавства України.
Дата оприлюднення звернення:
18.12.2025 13:54
Доброго дня. Замовник, уважно ознайомившись із Вашим зверненням щодо необхідності внесення змін до тендерної документації у зв’язку з наявністю, на Вашу думку, дискримінаційних вимог, інформує , що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано: У тендерній документації зазначаються такі відомості: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги, викладені у тендерній документації, сформовані з дотриманням положень Закону України «Про публічні закупівлі», а також відповідно до об’єктивної потреби Замовника забезпечити належний рівень якості, надійності, прозорості та контролю у процесі постачання електричної енергії. Встановлення відповідних вимог здійснено Замовником з метою забезпечення належного виконання договору та мінімізації ризиків, пов’язаних із неналежним постачанням електричної енергії. Вимоги не мають дискримінаційного характеру, оскільки застосовуються до всіх учасників на рівних умовах та спрямовані на підтвердження належної кваліфікації постачальника. Вимога відсутності порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 не є дискримінаційною. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки замовник бажає укласти договір з постачальником який має здатність добросовісно та надійно в подальшому виконувати свої зобов'язання за договором, без будь-яких порушень. Щодо посилання на пункт 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, зазначаємо, що вказані положення стосуються виключно вимог до предмета закупівлі, а не до кваліфікаційних критеріїв або документального підтвердження здатності учасника виконати договір. Зазначені вимоги не суперечать чинному законодавству, оскільки не стосуються технічних характеристик електричної енергії, а є частиною оцінки надійності постачальника. Щодо застережень НКРЕКП, звертаємо увагу, що їх наявність може свідчити про ризики у діяльності постачальника, що є важливим фактором при прийнятті рішення про укладення договору. Замовник має право враховувати такі обставини при формуванні вимог до учасників, з метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
18.12.2025 15:17