Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких, у тому числі, входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відокремленим підрозділом ТОВ «ІНФОКС» (код ЄДРПОУ 14289688) є філія «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» (Код ЄДРПОУ: 26472133).
ТОВ «ІНФОКС» Філія «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» має відповідні ліцензії, затверджені НКРЕКП, а саме: № 522 від 28.02.2020 на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення.
Згідно Зведеного переліку суб'єктів природних монополій станом на 31.10.2025, ТОВ «ІНФОКС» займає монопольне становище на ринку централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на території Одеської області, що свідчить про відсутність конкуренції на ринку послуг з централізованого водовідведення та централізованого водопостачання, і, як наслідок, є підставою для укладення договору про закупівлю без застосування електронної системи.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.