Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо вимог надання сертифікатів ISO
Зміст:
Доброго дня. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів систем управління відповідно до стандартів ISO. Встановлені вами вимоги у своїй сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних сертифікатів або відповідають неправомірно сформованим критеріям. Такі умови фактично унеможливлюють участь інших потенційних учасників, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO не передбачена жодним нормативно-правовим актом України у сфері публічних закупівель і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. обов’язок учасників процедури закупівлі надавати у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності ISO не встановлений ні профільним законом, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі), у разі здійснення закупівлі електричної енергії ви не маєте права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а також не можете встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вами вимоги щодо наявності сертифікатів ISO є таким, що виходить за межі ваших повноважень, суперечить імперативним нормам чинного законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. Зверніть увагу на закупівлю UA-2025-10-28-015358-a, а саме на відповідь Антимонопольного комітету.
Дата оприлюднення звернення:
15.12.2025 11:03
Шановний запитувач!
Ваша вимога задоволена частково. Уважно ознайомившись з рішенням Антимонопольного комітету України № 16830-р/пк-пз від 11.11.2025 р., дійшов висновку внести наступні зміни:
1. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у пункті 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації викласти у редакції: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 23.12.2025 р.»
2. В Додатку 3 (проект договору) до тендерної документації (ЛОТ1, ЛОТ 2) пункт 4.5, викласти в такій редакції:
«4.5. Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строк, визначений у рахунку, впродовж 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання його Споживачем, або в строк, визначений у комерційній пропозиції, прийнятій Споживачем.»
3. В Додатку 1 до тендерної документації (ЛОТ1, ЛОТ 2) пункти 9 – 25 виключити.
4. В Додатку 4 до тендерної документації (ЛОТ1, ЛОТ 2) розділ 2 виключити
При нагоді інформую, що у додатку №1 до тендерної документації пункти 1і2 частини другої статті 16 не застосовувались. В цій частині Ваша вимого безпідставна
Дата оприлюднення відповіді:
15.12.2025 17:42